افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشاهیر

افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشاهیر به گزارش آتلیه دات کام، رویداد توانمندسازی و بازارچه صنایع دستی «تکوک» با حضور سیدمحمدحسین حجازی-مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و مریم جلالی - معاون صنایع دستی کشور راه اندازی شد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، سیدمحمدحسین حجازی در آیین افتتاح این بازارچه، اظهار داشت: مشابه بازارچه صنایع دستی که امروز در میدان مشاهیر راه اندازی شد هر جمعه به صورت منظم در کوشک باغ هنر با عنوان «بازارچه صنایع دستی پروانه» دایر است. یکی از محورهای اصلی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پرداختن به صنایع دستی است چون که این حوزه شاهد بی مهری هایی بوده است. از طرفی بمناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توجه به حوزه صنایع دستی رونق بیشتری می گیرد.
او اضافه کرد: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در چهار سال قبل حامی صنایع دستی بوده است و امیدواریم چرخ اقتصاد صنایع دستی به فصل مشترکی برسد و شاهد رونق بیشتر از پیش این هنر صنعت باشیم.

۱۴۰۳؛ سال جهش صنایع دستی
مریم جلالی - معاون صنایع دستی کشور هم در آیین افتتاحیه این بازارچه، اعلام نمود: نوروز ۱۴۰۳ شاهد فعالیت ۹۰۰۰ غرفه صنایع دستی در کشور خواهیم بود که با همکاری معاونت های صنایع دستی استان ها و نهادهای مختلف برگزار می گردد. در کنار این تعداد، شهرداری ها و بقاع متبرکه هم غرفه های فروش صنایع دستی ایجاد کردند. فکر می کنم سال جاری شاهد یک جهش فوق العاده در ایجاد بازارچه های صنایع دستی خواهیم بود.
او با اشاره به اینکه سال جاری شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی در بیلبوردهای شهری معرفی می گردند، اضافه کرد: در کنار بازارچه ها سال جاری هم صنایع دستی در اِلمان های شهری معرفی می گردند.
جلالی ضمن اشاره به همگرایی و هم جوشی بین نهادها در حوزه صنایع دستی، اضافه کرد: این همگرایی در جهت سیاست تقویت توجه و گسترش بازار بوده است و طبق دستور معاون میراث فرهنگی تمام پایگاه های میراثی و موزه ها مکلفند پیوست صنایع دستی داشته باشند.


جلالی افزود: یکی از الزامات پایگاه های فرهنگی و قطب گردشگری شهر تهران، صنایع دستی است و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد بعنوان مرکز گردشکری، منظومه ای از جذابیت های بصری و شنیداری را با هم فراهم می آورد و به عبارتی قلب ایران است چون که شما هنر دست هنرمندان سراسر کشور را در چنین بازارچه ای می بینید. اینجا می تواند ایران کوچک باشد و ما امیدواریم در مناطق و مراکز دیگر شهرداری چنین رویدادی اتفاق بیفتد.
معاون صنایع دستی ابراز امیدواری کرد: سال جاری نوروز و ماه مبارک رمضان که هر دو به صنایع دستی در سفره های افطار و سحر، همینطور سفره های نوروز متصل هستند، اتفاق مبارکی در رونق بازار صنایع دستی باشد.
بنابر اعلام روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد رویداد توانمندسازی و بازارچه صنایع دستی «تکوک» با حضور ۳۶ غرفه صنایع دستی همچون رشته های خراطی چوب، نقاشی روی شیشه، سنگتراشی، فیروزه کوبی، پوشاک سنتی، حصیر بافی و رودوزی های سنتی از ساعت ۱۵ الی ۲۳ در میدان مشاهیر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد دایر است و تا پایان تعطیلات ایام نوروز ادامه دارد.





1403/01/01
18:36:09
5.0 / ۵
197
تگهای خبر: سفر , فرهنگ , موزه , نقاشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,903
بازدید دیروز: 4,745
هفته اخیر: 39,397