امشب در تالار حافظ شیراز انجام می شود

اجرای ارکستر سمفونیک فارس با اشعار نظامی گنجوی

اجرای ارکستر سمفونیک فارس با اشعار نظامی گنجوی آتلیه دات کام: به گزارش آتلیه دات کام، فارس بمناسبت هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، ارکستر سمفونیک فارس امشب، ۲۰ اسفندماه در تالار حافظ شیراز به اجرای برنامه می پردازد.


رهبر این ارکستر در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب، به موضوع هایی اشاره نمود که برای ساخت موسیقی های اجرای امشب، مورد توجه قرار گرفته اند.
ابراهیم بذرافکن اظهار نمود: نظامی به جهت اینکه بتواند کتاب مخزن الاسرار خویش را بهتر به مردم بفهماند، از یک سری مثال هایی بهره برده است.
وی ادامه داد: وی در داستان خسرو و شیرین، خصوصیات یک زن کامل را بیان می کند و در هفت پیکر هم به بیان خصوصیات مرد کامل می پردازد. نظامی می خواهد منزلت زن را ارج بنهد و یک هزار سال پیش خواهان استقلال و حفظ حرمت زن بوده است. ما هم با استفاده از همین بخش از آثار نظامی، قطعات را ساخته ایم که به صورت اُپرت اجرا خواهد شد.
بذرافکن ضمن اشاره به این که اجرای یکشنبه شب با همراهی گروه کُر خواهد بود، از حضور یک خواننده تهرانی در این اجرا اطلاع داد و اظهار داشت: مهیار شادُروان، خواننده اُپرا است که در برنامه روز حافظ هم در کنار ما بود، بعنوان میهمان در اجرای پیش رو حضور خواهد داشت.
به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، بلیت اجرای ارکستر سمفونیک فارس که از ساعت ۲۱ یکشنبه شب آغاز خواهد شد، به صورت اینترنتی و به قیمت های ۲۸۰ و ۱۸۰ هزارتومان در اختیار علاقه مندان به موسیقی قرار می گیرد.




منبع:

1402/12/21
08:35:46
5.0 / ۵
225
تگهای خبر: قیمت , كتاب , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,764
بازدید دیروز: 4,745
هفته اخیر: 39,119