گالری گردی در استقبال سال نو

گالری گردی در استقبال سال نو آتلیه دات کام: آتلیه دات کام: در گالری گردی این آخر هفته فرصت بازدید از چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی برقرار است که بعضیشان به مناسبت نوروز برپا شدند و در هفته های باقی مانده از سال فرصت بازدید از این نمایشگاه ها برقرار است.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا گالری گردی این آخر هفته همراه خواهد بود با نمایشگاه نقاشی «یال و خیال» که شامل ۱۵ تابلو از آثار الناز بورنگ با موضوع اسب و اسب دریایی است. این نمایشگاه فردا جمعه ۱۸ اسفندماه افتتاح می گردد.
مجموعه آثار «یال و خیال» با استفاده از روشهای فنی اکرولیک، آبرنگ و گواش کار شده است و با نگاهی تلفیقی و نگاهی نمادین و با تلفیق نقاشی سنتی و مدرن خلق شده است.
این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار آینه مجموعه برج آزادی برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از این نمایشگاه بازدید کنند.


«رو به آفتاب جنوب»
نمایشگاه انفرادی «رو به آفتاب جنوب» نیز جمعه ۱۱ اسفند راه اندازی شد. در این نمایشگاه آثار کیان وطن به معرض نمایش گذاشته شده و تا فردا جمعه ۱۸ اسفند در گالری هما ادامه می یابد. گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع شده است.


نمایشگاه انفرادی سعید خویه از مجموعه ی قصّه های ناتمام
نمایشگاه سعید خویه هم اینروزها در گالری سیحون برپاست. این نمایشگاه جمعه ۱۱ اسفند افتتاح شده و تا چهارشنبه ۲۳ اسفند ادامه دارد.
در قسمتی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «آثار من در لحظه و با حرکات هیجانی و سریع قلمو ثبت می شود. گاه با رنگ های خاکستری گاه با تنوع وسیعی از رنگها، اما در یک "آن".
هر اثر قصه ی ناتمامی است، گاه هنرمند آن را کامل می کند، گاه دیگران.
• همیشه در طول اجرای آثارم تعدادی از فرم های فی البداهه از نظرم میگذرند رابر روی بوم ثبت می کنم آنها متاثر از طبیعت و یا معماری هستند. نیز آن چه که به طور ذهنی دریافت کرده ام را با احساسات درونی ام باخوشنویسی در چارچوب حروف و کلمات در آثار همراه کرده ام.
لایه های های حل شده رنگ روغن برمبنای اتفاق، فضاها و سایه روشن هایی را از سطحی به سطح دیگر بروی بوم ایجاد می کنند که در نتیجه بافت حروف بر اساس آن شکل می گیرد.
پیوستگی فرم های خط "شکسته نستعلیق" ایرانی، به طور بافتی یکپارچه همرا با منحنی و دوایر بسیار و با در هم تنیدگی حروف همچون زنجیری بهم پیوسته، در راستای فرم، همچون قابلیتی است که در این نوع نگارش یافته ام.
سعید خویه ۱۴۰۲»
گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ واقع شده است.


«جلوی دیوار پشتی»
گالری زیرزمین دستان اینروزها نمایشگاه انفرادی آثار دانا جعفری را در معرض دید قرار داده است. این نمایشگاه که با عنوان «جلوی دیوار پشتی» برگزار شده تا جمعه ۲۵ اسفند ادامه می یابد. برای بازدید از این نمایشگاه که روز جمعه ۱۱ اسفند راه اندازی شد باید به گالری زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ رفت.


«نمایش گروهی شماره ۱۳»
گالری امکان هم اینروزها آثار گروهی از هنرمندان را به معرض نمایش گذاشته است. «نمایش گروهی شماره ۱۳» روز جمعه ۱۱ اسفندماه افتتاح شده و تا جمعه ۲۵ اسفند ماه ادامه می یابد. برای سر زدن به گالری امکان و بازدید از این نمایشگاه باید به خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول رفت.


«تریلوژی رنگ؛ پالت آبی»
نمایشگاه «تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» نیز به کیوریتوری بصیر حسین بر جمعه ۱۸ اسفند ساعت ۱۶ در گالری گویه افتتاح می گردد.
در نمایشگاه تریلوژی رنگ پیچیدگی رنگ ها بررسی شده و خوانش امروزی آنها را ارائه خواهد شد. این نمایشگاه شامل ۲۵ اثر است.
ر بیانیه‌ی نمایشگاه آمده است: «مفهوم تضاد در هنر معاصر موضوعی قدرتمند و قابل تامل است که در طول تاریخ توسط هنرمندان مورد بررسی قرار گرفته است. در عصر حاضر این مفهوم در هنر معنای جدید و پیچیده ای پیدا کرده است و به جنبه های عمیق تر طبیعت انسانی و جهانی که در آن زندگی می نماییم می پردازد. همین طور این مورد می تواند بعنوان ابزاری برای به چالش کشیدن هنجارها و باورهای اجتماعی استفاده گردد. بطور کلی، مفهوم تضاد در هنر معاصر بازتابی از جهانی است که ما در آن زندگی می نماییم. مبارزه مداوم برای یافتن تعادل و معنا در دنیایی که پر از تضاد است ما را مجبور می کند با حقایق ناراحت کننده روبرو شویم و باورهایمان را بازبینی نماییم. تضاد بین قرمز و آبی در هنر معاصر ابزار قدرتمندی است که می تواند طیف گسترده ای از احساسات و ایده ها را منتقل کند.»
گالری گویه، در در میدان هفت تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره‌ی سی ونه واقع شده است و این نمایشگاه تا ۲۵ اسفند بر پا خواهد بود.


«گستره معنا»
کیانوش معتقدی نیز کیوریتوری نمایشگاه «گستره معنا» را انجام داده است. این نمایشگاه در در نگارخانه نگر برگزار شده است و تا دوشنبه ۲۷ فروردین پابرجا می باشد. این نمایشگاه قبل تر جمعه ۱۱ اسفند افتتاح شده بود. نگارخانه نگر زیر پل کریمخان، پس از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول واقع شده است.


«باهمان»
«باهمان» عنوان نمایشگاه انفرادی فرشید پارسی کیا است که جمعه ۱۱ اسفند در گالری دنا برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۵ اسفند ادامه می یابد و فرصت برای بازدید از آن باقی است. برای سر زدن به گالری دنا باید به خیابان سپهبد قرنی، پس از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ ۲ رفت.


«آنچه شد»
«آنچه شد» نمایشگاهی گروهی و آنلاین است که جمعه ۱۱ اسفند برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۵ اسفند در گالری شیدایی بصورت آنلاین ادامه می یابد.
گالری شیدایی در این رابطه اعلام نموده است که «ر ۱۱ ماه گذشته گالری شیدایی میزبان هنرمندان مختلفی بوده است. تقابل تاثیر نمایشگاه های این هنرمندان چه بر هنرمند و چه بر روند گالری امری مهم و قابل ملاحظه می باشد. ازاین رو بر آن هستیم تا در آخرین رویداد گالری شیدایی در سال ۱۴۰۲ میزبان آثار برخی از این هنرمندان در نمایشگاهی آنلاین باشیم.»


«سنتز»
نمایشگاه انفرادی «سنتز» نیز تا ۱۸ اسفند ماه در گالری ژاله ادامه می یابد. آثار شهرزاد ولیزاده در این گالری به معرض نمایش گذاشته شده است. گالری ژاله در خیابان سمیه، پس از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ واقع شده است.
در استیتمنت نمایشگاه سنتز آمده است: « در دیالکتیک بین تکثیر و تقلیل، اگر تکثیر را تز و تقلیل را آنتی تز بنامیم، باید سنتز را فردیت معنا نماییم.
فردیت همان کلید گمشده وضع موجود است؛ شورشی در مقابل یکسان سازی آمال و ایده های بشری و چاره ای برای تصاحب هر آن چه به دست نیاورده یا از دست داده ایم.»


«درختانی که بی صدا آواز می خوانند»
نمایشگاه انفرادی نقاشی صالحه انصاری با عنوان «درختانی که بی صدا آواز می خوانند» که شامل مجموعه آثار نقاشی صالحه انصاری است، ساعت ۱۷ روز جمعه، ۱۱ اسفند در نگارخانه بهارک افتتاح می گردد.
«درختانی که بی صدا آواز می خوانند» چنین توصیف شده است: «سکوت درختان، بهانه ای شد تا با رنگ و قلم زیر سایه آنها بنشینم و با احساسم، نه آن چه را می بینم، نقاشی کنم. درختانی که با انسان هایی زیست کردند که گذشتگان ما هستند. می شود زیر آنها زندگی شان را مرور کرد که چه بر آنها گذشته است. دوست داشتم شما را ببرم به جایی که زیست من هست و از جنس خودم، صدای درختان باشم. درختانی که بی صدا آواز می خوانند!»
برای تماشای ۲۵ تابلوی نقاشی رنگ روغن به نمایش درآمده در این نمایشگاه، باید از ساعت ۱۷ تا ۲۰، روزهای شنبه، ۱۲ اسفند ماه تا چهارشنبه، ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ به نگارخانه بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک ۱ مراجعه نمود.



«پروژه بال»
نمایشگاه انفرادی «پروژه بال» جمعه ۱۱ اسفند در گالری اِو راه اندازی شد. آثار محمد نظری را می توان در این نمایشگاه دید.«پروژه بال» تا جمعه ۱۸ اسفند ادامه می یابد و برای بازدید از آن باید به گالری اِو در خیابان کریم خان زند. خیابان خردمند شمالی. کوچه اعرابی ۳. پلاک ۵. طبقه همکف و اول رفت.


«تَنه ها حرف می زنند»
نمایشگاه انفرادی «تَنه ها حرف می زنند» نیز روز جمعه ۱۱ اسفند در گالری اِو برپا شد. این نمایشگاه تا سه شنبه ۲۲ اسفند ادامه می یابد. برای بازدید از این نمایشگاه باید به خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۳، پلاک ۵، طبقه همکف و اول رفت.
آثار جلال فاطمی را می توان در این نمایشگاه دید.



«خاطره ها و فراموشی»
نمایشگاه انفرادی معصومه مظفری با عنوان «خاطره ها و فراموشی» نیز اینروزها در بنیاد لاجوردی برپاست. این نمایشگاه جمعه ۴ اسفند راه اندازی شد و تا جمعه ۲۵ اسفند ادامه می یابد.
برای دیدن این آثار معصومه مظفری باید به بنیاد لاجوردی در خیابان کریمخان، خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان سپندشرقی، پلاک ۲۰، ساختمان ۳۲ رفت.



«هزار و چهارصد و دو»
نمایشگاه گروهی «هزار و چهارصد و دو» نیز جمعه ۴ اسفند در گالری افرند برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۵ اسفند ادامه می یابد و بر سر زدن به آن باید به بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، پس از تقاطع اشک شهر، پلاک ۴۸ رفت.


«سال نو، نگاه نو»
نمایشگاه گروهی «سال نو، نگاه نو» نیز نمایشگاه دیگری است که جمعه ۴ اسفند راه اندازی شد. این نمایشگاه در گالری لیام برگزار شده است؛ این نمایشگاه تا پنجشنبه ۳۰ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه می یابد. برای بازدید از این نمایشگاه باید به خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول رفت.


«چشمه خورشید»
نگارخانه «ترانه باران» میزبان نمایشگاه «چشمه خورشید» خواهد شد. نمایشگاه «چشمه خورشید» مجموعه آثار غلامرضا راهپیما است.
این نمایشگاه، ۱۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ افتتاح می گردد و تا ساعت ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.
نام این نمایشگاه برگرفته از کلمه «شمسه» به مدلول نور و خورشید است و ۲۰ تابلوی شمسه، تذهیب ایرانی بر دیوارهای این نگارخانه خواهد رفت.
این نمایشگاه تا ۲۲ اسفند ماه در نگارخانه هنرهای ایرانی و اسلامی ترانه باران ادامه می یابد.
برای بازدید از این نمایشگاه می توان هر روز (به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به اقدسیه، عزت الله انتظامی، پس از چهارراه منجیل، بن بست عباس زاده، پلاک ۳ واحد ۲ رفت.


«بذر فلز»
محمد حسین زاده هم اینروزها نمایشگاه انفرادی «بذر فلز» را در گالری اُ برپا کرده است. این نمایشگاه جمعه ۴ اسفند افتتاح شده و تا دوشنبه ۲۱ اسفند برقرار خواهد بود.
برای رفتن به گالری اُ باید به خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول سر زد.


«از ابژه به چیز»
در طبقه دوم گالری اُ نیز نمایشگاه «از ابژه به چیز» برقرار است. این نمایشگاه را روزبه غلامی جمعه ۴ اسفند برپا کرد و تا دوشنبه ۲۱ اسفند ادامه می یابد.
برای بازدید از این نمایشگاه باید به خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم رفت.


«بُعدِ زمان، در پنج گوشه»
گالری شیرین نیز اینروزها میزبان یک نمایشگاه گروهی است. نمایشگاه «بُعدِ زمان، در پنج گوشه» جمعه ۲۷ بهمن ماه افتتاح شده و تا جمعه ۲۴ فروردین در گالری شیرین ادامه می یابد.
برای دیدن آثار نمایشگاه «بُعدِ زمان، در پنج گوشه» باید به خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک ۵ مراجعه نمود.


«بی زمان»
نمایشگاه «بی زمان» نیز به کیوریتوری شمیم بخشی زاده از ۲۷ بهمن ماه برپاست. این نمایشگاه در گالری باوان قابل دیدن است و تا جمعه ۱۸ اسفند ادامه می یابد.
برای رفتن به گالری باوان باید به خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ رفت.


نمایشگاه آثار مهدی سیفی
نگارخانه هور از روز جمعه ۲۷ بهمن آثار مهدی سیفی را به معرض نمایش گذاشته است. آثار مهدی سیفی تا جمعه ۲۵ اسفند در این نگارخانه قابل بازدید است.
برای سر زدن به گالری هور باید به خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ رفت.


«اولین سالانه بستان»
«اولین سالانه بستان» نمایشگاهی گروهی است که جمعه ۴ اسفند گالری بستان برپا کرد. این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۳ اسفند ادامه دارد و برای بازدید از آن باید به خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ رفت.


«گاو دردی»

نمایشگاه انفرادی عارف رودباری نیز با آثار مجسمه از روز جمعه، ۱۱ اسفند در گالری آرتیبیشن به نمایش درآمد.
رودباری در توضیح این نمایشگاه چنین بیان کرده: «اینجا، این سرزمین مادری تمام ابعاد مرا گرفته است. نه راه پس دارم و نه راه پیش. او مرا به خود زنجیر کرده است. دردم گرفته است.
من اینجا از سبزترین دشت های دور این سرزمین در دامنی گل دار جان را هدیه گرفته ام
مرا در آن گیری است جان فرسا.
او مرا رها نمی کند تا جان جان مرا بستاند.
من به تو قانع ام، به این خاک باطل و به تو که دائما دعوتم می کنی.
مرا بیشتر هدیه کن من هم درد توام».
این نمایشگاه، هر روز از ۱۱ تا ۲۰ اسفند از ساعت ۱۱: ۰۰ تا ۲۰: ۰۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶: ۰۰ تا ۲۰: ۰۰ در گالری آرتیبیشن قابل بازدید است.
گالری آرتیبیشن در خیابان ولیعصر، پس از پل پارک وی، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه ی هنری آرتهال واقع شده است.






منبع:

1402/12/18
14:07:22
5.0 / ۵
223
تگهای خبر: آنلاین , جشن , قاب , گالری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,003
بازدید دیروز: 4,745
هفته اخیر: 39,597