داستان یک نقاشی مشهور

داستان یک نقاشی مشهور به گزارش آتلیه دات کام، نزدیک به ۱۰۰ سال پیش از این که «لئوناردو داوینچی» نقاشی مشهور «مونالیزا» را خلق کند، یک نقاش دیگری استانداردهایی را برای پرتره های رنگ روغن واقع گرایانه تعیین می کرد. «یان ون ایک» که در سال ۱۳۹۰ میلادی در بلژیک کنونی به دنیا آمد، یکی از نقاشان چیره دست قدیمی نقاشی با رنگ روغن بود و از این سبک برای خلق تابلوهای نقاشی با جزئیات بسیار دقیق استفاده می کرد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، مهم ترین اثر «ون ایک» تابلو نقاشی «پرتره آرنولفینی» است که نمادی از رنسانس شمالی به حساب می آید و خیلی از ایده آل های زیبایی شناسی و نوآوری ها در نحوه نقاشی کردن آن دوره زمانی را در بر می گیرد. با این وجود صرف نظر پالت رنگی غنی آن، نکته های قابل توجه بیشتری در رابطه با این نقاشی وجود دارد.
در همان زمانیکه رنسانس ایتالیایی، زیبایی شناسی کلاسیک را در ایتالیای قرن پانزدهم احیا کرد، رنسانس شمالی در میان هنرمندان شمال کوه های آلپ بخصوص در هلند، بلژیک، آلمان، فرانسه و انگلستان رواج پیدا کرد. این دوره هنری هم همچون همتای جنوبی خود، بر رئالیسم تاکید داشت اما با تمرکز بیشتر بر نقاشی و چاپ.
«خود نگاره» اثر «یان ون ایک»


منبع:

1402/11/04
12:16:19
5.0 / ۵
257
تگهای خبر: استاندارد , ایده آل , چاپ , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,359
بازدید دیروز: 4,745
هفته اخیر: 40,309