نگارگری هایی با موضوع توحید

نگارگری هایی با موضوع توحید آتلیه دات کام: آثار نگارگری امیرحسین آقامیری که بیشتر آنها تفسیری از آیات قرآن است، با هدف انتقال مفاهیم ارزشی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به معرض نمایش گذاشته می شود.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، امیرحسین آقامیری، هنرمند عرصه نگارگری و تذهیب کشور است و نمایشگاه وی از ۲۱ آذرماه در سالن ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار می گردد.
این نمایشگاه با عنوان «توحید» شامل۳۰ تا ۳۵ اثری است که طی ۲۸ سال فعالیت هنری آقامیری خلق شده است.
آقامیری با اعلان اینکه موضوع بیشتر آثار نمایشگاه «توحید»، قرآنی است اظهار داشت: آثار این رویداد هنری موضوعات مختلفی را در بر می گیرد؛ برای مثال یکی از تابلوها درباره ی «توحید» و دیگری به مضمون «شکر» اشاره دارد.
وی افزود: آثار این نمایشگاه برداشت شخصی ام از تفسیر آیات قرآن است؛ یعنی در برخورد با آیات به کتاب های مرجع مراجعه کردم و برمبنای آنچه که درک کرده ام به خلق هنر پرداختم.
وی که با حوزه هنری گفت و گو می کرد، درباره ی این که آثار نمایشگاه «توحید» تفسیر چند آیه قرآنی است؟ اظهار داشت: من اهتمام کردم بسیاری از آیات را در قالب اثر هنری نمایش دهم اما نتوانستم همه محتوای استخراج شده ام را به تصویر بکشم؛ چونکه برخی موضوعات قابلیت خلق هنری را دارند و تعدادی از مضامین خیلی مشکل هستند.
بر طبق این گزارش، نمایشگاه «توحید» امیرحسین آقامیری ۲۱ آذرماه ساعت ۱۱ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح خواهد شد و تا ۵ دی ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.



1401/09/21
15:05:54
5.0 / ۵
501
تگهای خبر: تصویر , قاب , كتاب , گالری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,353
بازدید دیروز: 7,574
هفته اخیر: 41,633