شبکه خصوصی مجازی

شبکه خصوصی مجازی آتلیه دات کام: رمزگذاری اینترنت تضمین می کند که کامپیوتر مشتری می تواند با رایانه های دیگر انتخاب شده با امنیت ارتباط برقرار کند. این کار از طریق کارت شبکه مجازی در رایانه مشتری انجام می شود.


ابتدا VPN را تعریف کنیم:

VPN مخفف “شبکه خصوصی مجازی” است و در ابتدا فن آوری را توصیف می کند که به شما امکان می دهد به طور ایمن به منابع موجود در شبکه خصوصی خود از هر نقطه دنیا دسترسی داشته باشید.
VPN اتصال اینترنتی شما را با شروع از کارت شبکه تا سرور VPN رمزگذاری می کند. این رمزگذاری در زمان واقعی اتفاق می افتد و با اطمینان می توانید از ضبط یا گوش دادن به اطلاعات منتقل شده جلوگیری کنید. نوع اتصال اینترنت شما (مودم ، ISDN ، GPRS ، UMTS ، LTE ، کابل ها ، خطوط اجاره ای ، WLAN) ، انتخاب ترمینال یا حتی مکانی که در آن قرار دارید ، فرقی نمی کند – ارتباط اینترنتی شما با استفاده از VPN کاملا رمزگذاری شده است. پس دیگر نگران امنیت اینترنتی خود نباشید.

تعریف VPN به زبان ساده تر برای مبتدیان:

اتصالات VPN در اینترنت بسیار ایمن به نظر می رسند ، اما تعداد کمی از آنها می دانند که چگونه آنها واقعاً کار می کنند. ما به سادگی و واضح توضیح می دهیم که دقیقاً چه چیزی پشت VPN است.

پروفسور اشتفن کلارک


VPN – چیست و چگونه کار می کند؟
مخفف VPN مخفف “شبکه خصوصی مجازی” است. از طریق اتصال VPN می توانید به صورت ناشناس در شبکه حرکت کنید:

  • از این پس با استفاده از اتصال IP رمزگذاری شده از ارائه دهنده VPN ، نرم افزار VPN را روی رایانه ها یا تلفن های هوشمند خود نصب کنید. این ارتباط چنان رمزگذاری شده است که سازمان های دولتی یا هکرها به سختی می توانند دسترسی پیدا کنند. حتی ارائه دهنده شما دیگر نمی تواند رفتار گشت و گذار شما را درک کند.
  • به عنوان مثال ، اگر از طریق یک نرم افزار VPN به یک آدرس IP آمریکایی وصل شوید و به وب سایتهای خرید مراجعه کنید ، صاحبان مغازه معتقدند که مشتریان آمریکایی با آنها خرید می کنند. این باعث می شود شما ناشناس در وب گشت و گذار کنید.
  • با این وجود ، مزیت اتصال VPN فقط عدم شفافیت در شبکه نیست. به همان نسبت مکان سرورهای ارائه دهنده VPN نیز بسیار مهم است. توجه به مسئله خرید VPN و خرید فیلتر شکن برای موبایل از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که با یک اشتباه ممکن است تمام حریم خصوصی شما در فضای اینترنت دچار اشکال جدی شود.

یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) یک کار زیر مجموعه در یک شبکه IP بزرگتر است که در آن مشترکان از نظر ارتباط مستقیم شبکه ای از هم جدا می شوند (بعضی اوقات هزاران کیلومتر دورتر). مشترکان از طریق پروتکل VPN به یک سرور ورود به سیستم متصل می شوند (سرورهای ورود در سراسر جهان در دسترس هستند) و IP (جدید) داخلی خود را پس از تنظیم تونل رمزگذاری شده دریافت می کنند. پس توصیه نگارنده به شما استفاده از نرم افزار خرید VPN و خرید پروکسی و فیلتر شکن معتبر از فروشندگان مجاز است.


اکنون که تمام اتصال به اینترنت رمزگذاری شده است ، کامپیوترهای خارج از این شبکه دیگر نمی توانند ارتباطات را بخوانند یا تغییر دهند. این تضمین می کند که کامپیوتر مشتری می تواند با رایانه های دیگر انتخاب شده با امنیت ارتباط برقرار کند. این کار از طریق کارت شبکه مجازی در رایانه مشتری انجام می شود. این کارت شبکه در سیستم عامل به عنوان یک آداپتور معمولی اترنت ظاهر می شود و توسط سیستم و همچنین برنامه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، فقط تفاوت این است که داده هایی که از طریق این کارت شبکه منتقل می شوند به صورت خودکار رمزگذاری می شوند. علاوه بر این ، تنظیمات سرور ورود به سیستم VPN مانع از آن می شود که مشتری ها روی همدیگر تأثیر بگذارند ، هر مشتری تونل و رمزگذاری خود را دریافت می کند. تمام داده های ارسال شده یا دریافت شده توسط سرور از طریق یک IP خاص (IP مربوط به VPN LoginServer مربوطه) به اینترنت ارسال می شود – این IP سرور برای همه مشتریان معتبر است و دوباره ناشناس بودن را تضمین می کند. اگر رایانه به یک VPN یا یک ارائه دهنده ثابت Ips VPN متصل نشود ، همه با IP منحصر به فرد خود در سراسر جهان قابل شناسایی هستند. لیکن طبق بررسی های انجام شده ، بهترین راه برای در امان ماندن ، خرید فیلتر شکن و خرید VPN برای موبایل و کامپیوتر است.

همچنین باید متذکر شویم که:

رمزگذاری از طریق کارت شبکه داخلی ، مجازی VPN تضمین می کند که اتصال اینترنت شفاف به ارائه دهندگان ، جمع کننده داده ها و دیگر رایانه های موجود در شبکه محلی شفاف نیست و نمی توان آن را به کاربر اینترنت اختصاص داد.

1398/07/23
15:52:43
5.0 / ۵
3894
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 315
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 28,821