هدیه گران قیمت هنرمند مرموز به شرط تغییر نام گروه موسیقی!

هدیه گران قیمت هنرمند مرموز به شرط تغییر نام گروه موسیقی! به گزارش آتلیه دات کام، یک گروه موسیقی که به شرط تغییر دادن نامش، قرار بود تابلو نقاشی را از «بنکسی» ـ هنرمند گرافیتی کار مشهور ـ هدیه بگیرد، حالا این اثر هنری را به فروش می گذارد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، گروه موسیقی که بیشتر از یک دهه قبل در ازای تغییر نام گروهشان تابلو نقاشی را از «بنکسی» دریافت کرده بودند، بالاخره تصمیم گرفتند این نقاشی را بفروشند؛ چونکه معتقدند مردم باید بتوانند این اثر هنری را ببینند.
این اثر هنری که روی بوم نقاشی شده است «خودت را مهیا کن» نام دارد که هم نام این گروه موسیقی راک است و الان در لندن به معرض نمایش گذاشته شده است تا اواخر ماه جاری میلادی در ایالات متحده آمریکا به فروش گذاشته شود.
این اثر هنری که کارشناسان حراجی ارزش تقریبی آنرا بین ۶۰۰، ۰۰۰ الی ۸۰۰، ۰۰۰ دلار برآورد کرده اند، از سال ۲۰۱۰ توسط این گروه موسیقی نگهداری می شد.
این گروه موسیقی پیشتر «خروج از مغازه کادوفروشی» نام داشت و «بنکسی» از اعضای این گروه خواسته به علت مسائل کپی رایت در ارتباط با مستندی که «بنکسی» با همین نام ساخته است و در سال ۲۰۱۰ نامزد اسکار شده بود، نام دیگری را برای گروه موسیقی شان انتخاب کنند.
این تابلو مرگ را پشت فرمان ماشین کوبنده به تصویر می کشد و تا پانزدهم مارس همچنان به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و در نهایت در بیست و نهم مارس در ایالات متحده آمریکا به مزایده گذاشته می شود.
«بنکسی» هنرمند گرافیتی کار اهل بریستول است که با نقاشی های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این وجود هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و مبحث هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تابحال بارها نقاشی های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.
چندی قبل اعلام گردید جدید ترین اثر هنری «بنکسی» که با مبحث خشونت خانگی بر روی دیوار شهری در انگلستان خلق شده بود، به صورت دائمی به پارک موضوعی همان شهر منتقل خواهد شد.




منبع:

1401/12/20
13:54:39
5.0 / ۵
402
تگهای خبر: تصویر , قیمت , موسیقی , نقاشی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,682
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 33,125