سر بی کلاه همدان از پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی

سر بی کلاه همدان از پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی آتلیه دات کام: همدان بگفته رییس انجمن صنفی و حرفه ای آژانس های مسافرتی استان همدان، مشکل پیش فروش بلیت های نوروزی قطار همدان- مشهد مختص امسال نیست و دفاتر خدمات مسافرتی استان هر ساله با این معضل دست به گریبان هستند.


سال جاری هم پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی در همدان در حالی شروع شد که سایت فروش بلیت از همان دقایق ابتدایی فروش بلیت با خطا مواجه گردید و همانند سالهای قبل این معضل تکرار شد و دفاتر خدمات مسافرتی را گرفتار چالش کرد.
بازار سیاه دلالان یکی از مهم ترین چالش های این حوزه است به طوریکه دلالان سهم بلیت قطار همدان به مشهد را قبل از آن که به دست عوامل فروش در استان برسد، پیش خرید می کنند و به قیمت بالاتر به مسافران و حتی همدانی ها می فروشند و این مورد نشان از سر بی کلاه دفاتر خدمات مسافرتی در بازار تورهای نوروزی دارد.
از سوی دیگر، در صورتی که مسیر ریلی همدان به مشهد می تواند به فرصتی برای گردشگری همدان تبدیل گردد، همدانی ها از سود خرید بلیت این مسیر محروم می شوند چونکه قطار همدان به مشهد یک توقف برای پیاده و سوار کردن مسافر در تهران دارد.
محمد فیضی، رئیس انجمن صنفی و حرفه ای آژانس های مسافرتی استان همدان در این رابطه به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: هر ساله در پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی همدان به مشهد وضعیت نامطلوبی را شاهد می باشیم که سال جاری هم رخ داد.
وی افزود: سال جاری بمحض باز شدن سایت فروش بلیت در ساعت ۸ بامداد پاسخگویی به دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل مواجه گردید و سیستم درخواست خطا می زد و تمام درخواست ها با خطا مواجه می شد و هر چقدر زمان می گذشت از تعداد سهمیه ها کمتر می شد.
فیضی ضمن اشاره به این که تمام همدانی های متقاضی خرید بلیت با این اخطار مواجه گشتند، اضافه کرد: مدیریت ارشد استان، اداره میراث فرهنگی همدان و راه آهن باید در این مورد دخالت کنند چونکه ما هر ساله در زمان پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی با این مشکل مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ دفتری بیشتر از ۱۰ بلیت نفروخت و ظرفیت قطارها پر شده است، اظهار نمود: باید شفاف شود سایت های فروش بلیت قطار متعلق به کیست و چرا بلیت قطار در اختیارشان است؟
به قول رئیس انجمن صنفی و حرفه ای آژانس های مسافرتی استان همدان، یک شرکت در مشهد و یک شرکت در قم با ظرفیت زیادی بلیت مشهد دارند اما با اقامت در هتل می فروشند! حال باید مشخص شود چه کسی این امکانات را در اختیار این شرکت ها می گذارد.
فیضی با انتقاد شدید از این که چرا سهمیه همدان را به همدان نمی دهند و چارتر می کنند؟ مطرح کرد: از استاندار درخواست کرده ایم با مرکز رایزنی کرده و سهمیه استان را در اختیار همدان بگذارند اما تابحال این اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به اینکه برخی سایت ها همه را بیچاره کرده اند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از بلیت ها توسط باندهای کلاهبرداری به فروش می رسند و این مورد مورد تأیید دادگستری همدان هم است و ما هم بنا داریم شکایتی ضد آنها تنظیم نماییم.
به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، همدان در آستانه نوروز هیچ سهمی از پرواز و سفرهای هوایی ندارد و فرودگاهش همچنان خاک می خورد. حالا علاوه بر این معضل قدیمی، سفرهای ریلی و پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی هم گردشگری همدان را نشانه گرفته تا پایتخت تاریخ و تمدن هیچ سهمی از سفرهای نوروزی نداشته باشد و دفاتر خدمات مسافرتی که به ایام نوروز دلخوش کردند، همچنان در سکوت به سر برند.




منبع:

1401/12/16
14:24:29
5.0 / ۵
404
تگهای خبر: خدمات , سایت , سفر , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,453
بازدید دیروز: 4,745
هفته اخیر: 36,497