از گالری ها چه خبر؟

از گالری ها چه خبر؟ به گزارش آتلیه دات کام، باآنکه به تازگی درخواست هایی از جانب برخی هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در خصوص بازگشایی گالری ها و برگزاری نمایشگاه های هنری به صورت حضوری مطرح گردیده است اما چنین به نظر می آید که برخی از مدیران این مکانهای فرهنگی و هنری همچنان به نمایشِ مجازی آثار هنری بسنده کرده اند. گزارش حاضر ایسنا شرحی است از چند نمایشگاه مجازی و حضوری در گالری ها و فرهنگسراهای شهر تهران.


گالری شیرین

نگاهی به سایتِ گالری شیرین نشان داده است که این مکان فرهنگی و هنری نمایشگاهی مجازی از آثار سینا رضایی را برپا کرده است. این نمایشگاه مجازی درحالی در سایتِ گالری در دسترس قرار دارد که گالری شیرین همچنان مبادرت به برگزاری نمایشگاه حضوری نکرده است.

گالری اعتماد

گالری اعتماد هم همچون مکانهای فرهنگی و هنری به حساب می آید که این هفته هم نمایشگاه حضوری ندارد. با این وجود نگاهی به سایتِ این گالری نشان داده است که نمایش مجازی آثار به قوت خود باقی مانده است. «گلستان» عنوان نمایشگاهِ انفرادی است که به نمایش آثار محمد رحیمی اختصاص دارد و در سایتِ این گالری در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
در کنار این نمایشگاه همینطور آخرین آثار فرشید مثقالی هم در سایتِ گالری اعتماد به معرض نمایش گذاشته شده اند.

گالری اُ

گالری اُ از دیگر مکانهای فرهنگی و هنری به حساب می آید که در سایتِ خود نمایشگاهی را در معرض دید علاقه مندان به هنرهای تجسمی قرار داده است. «همه پرندگان پرواز نمی کنند» عنوان این نمایشگاه است که به نمایش آثاری از آمین معظمی اختصاص دارد.

گالری طراحان آزاد

نگاهی به سایتِ گالری طراحان آزاد نشان داده است که این مکان فرهنگی و هنری هم مبادرت به برگزاری نمایشگاهی مجازی با عنوان «در گیومه» کرده است. این نمایشگاه گروهی به آثار هنرمندانی مانند سمیرا اسکندرفر، قاسم لطفی، آزاده مدنی، حامد صحیحی و... اختصاص دارد.

فرهنگسرای اندیشه

باآنکه برگزاری نمایشگاه حضوری حدودا در اکثر گالری های خصوصی شهر تهران مدتی است که تعطیل شده، اما فرهنگسراهای مختلف همچنان مبادرت به برگزاری نمایشگاه می کنند. فرهنگسرای اندیشه یکی از همین مکانها است که گفته می شود مقرر است نمایشگاه خوشنویسی در آن افتتاح شود.

نمایشگاه خوشنویسی «کتیبه» جدید ترین برنامه فرهنگسرای اندیشه است که در نگارخانه این مرکز برگزار می گردد. این نمایشگاه، اختصاص به نمایش آثار خوشنویسی با خط نستعلیق و شکسته داشته و جدید ترین آثار استاد هنرمند، مهدی نیشکری را در معرض دید عموم قرار داده است. در این رویداد هنری، ۲۰ تابلوی جدید از این هنرمند خوشنویس به نمایش درآمده است. نمایشگاه «کتیبه» روز جمعه ۲ دیماه در نگارخانه اندیشه افتتاح می گردد.

نگارخانه اندیشه
به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، نگارخانه اندیشه نمایشگاه هنری جدیدی را زیرنظر منوچهر اسماعیلی برگزار می نماید. این نمایشگاه که با مبحث «شهدای ترور از صدر اسلام تاکنون» برگزار می شود، روایتگر تصاویری از شهیدان سلیمانی و فخری زاده و مجموعه عاشورا است که توسط منوچهر اسماعیلی خلق شده است.

فرهنگسرای ابن سینا

نمایشگاه نقاشی گروهی «فلامینگو» که به نمایش آثاری از فاطمه سیدرضی اختصاص دارد، در فرهنگسرای ابن سینا افتتاح شده است. این نمایشگاه گروهی شامل ۶۰ اثر از آثار هنرمندان است.

نگارستان حوزه هنری

نمایشگاه مجازی کارتون و کاریکاتور با مبحث جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در نگارستان حوزه هنری انقلاب اسلامی شروع به کار کرده است. این نمایشگاه مجازی منتخبی از آثار برگزیده در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور است که به همت حوزه هنری دیجیتال و با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار شده و ۳۳ اثر را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
نمایشگاهی در ایستگاه های مترو
نمایشگاه عکس دومین فصل واره فرهنگی و هنری ایثار با نمایش ۲۰ اثر منتخب، در ایستگاه های متروی میدان انقلاب اسلامی و ارم سبز برگزار می گردد.
این نمایشگاه به همت بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های استان تهران با همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، در قدم اول در ایستگاه های میدان انقلاب اسلامی و ارم سبز نصب شده و بزودی آثار دیگری در نمایشگاه های ایستگاه های مترو عرضه خواهد شد.





منبع:

1401/10/02
12:26:39
5.0 / ۵
558
تگهای خبر: اسكن , دیجیتال , شركت , عكس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 657
بازدید دیروز: 7,574
هفته اخیر: 36,241