چه باغ ویلایی ما را از شهر نجات خواهد داد

چه باغ ویلایی ما را از شهر نجات خواهد داد آتلیه دات کام: باغ و باغداری در فرهنگ و سنت ایران ریشه دارد. فضاهای سبز مدرن مانند پارک، در گذشته‌ی ایران سابقه نداشته است.


باغ و باغداری در فرهنگ و سنت ایران ریشه دارد. فضاهای سبز مدرن مانند پارک، در گذشته‌ی ایران سابقه نداشته است. در عوض مردم در گذشته برای تفریح به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی خودشان در اطراف شهرها می‌رفتند. این فرهنگ مخصوصاً در مرکز ایران و مناطقی مانند اصفهان همچنان پابرجا است.

اما بنا به تغییرات فرهنگی و شهرنشینی مدرن، رفته‌رفته باغ‌های سنتی ایران به باغ ویلا های مدرن تغییر شکل دادند. در تهران نیز تا چندسال پیش تصور بر این بود که مکانی به نام باغ ویلا مختص اقشار ثروتمند جامعه است. اما با افزایش آلودگی‌های شهری و افزایش قدرت خرید برخی طبقات متوسط، اکثر مردم به خرید باغ ویلا در مناطق خوش آب و هوای منطقه روی آوردند.

در این مطلب، می‌خواهیم ببینیم اگر قصد خرید باغ ویلا در کردان یا تهراندشت را داشته باشید باید از کجا شروع کنید؟

 

هدف‌تان از خرید باغ ویلا در کردان و تهراندشت را مشخص کنید

اولین کاری که باید کنید این است که هدف‌تان را مشخص کنید. در ادامه برخی از این اهداف را مرور می‌کنیم:

 

خرید باغ ویلا در کردان و تهراندشت برای سکونت دائم

واضح است که وقتی می‌خواهید برای چندین سال در یک مکان زندگی کنید بهتر است زیاد از زندگی تمدن شهری فاصله نگیرید. یعنی اگر در نزدیکی باغ ویلای شما امکانات رفاهی مانند مرکز خرید، درمانگاه، داروخانه و چیزهایی از این قبیل نباشد، ممکن است زندگی شما در باغ ویلا را با مشکلات بسیار بزرگی مواجه کند. مخصوصاً اینکه اگر با خانواده نیز در چنین محلی سکونت داشته باشید.

گذشته از این در خرید باغ ویلایی که شما برای سکونت دائم انتخاب می‌کنید، طراحی و ساخت بنا بسیار اهمیت دارد. اینکه ساختمان چند اتاق خواب دارد؟ آیا انباری دارد؟ نورگیر فضا، کف ویلا، کابینت‌ها و... با کیفیت مطلوبی ساخته شده‌اند یا خیر؟

به طور کلی تصور کنید در حال خرید خانه در مرکز شهر هستید.

 

خرید باغ ویلا تهراندشت برای تفریح

باغ ویلای تفریحی در اکثر مواقع سال خالی می‌ماند. از همین جهت باغ ویلاهای تفریحی سوژه‌ی خوبی برای سوء استفادۀ افراد دیگر، یا حتی دزدی هستند. در چنین شرایطی اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید امنیت در خرید باغ ویلای تفریحی‌تان است.

بهتر است باغ ویلای تفریحی مجهز به دوربین مدار بسته، سگ نگهبان و درهای ضد سرقت باشد.

وقتی مشکلات امنیتی را حل کردید، سراغ چیزی بروید که واقعاً این باغ ویلا را برای آن خریده‌اید: تفریح و استراحت.

بدیهی است که وقتی باغ ویلا را برای تفریح خریده‌اید، فضای سبز و طبیعت آن، هوای سالمش و نمای بیرونی باغ ویلا برای‌تان بسیار مهم‌تر از هر چیز باشد. در این مورد به نورپردازی ویلا توجه داشته باشید. چراکه اگر نورپردازی به‌ خوبی انجام نشده باشد، شما باغ ویلا یی خریده‌اید که فقط صبح‌ها به درد می‌خورد. گذشته از آن، حتماً توجه داشته باشید که باغ ویلا از امکاناتی مانند باربیکیو، آلاچیق، استخر، درختان تنومند و پر میوه و... بهره‌مند باشد.

انتخاب با دقت محل ویلا باغ در کردان

همه می دانیم که منطقه، جدا از اینکه بر قیمت تاثیر دارد، فاکتور بسیار مهمی در خرید ویلا باغ است.

مسیرهای منتهی به باغ ویلا تهراندشت

اگر باغ ویلای تفریحی بخرید، حتماً موقعی پیش خواهد آمد که در آن مهمانی بدهید، یا دسته جمعی به آن‌جا بروید. در این صورت قرار است عبور و مرور بسیار زیادی به کوچه‌ی باغ ویلا انجام شود. پس بهتر است به کوچه و خیابان و مسیرهای منتهی به باغ ویلا نیز توجه داشته باشید.

همسایه‌های باغ ویلا تهراندشت

این‌که یک هفته را برای تفریح و استراحت به کویر بروید و تنهایی در آن‌جا سر کنید کمی ترسناک است. منظورم از کویر، یک بیابان بدون سکنه است. حتماً توجه کنید باغ ویلایتان را در یک منطقه‌ی خوش آب‌وهوا که تا کیلومترها آن ‌طرف‌تر هیچ موجود زنده‌ای نیست انتخاب نکنید. همسایه‌ها همیشه به درد بخورند، مخصوصاً در مواقع بحرانی.

 بررسی وضعیت عمومی باغ ویلا در کردان

دو مورد مهم برای بررسی وضعیت عمومی وجود دارد:

وضعیت امنیتی

قبل‌تر راجع‌به وضعیت امنیتی در باغ ویلاهایی که می‌خواهید با هدف تفریح آن‌ها را بخرید حرف زدیم. اما حتی زمانی که در باغ ویلا سکونت دارید نیز باید به مسائل امنیتی آن توجه داشته باشید.

 

باغ ویلا

دقت کنید که خطر همیشه از طرف دزدها و قاتلان نیست. گاهی ممکن است خودمان یا طبیعت خطر آفرین شویم. پس بهتر است به مواردی مانند سیستم اتفای حریق، ساختمان ضدزلزله و سیستم‌های امنیتی مشابه توجه داشته باشید.

حریم خصوصی

گاهی بعضی از باغ ویلاها را جاه‌طلبانه می‌سازند. با طراحی‌های بسیار عجیب یا مدرن! حتماً به این توجه داشته باشید که باغ ویلای شما جوری ساخته باشد که حریم خصوصی‌تان حفظ شود.

امکانات ساخت داخلی باغ ویلا در کردان

و در نهایت توجه به امکانات داخل باغ‌ویلا:

نورگیر بودن ساختمان

راجع‌به نورگیر بودن نیز اشاره‌ای کردیم. مطالعات روانشناسی بر روی ساختمان‌های مختلف نشان می‌دهد که ورودی نور طبیعی در ساختمان باعث افزایش سلامتی و بهبود خلق‌وخو در ساکنین می‌شود. پس حتماً به پنجره‌ها و راه‌های ورودی نور در هر بخش ساختمان توجه داشته باشید.

باغ ویلا در کردان

سیستم‌های گرمایش و سرمایش

دقت کنید باغ ویلایی نخرید که فقط به درد زمستان یا تابستان بخورد. تنها یک شومینه‌ی دیواری زیبا کفایت نمی‌کند، حتماً عایق دیوارها، دوجداره بودن پنجره‌های کف‌پوش‌ها و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدرن را در باغ ویلای خودتان چک کنید.

از کجا باغ ویلای مناسب بخریم؟

سخت‌ترین کار ممکن این است که چندین روز در هفته، راه بیافتید و به خارج از مرکز شهر رانندگی کنید تا باغ ویلاهای مختلف را بررسی و بالاخره یکی را انتخاب کنید. مطمئناً بعد از این راهپیمایی طاقت‌فرسا مجبور خواهید شد بلافاصله تا یک هفته در همان باغ ویلا استراحت مطلق داشته باشید.

راه ساده‌تر بررسی باغ ویلاهای مختلف از طریق سامانه‌های خرید اینترنتی است. از این طریق تنها کافی است در گوگل بنویسید «خرید باغ ویلا» هزاران نتیجه برای شما آماده خواهد شد.

چرا از مناطق کردان و تهراندشت باغ ویلا بخریم؟

یکی از بهترین مناطقی که شما می‌توانید در نزدیکی تهران به خرید باغ ویلا بپردازید تهراندشت است. سالانه تعداد زیادی باغ ویلا در این منطقه ساخته و خریده می‌شود. برای اطلاع بیشتر از مزایای این منطق می‌توانید به صفحه‌ی مزایای خرید باغ ویلا در تهراندشت در سایت باغ ویلا الماس مراجعه کنید.

 

پیشنهاد ما: باغ ویلا الماس

شاید بپرسید که باید به کدام یک از این سامانه‌های خرید و فروش اینترنتی املاک اعتماد کرد؟ ما باغ ویلا الماس را پیشنهاد می‌کنیم. کادر مجرب و با سابقه‌ی باغ ویلا الماس به شما در خرید و فروش باغ ویلا مشاوره‌ی کاملاً رایگان ارائه می‌دهد. برای بررسی باغ ویلاهای موجود در این سایت می‌توانید به صفحه‌ی باغ ویلا الماس مراجعه فرمایید.

سخن آخر

اگر شما نیز قبل از این باغ ویلا خریده‌اید و فکر می‌کنید ما برای راهنمایی در خرید باغ ویلا نکاتی را از قلم انداخته‌ایم خوشحال می‌شویم از تجربه‌ی شخصی‌تان برای ما و مخاطبان بنویسید.

 

1398/06/21
22:50:07
5.0 / ۵
3749
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,188
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,137