در جشن تولد هنرمندان اردیبهشت ماهی اعلام شد

اختصاص بودجه ۲۰ میلیاردی و آغاز ساخت مسکن هنرمندان در پرند

اختصاص بودجه ۲۰ میلیاردی و آغاز ساخت مسکن هنرمندان در پرند به گزارش آتلیه دات کام، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز اولین مرحله طرح ساخت مسکن برای هنرمندان اطلاع داد و اظهار داشت: هم راستا با سیاست های دولت سیزدهم در حوزه مسکن و دستور و پیگیری وزیر فرهنگ مبحث راه اندازی مسکن برای هنرمندان در دستور قرار گرفته و بر این اساس عملیات اجرایی نخستین پروژه مسکن هنرمندان بزودی در شهر پرند آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم مهدی افضلی (عضو هیات مدیره و از اعضای موسسه کمک به فرهنگ و هنر)، محمود اسلامی (معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد)، سیدعباس عظیمی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) و تعدادی از هنرمندان عضو این موسسه حضور داشتند.
این جشن تولد ظهر دوشنبه ـ ۱۸ اردیبهشت ماه ـ در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
سیدمحمود اسلامی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ با حضور در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد اردیبهشت ماه ضمن اشاره به ضیافت سال قبل هنرمندان با رئیس جمهور و دستور رئیس جمهور برای اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به وضعیت معیشت هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: این رقم با پیگیری ویژه وزیر فرهنگ در بودجه سال جاری دیده شده و بزودی در چارچوب تفاهمنامه ای با موسسه هنرمندان پیشکسوت جهت استفاده در اختیار این عزیزان قرار خواهد یافت.
وی ضمن اشاره به این که هنرمندان پیشکسوت سرمایه های اجتماعی و فرهنگی کشور به شمار می روند، اظهار داشت: رسیدگی به مسائل و مشکلات هنرمندان پیشکسوت به صورت خاص لازم است، و بر همین مبنا از جانب وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت توسعه مدیریت و منابع به صورت ویژه مأموریت داده شده تا به مسائل و مشکلات این سرمایه های مهم هنری کشور رسیدگی شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع در قسمت دیگری از سخنانش به اهمیت و جایگاه موسسه هنرمندان پیشکسوت بعنوان یکی از ظرفیت های خدمتگزاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکریم هنرمندان پیشکسوت اشاره نمود و اظهار داشت: مشکلات بودجه ای موسسه درسال جاری حل و فصل شده و کوشش برای رفع مشکلات و دغدغه های در رابطه با مسکن و معیشت هنرمندان پیشکسوت ادامه می یابد.
اسلامی در انتها ضمن اشاره به بازسازی و تجهیز مجتمع تفریحی و گردشگری چاکسر در شمال کشور اظهار داشت: با هماهنگی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و موسسه هنرمندان پیشکسوت نخستین دوره شروع به کار مجتمع به سفر گروهی هنرمندان پیشکسوت اختصاص خواهد یافت.


سیدعباس عظیمی هم در این مراسم تصریح کرد: سال گذشته، از سوی وزیر ارشاد، مساله ی ادغام موسسه برطرف شده و استقلال آن حفظ شد. همچنین، در بحث تکریم هنرمندان هم پیگیری بیشتری صورت خواهد گرفت.
او رابطه ی صندوق اعتباری هنر و موسسه ی هنرمندان پیشکسوت را دوستانه و صمیمی خواند و نتیجه ی این دوستی را به نفع هنرمندان برشمرد.


داریوش ارجمند، رئیس هیات مدیره ی موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه ی این مراسم اظهار داشت: تعداد ما کم است، اما این موسسه کمیّتی نیست، کیفیتی است. دوتا از آدم های اینجا به اندازه ی تمام وزارت ارشاد کفایت می کند. دوستانی که سال ها و سال ها برای هنر این مملکت استخوان خُرد کرده اند و وزارت ارشاد باید به این که در دلش چنین موسسه ای دارد، به خود بنازد.
او افزود: کیفیت عمر مهم می باشد، نه کمیّت آن. ارزش زندگی است که اهمیت دارد. برای من کیفیت اعضای این موسسه، کاری که در گذشته انجام داده اند، حضوری که حالا دارند و تاثیری که در آینده می گذارند، اهمیت دارد.


هنرمندان متولد اردیبهشت ماه که در این مراسم برای آنها جشنی برگزار شد عبارت اند از: علی ژکان (کارگردان سینما)، اسحاق خانزادی (صدابردار)، امین سلطان خواه (هنرمند سوخت نگار)، قطب الدین صادقی (کارگردان تئاتر و بازیگر)، جلیل عندلیبی (نوازنده و آهنگساز)، ذبیح الله شهبازی (هنرهای سنتی قلم زنی)، داوود صادق سا (عکاس)، محمدباقر کریم پور (صداپیشه رادیو)، صادق صندوقی (نقاش و تصویرگر)، قاسم رفعتی (خواننده)، مهدی شاه محمدیان (هنرهای سنتی، قلم زنی)، ایرج راد (بازیگر و کارگردان)، رضا صفایی (بازیگر)، صادق احمدی (هنرهای سنتی، جوش شیشه)، فرزانه کابلی (بازیگر)، مریم نشیبی (گوینده، بازیگر و دوبلور رادیو)، اکبر رحمتی (بازیگر)، داوود فیاضی (موسیقی دان و خواننده)، احمدرضا اسدی (نویسنده تئاتر)، سیامک بنایی (موسیقی دان)، غلامحسین محمودی (طراح فرش)، محمدهادی جمالی (نقاش)، اصغر فریدی ماسوله (هنرهای نمایشی)، صفا آقاجانی (بازیگر، دوبلور و صداپیشه)، حسین محجوبی (نقاش و هنرمند تجسمی)، حمید انگجی (فیلم بردار)، علیرضا درویش نژاد (بازیگر سینما و تئاتر)، اصغر آبگون (صدابردار)، جواد انصافی (بازیگر و کارگردان).
خانواده ی هنرمندان درگذشته، همچون خانواده های زنده یادان عزت الله مهرآوران، کریم اکبری مبارکه، علاء الدین قاسمی، صادق صندوقی که همگی متولد اردیبهشت ماه بوده اند هم در این مراسم حضور داشتند.
همینطور رضا شفیعیان (نوازنده سنتور) و اسماعیل محرابی (بازیگر) از هنرمندان متولد فروردین ماه بودند که از آنها هم تقدیر به عمل آمد.




منبع:

1402/02/19
09:42:43
5.0 / ۵
351
تگهای خبر: تصویر , جشن , سفر , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,416
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 31,023