درهای موزه هنرهای معاصر باز شد

درهای موزه هنرهای معاصر باز شد به گزارش آتلیه دات کام، عصر امروز ـ دوشنبه ـ ۱۱ اردیبهشت ماه درهای موزه هنری های معاصر تهران با شروع به کار دو نمایشگاه «رد پا - درنگی بر مراوده هنرمند و پیرامون» و «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» به روی بازدیدکننگان باز شد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، موزه هنرهای معاصر تهران تا روز بیستم فروردین ماه سال جاری قاب هایی از نمایشگاه «آینه در آینه ۲» را بر دیواره خود داشت و بعد از اتمام این نمایشگاه، موزه در وضعیت آماده سازی برای برگزاری دو نمایشگاه جدید درآمد.
حالا امروز دوشنبه ـ ۱۱ اردیبهشت ماه ـ موزه هنرهای معاصر تهران با دو نمایشگاه «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» با ۳۳ اثر که مروری بر آثار پست مدرن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و نمایشگاه «رد پا - درنگی بر مراوده هنرمند و پیرامون» که ۵۴ اثر ایرانی و ۲۹ اثر خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به نمایش می گذارد بازگشایی شد.
در مراسم افتتاح این دو نمایشگاه محمود سالاری (معاون امور هنری) و عبادرضا اسلامی کولایی (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) حضور داشتند.
اسلامی در افتتاحیه این دو نمایشگاه ضمن خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان، گفت از این که جمع حاضر در افتتاح این نمایشگاه را می بیند خوشحال است.
وی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم در یک جریان فرهنگی و هنری بصورت مستمر فعالیت نماییم.
وی در ادامه نیز به حضور جمشید ناصری، همسر منیژه میرعمادی و اهداکننده حدود ۷۰۰ اثر از هنرمندان معاصر به موزه هنرهای معاصر تهران اشاره نمود و اظهار داشت: خوشحالم بگویم که امروز میزبان استاد عزیزی هستیم که آثاری گرانبها را که از عرصه هنر گردآوری کرده بودند به موزه هنرهای معاصر اضافه کردند.
در ادامه محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در جمع بازدیدکنندگان اظهار داشت: جفایی به سبک هایپررئال می شود؛ در تاریخ هنر گفته می شود که این سبک مانند عکاسی است و هنرمند در آن نقشی ندارد. باید هایپپررئال را در قالب کیمیاگری دید. ما یک سطل کثیف که اطرافش زباله است را نگاه نمی نماییم اما یک هنرمند کیمیا وقتی این اثر را نقاشی می کند، سبب دیدنش می شود و به صورتی ما را میخکوب می کند.
وی ادامه داد: می خواهیم هایپررئال را از جفایی که به آن می شود دور نماییم. هایپررئال را باید به این شیوه دید که یک کیمیاگری است.
در ادامه مراسم از جمشید ناصری ـ همسر منیژه میرعمادی ـ تقدیر و لوح سپاس به او اهدا شد.



1402/02/12
15:17:58
5.0 / ۵
493
تگهای خبر: تصویر , عكاس , عكاسی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,824
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 33,409