پوریا اخواص:

نگاه حماسی موسیقی نمایش علمدار را دوست داشتم

نگاه حماسی موسیقی نمایش علمدار را دوست داشتم به گزارش آتلیه دات کام، خواننده، موسیقی نمایش «علمدار» ضمن اشاره به تغییرات این اثر نسبت به دو سال قبل اظهار داشت: در سال ۹۹ مجموعا در چهار پرده می خواندم؛ ولی سال جاری دو قطعه آوازی به این اثر افزوده شد.


پوریا اخواص خواننده علمدار در گفت گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، تصریح کرد: یکی از آوازهای اضافه شده به این موسیقی نمایش، همراه با پیانو و ضرب زورخانه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه حس و حال کار را دوست دارم عنوان کرد: علمدار یک اثر آیینی و مذهبی و یک رخداد فرهنگی با اهداف خیرخواهانه است. ما از کودکی با عشق و احترام به خاندان بزرگ شده ایم. قطعات زیبایی که آقای پوریا خادم نوشته فرم حماسی دارد. این رخداد تاریخی پر از غم و اندوه است؛ ولی من نگاه حماسی اش را دوست داشتم.
وی اضافه کرد: بعنوان خواننده یک چشم من به صفحهٔ نت نویسی شده و یک چشمم به دستان بردیا کیارس، رهبر ارکستر است. همه چیز باید حساب شده باشد. چون اگر یک سکوت چنگ این طرف و آن طرف شود، انسجام کار به هم می ریزد.


وی اضافه کرد: من در این گروه خودم را صرفاً خواننده نمی دانم؛ بلکه مثل دیگر اعضای ارکستر یک ساز یا نوازنده هستم که سولو (تنها) اجرا می کند. مردم نقش خواننده را بسیار پررنگ می بینند و با او بیشتر ارتباط برقرار می کنند. ازاین رو باید دقت زیادی داشته باشم و همه چیز سر جای خودش باشد.
اخواص در رابطه با نقش راوی و خواننده و هماهنگی آنها در این اثر توضیح داد: یک وحدت مضمونی در کل ماجرا وجود دارد که نامش علمدار است. راوی مثل یک پرده خوان نمایش را بگونه ای اجرا می کرد که شنونده بتواند داستان را پیش رویش تصور کند. استاد پرستویی در خوانش بی نظیر بود و من خوشحالم که کنار ایشان قرار گرفتم. جان کلام و موسیقی در دستان خواننده بود و او می توانست با با کلام فراز و نشیب را اجرا نماید.

1401/06/21
14:09:03
5.0 / ۵
513
تگهای خبر: پیانو , زیبایی , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,668
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 33,097