در گفت وگو با آتلیه دات كام

پری ملکی: فضای مجازی خوانندگان جوان را گرفتار توهم کرده است

پری ملکی: فضای مجازی خوانندگان جوان را گرفتار توهم کرده است به گزارش آتلیه دات کام پری ملکی با تکیه بر این که تنهایی قرنطینه برای هنرمندان موسیقی دستاوردی نداشته است، در این حوزه اظهار داشت: این تنهایی برای ما دستاوردی نداشت؛ چونکه خروجی بخصوصی نداشت. یک موزیسین زمانی می تواند کار کند که امید داشته باشد کارش مطرح، دیده و شنیده می شود. یک موزیسین به حضور زنده مردم نیاز دارد. یک نقاش برایش مهم نیست که مردم باشند یا نباشند، ولی ما موزیسین ها به حضور و انرژی آدم ها نیاز داریم.


این خواننده و موسیقیدان ایرانی که در حاشیه مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد آبان ماه حاضر شده بود و با خبرنگار ایسنا گفتگو می کرد، درباره حس خوب دیدار باردیگر با هنرمندان بعد از دو سال شرایط کرونا، اظهار نمود: «در این دو سال گذشته، بزرگترین نعمتی که از دست دادیم این دور هم بودن، گردهمایی ها و سفرهایی بود که با هم می رفتیم. چون ما هم اکنون خیلی به این چیزها احتیاج داریم و در سن و سالی هستیم که همگی به این بودن با هم و عشق مشترک احتیاج داریم و متأسفانه در این دو سال قبل همه این ها را از دست داده بودیم.»
ملکی ضمن اشاره به این نکته که در این دو سال خانه نشین بوده است، افزود: «متأسفانه بیشتر خانه بودم. من که همیشه فعال بودم، در دوران کرونا هیچ کاری نمی توانستم انجام بدهم و خیلی دوران سختی بود. شاگردانی داشتم اما بیشتر تدریس آنلاین بود و کار خوابیده بود. تنها چیزی که توانست من را نگه دارد، ورزش بامداد به بامداد بود. این خیلی غم انگیز بود که گاهی می دیدم تمام روز حتی یک کلمه حرف نزدم و تنهای تنهای بودم.»
ملکی همینطور افزود: «ممکن است در تنهایی ام کارهایی ساخته باشم اما وقتی نمی توانم به علت شرایط کرونا آنها را جایی عرضه کنم یا در استودیو ضبط کنم، خب این تنهایی فایده ای ندارد.»
موزیسین پیشکسوت کشورمان سپس سخنانی را در انتقاد از وضعیت و جایگاه زنان در حوزه موسیقی کشور بیان کرد. این خواننده همینطور ضمن اشاره به این نکته که با وجود سختی های فعالیت در این عرصه، تاکنون به فکر عقب نشینی نیفتاده است، اظهار داشت: «من خیلی محکم تر از این حرف ها هستم و اجازه نمی دهم چیزی من را از این راه منصرف کند؛ به جهت اینکه من از کودکی به این کار آمدم و ادامه دادم.»
ملکی با تصریح این نکته که در نسل جدید افراد کمی هستند که تاب سختی های این حوزه را داشته باشند، اظهار نمود: «متأسفانه اتفاقی که افتاده این است که شبکه های مجازی سبب شده تا جوان ها که صبوری ندارند، بروند و هر چیز غلطی را بخوانند. چهار تا کامنت می گیرند و گرفتار توهم می شوند و این خیلی بد است. متأسفانه آن راهی که باید طی کنند تا به نقطه درست برسند را از دست می دهند. به نظرم اگر همینطور پیش برود، آینده موسیقی، آینده خوبی نیست.»
ملکی، موزیسین پیشکسوت کشور در آخر به عشق قوی اش به موسیقی اشاره نمود و اظهار داشت: «فقط دلم و عشقم بوده که من را در این راه (موسیقی) نگه داشته است. این عشق به قدری قوی است که من را نگه دارد و بگذارد که ادامه بدهم. شاید این عشق در بعضی جوان ها و در وجود هر فردی نباشد، چون سختی اش زیاد است و بی توجهی آدم را خرد می کند. مگر این که آدم آن عشق را در وجودش به حدی قوی کند که به بی توجهی ها اهمیتی ندهد و من این کار را کردم.»




منبع:

1400/08/28
13:53:38
5.0 / ۵
757
تگهای خبر: آنلاین , استودیو , جشن , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 32,846