دومین جشنواره بین المللی عکس خیام

دومین جشنواره بین المللی عکس خیام

 

از جرم گل سیاه تا اوج زحل          کردم همه مشکلات کلی را حل
بگشادم بندهای مشکل به حیل    هر بند گشاده شد بجز بند اجل

 

جشنواره بین المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان  ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام (427-510)، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می شود.کلوپ عکس فوکوس، وابسته به موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام بوده، و نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی، فیاپ، در ایران است.

دومین جشنواره بین المللی عکس خیام

جشنواره بین المللی عکس خیام، تنها جشنواره ایرانی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) (با شماره پاتروناژ 2014/172) و انجمن عکاسی آمریکا، PSA، (در بخش های PID رنگی، PID تک رنگ و سفر) است. عکس هاي راه يافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیوFIAP  و PSA بنام عکاس، براي دريافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد. نخستین دوره جشنواره خیام در سال های 91 و 92 برگزار شد و عنوان پرمخاطب ترین جشنواره ایرانی را بدست آورد. این جشنواره اولین جشنواره ایرانی بود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن از شرکت کنندگان ایرانی بیشتر بود. نمایشگاه آثار برتر در 18 شهر به نمایش درآمد. همچنین مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره نیز، به تمامی شرکت کنندگان اهدا شد. (حتی شرکت کنندگانی که عکسشان در جشنواره پذیرفته نشد هم کتاب را بصورت رایگان دریافت کردند.) این کتاب توسط فیاپ با امتیاز 5 ستاره (بالاترین کیفیت) ارزش گزاری شد. گزارش تصویری دوره نخست جشنواره را می توانید در سایتهای آپارات و YouTubeببینید.


مراحل شرکت در جشنواره

 

  1. مطالعه دقیق و کامل فراخوان
  2. انتخاب عکس ها
  3. تغییر اندازه عکس ها با توجه به راهنمای روش تغییر سایز عکس
  4. ثبت نام در سایت جشنواره
  5. واریز هزینه ثبت نام
  6. آپلود عکس ها

•    برای جلوگیری از ثبت نام های بی هدف و تکراری، سایت به گونه ای طراحی شده که تا پیش از واریز هزینه ثبت نام، آپلود عکس ممکن نباشد.
•    واریز هزینه ثبت نام بصورت آنلاین بوده و بلافاصله پس از واریز آنلاین، مبلغ واریزی به حساب کاربری فرد اضافه شده و می تواند عکس ها را آپلود کند.
•     افرادی که امکان واریز وجه آنلاین ندارند، می توانند هزینه را کارت به کارت کرده و یا به حساب جشنواره واریز کنند، اما در اینصورت می بایست مشخصات واریز را در سایت (در بخش واریز غیر آنلاین) ثبت کرده و تنها پس از تایید واریز توسط دبیرخانه، می توانند عکس ها را آپلود کنند. تایید واریز توسط ایمیل و پیامک به شرکت کننده اطلاع داده می شود. شماره حساب و کارت پس از ثبت نام در سایت قابل مشاهده است. ترجیحا از روش واریز آنلاین استفاده کنید.

تاریخ:  1393/04/17
نوشته شده توسط : مدیر  سایت
برخی از نظرات شما:
هنوز نظری داده نشده.
بازگشت
28 فروردین 1403 سایت آتلیه دات کام ... مسئولیت مطالب درج شده در هر آتلیه به عهده مدیر آن آتلیه بوده و سایت آتلیه دات کام هیچ مسئولیتی در قابل آن ندارد.