دبیر چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران؛

علاقه نیکی کریمی به عکاسی

علاقه نیکی کریمی به عکاسی آتلیه دات کام: نیکی کریمی دبیر چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران: عکاسی را با عباس کیارستمی شروع کردم.


نیکی کریمی دبیر چهارمین جشن عکاسان سینمای ایران در گفت و گویی درباره عکاسی بیان کرد: ‎عکاسی از هنرهای مورد علاقه من است، نزدیک به 25 سال است که عکاسی می کنم. عکاسی را با عباس کیارستمی شروع کردم و در طی همه این سال ها با علاقه دنبال کردم و بازتاب هایش در نمایشگاه هایی که برگزار شده قابل مشاهده است.
 
وی افزود: هیچ وقت به عکاسی فیلم فکر نکردم. عکاسی را خیلی شخصی می‌بینم، عکاسی همیشه ذهنم را مشغول می کند و با علاقه دنبالش می‌کنم.
 
کریمی اضافه کرد: ‎به تمام زمینه‌های عکاسی علاقه دارم. عکاسی فیلم را هم نگاه می‌کنم. کارهایی که بچه‌ها انجام می‌دهند و حتی عکاسی پرتره برایم جذاب است و انواع عکاسی‌ها را دوست دارم.
 
وی یادآور شد: در سینمای ایران عکاسان حرفه‌ای و خوبی داریم که واقعا زحمت می‌کشند و کار می کنند. نگاه و دید هنریشان برای من همیشه جذاب بوده و با خیال راحت کارم را به آن‌ها می‌سپارم و به نظرم در این زمینه بچه ها زحمت می شکند.
 
نیکی کریمی بیان کرد: ‎قبول کردم دبیر جشن باشم به این دلیل که اکثر اشخاصی که عکاسی سینما به طور حرفه ای انجام می دهند را می شناسم و زمانی که دبیری جشن به من پیشنهاد شد، قبول کردم و تشکر می کنم که من را برای این بخش انتخاب کردند.اما به طور کلی یکی از مشکلاتی که کارهای سیستماتیک در ایران با ان رو به رو است این است که اساس و ساختار بسیاری از اتفاقات سالها است که شکل گرفته است و امکان تغییر بسیار محدود است.تشکلاتی مثل خانه سینما یا انجمن های صنفی نیز به نظر من غالبا با چنین ساختاری شکل گرفته اند،با این حال من سعی خودم را می کنم که در حد توانم در سمت دبیری جشن چهارم انجمن عکاسان سینمای ایران اتفاقات خوبی حاصل شود.به نظر من چیزی که مهم است ،ذات عکاسی است که باید روی ان تمرکز کرد و البته عکاسانی که باید از تلاش یکساله انها تقدیر کرد و اثارشان را با دقت و منصفانه داوری کرد.
1397/05/17
23:47:16
5.0 / ۵
3240
تگهای خبر: عکاسی , عکس , جشن , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,347
بازدید دیروز: 4,415
هفته اخیر: 44,541