آخر هفته کجا گالری گردی کنیم؟

آخر هفته کجا گالری گردی کنیم؟ به گزارش آتلیه دات کام، گالری های تهران این روزها میزبان آثاری از هنرمندان حوزه تجسمی هستند. این گزارش نگاهی به برنامه نمایشگاه ها خواهد داشت تا راهنمایی برای گالری گردی در ایام پایانی هفته باشد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا هر آخر هفته فرصت مناسبی است برای گالری گردی و سر زدن به گالری های شهر تهران؛ بعضی از این نمایشگاه های آثار هنری اخیرا برگزار شده و برخی در ایام پایانی خود به سر می برند.
در ادامه، این گزارش به معرفی گالری هایی می پردازد که میتوان این آخر هفته، پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ اردیبهشت به آنها سر زد.
«از زندگی»
«از زندگی» عنوان نمایشگاهی انفرادی است که این روزها از آثار کریم نصر در گالری شیرین برپاست. برای بازدید از «از زندگی» در گالری شیرین باید به آدرس تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک ۵ رجوع کرد. این نمایشگاه جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده و تا سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.


«دنیای موازی / ضد کابوس»
«دنیای موازی / ضد کابوس» هم عنوان نمایشگاه دیگری از آثار ارسیا مقدم است. آثار وی در گالری هما واقع در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک به معرض نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده و نمایش آثار تا جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.


«زایان»
«زایان» عنوان نمایشگاه گروهی است که از جمعه ـ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ـ تا سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ در گالری اعتماد ۱ درحال برگزاری است. برای دیدن این نمایشگاه می توانید به آدرس تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ بروید.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:
بشر همواره درحال خلق هنرهای مختلفی بوده است تا هم از زیبایی های جهان لذت ببرد هم مفهوم و حقیقت هویت فردی و فرهنگی خویش را بیان کند و به دیگران نشان دهد که چه ارزش هایی را در زندگی می پروراند. این فرایند، پویا و درحال تحول بوده و به صورت مستمر درحال زایش است. هنرمند بشکلی مداوم میل و تلاش در کشف و خلق شیوه های جدیدی از بیان احساسات، ایده ها و نگرش های خود دارد. هر اثر هنری احساساتی متعدد را در انسان بشکلی قابل مطالعه و ارتباط با سایر افراد، نمایان می کند. این تجربه به توسعه انسان کمک کرده است که بی کرانگی آفرینش و جهان پیرامون خویش را لمس کرده و آگاهی خویش را ارتقاء دهد؛ درکی برای زایش.



«جریان فاصله»
«جریان فاصله» نامی است که برای یک نمایشگاه انفرادی انتخاب شده. این نمایشگاه آثاری را از کیمیا دهقان به نمایش می گذارد. نمایشگاه آثار این هنرمند در گالری زیرزمین دستان برگزار شده و واقع در تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ است. این نمایشگاه جمعه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار شده تا جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
«کافه ئین»
«کافه ئین» نام نمایشگاهی گروهی است که روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ افتتاح شده و تا سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. در این گالری آثاری از بهمن بروجنی، ویدا جیلانچی، رامین حفیظی، کامبیز درم بخش و یزدان سعدی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری ثالث واقع در تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ سر زد.


«سیاه بازی»
«سیاه بازی» هم عنوان نمایشگاه انفرادی است که با آثار روزبه نعمتی شریف بر پا شده است. این نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ قابل بازدید است.


«قصه ی راه آهن: فصل وقت کشی»
«قصه ی راه آهن: فصل وقت کشی» هم عنوان نمایشگاهی انفرادی است که از آثار سورنا پتگر بر پا شده است. این نمایشگاه جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ افتتاح شده و تا دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری دلگشا واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ رجوع کرد.


«قدم برداشتن در تاریکی»
«قدم برداشتن در تاریکی» نمایشگاهی انفرادی از آثار علی ذاکری است. این نمایشگاه رو به اتمام است. آثار این هنرمند در گالری نیان واقع در تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ قابل مشاهده می باشد. این نمایشگاه از روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شده و تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ میتوان از آن دیدن کرد.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:
«این سو
نوری هست که ما
نه می بینیمش نه لمسش می نماییم.
در روشنی های پوچ خویش می آرامد
آن چه ما می بینیم و لمس می نماییم.
من با سر انگشتانم می نگرم
آن چه را که چشمانم لمس می کند:
سایه ها را
جهان را.
با سایه ها جهان را طرح می ریزم
و جهان را با سایه ها می انبارم
و تپش نور را
در آن سوی دیگر
می شنوم.
اکتاویو پاز»
«نمایشگاه نقاشی های حسینعلی ذابحی»
«نمایشگاهی انفرادی از آثار حسینعلی ذابحی» هم این روزها در نگارخانه هور برپاست که البته رو به اتمام است و تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. برای بازدید از این نمایشگاه باید به تهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ رجوع کرد.


«چشم انداز»
«چشم انداز» عنوان نمایشگاهی گروهی است از آثار یوشا بشیر، جاکوبو پاگین، هما دلورای، علی اکبر صادقی، هدی کاشیها و علی میرعظیمی؛ این نمایشگاه روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ افتتاح شده و تا جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در گالری مدار موازی واقع در تهران، خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ برپاست.


«غریبه ها»
«غریبه ها» هم عنوان نمایشگاهی انفرادی است که از جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده و تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ تمام می شود. این نمایشگاه آثار افرا فرحناک را به معرض نمایش گذاشته است. این نمایشگاه در تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ واقع شده است.


«راه ها و گل ها گم می شوند»
«راه ها و گل ها گم می شوند» نمایشگاهی انفرادی است از آثار وحید محمدی؛ این نمایشگاه جمعه ۲۲ اردیبهشت افتتاح شده و تا جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در بنیاد لاجوردی برپاست و برای سر زدن به آن باید به آدرس تهران، خیابان کریمخان، خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان سپندشرقی، پلاک ۲۰، ساختمان ۳۲ رجوع کرد.


«رود جاری»
«رود جاری» هم عنوان نمایشگاه دیگری است که در گالری ژاله به معرض نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شده و تا دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. گالری ژاله در تهران، خیابان سمیه، پس از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ واقع شده است.


«اردیبهشت»
«اردیبهشت» عنوان نمایشگاهی گروهی است که افتتاح آن روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام شده و بازدید از آن تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه این هفته به پایان خواهد رسید.
برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری جاوید واقع در تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد ۱ رجوع کرد.


«انعکاس»
«انعکاس» عنوان نمایشگاه انفرادی از آثار عسل قاسم پور است که رو به اتمام است. این نمایشگاه از جمعه ۱۸ فروردین تا روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در گالری خط سفید بلوارنلسون ماندلا(جردن) خیابان گلفام، پلاک ۵۰، طبقه۴، واحد۷ برپاست.


«گذر عمر در چهار فصل»
«گذر عمر در چهار فصل» هم نمایشگاه دیگری است که بازدید از آن تا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ممکن خواهد بود. این نمایشگاه در ایام پایانی خود به سر می برد، نمایش آثاری از نگار کلانتری را در دستور کار دارد؛ پرویز کلانتری در بیانیه این نمایشگاه آورده است:
«دخترم نگار اولین بار در کتاب درسی با شعری از سهراب سپهری روبرو شد که تا امروز چنان تحت تأثیر جهان شاعرانه سپهری قرار گرفت که در نقاشی هایش نمایان است. در نوجوانی همراه با موسیقی و نواختن پیانو نگاهی داشته به نقاشی و چنان شیفته نقاشی های خوان میرو شد که سرانجام برای دیدن موزه اش سر از بارسلون درآورد.
او با برخورداری از فرازهایی از شعر سپهری با چشم های آبی به پرواز رنگین پرنده می نگرد در آمریکا نزد هنرمند ژاپنی به نام Andy Chen نقاشی را به شیوه ژاپنی kawabi فرا گرفت. خودش دراین زمینه می گوید حالا می فهمم چرا سپهری به ژاپن رفت تا به شیوه ژاپنی با قلم موی نرم و رنگ های رقیق نقاشی کند. از همان موقع تا امروز در جهان شاعرانه وپر مهر سپهری سیر و سلوک دارد. نقاشی های وی شیوه نقاشی ژاپنی با جهان بینی شاعرانه ایرانی در آمیخته است.»
برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری ریشه ۲۹ در تهران، الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ رجوع کرد.


«خاطرات وارونه»
«خاطرات وارونه» هم عنوان نمایشگاه انفرادی دیگری است از آثار آربی کشیشیان که در گالری شیدایی بر پا شده است. این گالری در تهران، میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد ۱ واقع است.
«خاطرات وارونه» جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و تا جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
«بازنگری»
«بازنگری» عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار داوود شهیدی است. این نمایشگاه جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده و تا جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
آثار این هنرمند در «گالری با» به معرض نمایش گذاشته شده است. برای بازدید از این گالری باید به آدرس تهران، بلوار ارتش غرب پس از محلاتی خیابان بهاران بن بست نسترن پلاک ۱ ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۳ رجوع کرد.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است:
«این نمایشگاه مروری است بر گوشه ای از کارهای داود شهیدی که شامل بعضی از کارهای به نمایش درنیامده از تجربه های نوجوانی اش، بعنوان آغازگر مقوله طنز هولناک یا بیان عرصه های کابوس در طنز گرافیک است.
و بعضی از کارهای کمتردیده شده از او در زمینه طرح مطبوعاتی در نشریات
آزاداندیش پس از انقلاب اسلامی است. داود شهیدی کی است؟»


«دل آگاهی»
«دل آگاهی» هم نمایشگاه انفرادی و رو به اتمام دیگری است از آثار حامد خسروی که در گالری شم به معرض نمایش گذاشته شده است. نمایش آثار این هنرمند از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده و تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
برای دیدن «دل آگاهی» میتوان به تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک۸، طبقه اول، واحد۱۲ رجوع کرد.


«طراحی دمیدن است»
«طراحی دمیدن است» هم نمایشگاهی گروهی است که در گالری دیدار واقع در تهران، خیابان مفتح جنوبی، کوچه ی مبینی، پلاک ۱۰ بر پاست. «طراحی دمیدن است» جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شده و تا جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه ستاره افضلی، ریحانه افضلیان، فرینا بیات، یکتا ترکی، احسان ضیافتی و مینا مشجری شرکت داشتند. این نمایشگاه هم این آخر هفته به پایان خواهد رسید.


«سوگ»
«سوگ» نمایشگاهی انفرادی است که جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شده و تا یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. «سوگ» آثاری از معصومه مظفری را به نمایش می گذارد.
این نمایشگاه در گالری بستان واقع در تهران- خیابان مطهری- خیابان لارستان- نبش بیست و دو- پلاک ۷۱ برپاست.


«رویاهای قرنطینه»
نگارخانه سهراب از روز جمعه ۲۹ اردیبهشت میزبان نمایشگاهی از جدید ترین آثار علی خسروی با عنوان «رویاهای قرنطینه» می شود. این نمایشگاه شامل ۵۰ تابلو در ابعاد مختلف از آثار سه سالِ گذشته این هنرمند معاصر در دوران پاندمی کرونا خلق شده اند.
«رویاهای قرنطینه» را می توانید از روز جمعه ۲۹ اردیبهشت تا مدت دو هفته در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ ببینید.


نمایشگاه آثار پیشگامان هنر نوگرای ایران
نخستین نمایشگاه پیشگامان هنر نوگرای ایران در نگارخانه لاله برگزار می گردد.​
این نمایشگاه با حضور ۱۷ هنرمند و ۳۳ اثر به نمایش درخواهد آمد.
آثار هنرمندان به ترتیب شامل: هانیبال الخاص، فرامرز پیل آرام، ژازه تباتبایی، پرویز شاپور، بهجت صدر، مسعود عربشاهی، مکرمه قنبری، منصور قندریز، رضا مافی، حسین محجوبی، اردشیر محصص، بهمن محصص، محمد مدبر، مرتضی ممیز، منوچهر نیازی، محمد علی کمال هدایت، منوچهر یکتایی است.
آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ـ ۲۹ اردیبهشت ماه ـ از ساعت ۱۲ تا ۱۶ خواهد بود و از ۳۰ اردیبهشت ماه هم تا سوم خرداد (شنبه تا چهارشنبه) ساعت ۹ تا ۱۸ قابل بازدید است.
علاقه مندان می توانند برای بازدید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه رویپارکینگ طبقاتی لاله رجوع کنند.





منبع:

1402/02/28
11:55:02
5.0 / ۵
413
تگهای خبر: پیانو , جشن , زیبایی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,224
بازدید دیروز: 7,574
هفته اخیر: 43,375