اعلام برنامه های هفته صنایع دستی

صدور کارت نمادین برای هنرمندان و چند سناریوی دیگر

صدور کارت نمادین برای هنرمندان و چند سناریوی دیگر به گزارش آتلیه دات کام، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ضمن اشاره به سیاستگذاری های وزارت میراث در جهت تمرکززدایی رویدادها و فعالیتهای در ارتباط با حوزه صنایع دستی، اظهار داشت: رویدادهای هفته صنایع دستی از اصفهان شهر جهانی صنایع دستی با حضور وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز و دیگر برنامه ها هم در سطح تمامی استان ها توزیع می شود.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در وبینار اعلام برنامه های هفته صنایع دستی که بامداد امروز شنبه - ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ - با حضور معاونان صنایع دستی ادارات کل ۳۱ استان کشور، در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، از همکاری معاونان صنایع دستی استانها در روزهای نوروز و برگزاری بازارچه های صنایع دستی همین طور حضور پررنگ در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و ضمن تاکید بر راه اندازی فروشگاه های صنایع دستی در تمامی پایگاه های ملی و جهانی، درباره ی ارائه ایده ها، نوآوری ها و خلاقیت ها در هفته صنایع دستی اظهار داشت: باتوجه به همکاریهای انجام شده با استاندارها و شهرداری ها، انتظار داریم ظرفیت های صنایع دستی استانها به بهترین شکل و بالاترین کیفیت نمایش داده شود.
جلالی تمرکززادیی را یکی از تاکیدات و سیاست های کاری وزارت میراث برشمرد و بیان کرد: بر همین اساس، رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی از اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همین طور شهر کاشان و سمیرم که پرونده های آنها تکمیل و درحال ارسال است، شروع خواهد شد. همین طور فعالیت ها و رویدادهای دیگر نیز در سطح استانها توزیع می شود که در نهایت به هم گرایی و شکل گیری نظام شبکه ای همین طور ایجاد فضای نشاط در هفته صنایع دستی منجر شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، جشنواره صنایع دستی فجر را دارای رویکرد مردمی و هفته جهانی صنایع دستی را با رویکرد توجه به سیاست گذاران و نقش آفرینان صنایع دستی عنوان نمود. او همین طور صنایع دستی را حلقه اتصال میراث فرهنگی و گردشگری و دارای ظرفیت خاطره سازی دانست و اضافه کرد: صنایع دستی امری فرابخش در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. نقش آفرینی در سطح ملی و اتصال به بخش خصوصی و برون سپاری در زمینه عملیات به میزان خلاقیت شما بستگی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.
مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی


منبع:

1402/02/24
14:08:06
5.0 / ۵
350
تگهای خبر: جشن , جشنواره , خلاقیت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,961
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 34,113