رئیس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی:

نگارخانه موزه رضوی در هفته خوشنویسی میزبان چشمه خورشید شد

نگارخانه موزه رضوی در هفته خوشنویسی میزبان چشمه خورشید شد آتلیه دات کام: به گزارش آتلیه دات کام، مشهد ـ رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار خوشنویسی نستعلیق هنرمند جوان مشهدی با عنوان چشمه خورشید در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی راه اندازی شد.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از مهر، حجت الاسلام جلال حسینی اظهار نمود: نمایشگاه خوشنویسی «چشمه خورشید» علی سلیمی، هنرمند جوان مشهدی به مناسبت هفته خوشنویسی و همزمان با ایام بزرگداشت حافظ شیرازی با نمایش بیشتر از ۴۰ اثرم به خط نستعلیق با مضامین ادبی بخصوص شعرهای حافظ برگزار شده است.
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره بر این که بیشتر آثار نمایشگاه به قلم دو دانگ و دو میل کتابت شده است، افزود: همچنن اغلب آثار در چارچوب چلیپا، سطرنویسی و سیاه مشق و تعداد اندکی از آنها هم در چارچوب جلی نویسی نگاشته شده است.
وی اظهار داشت: بیشتر تابلوهای این نمایشگاه در چارچوب مشق آثار خوشنویسان معاصر؛ از عمادالکتاب در صد سال گذشته تا شاگردان وی همچون مرحوم علی اکبر کاوه، استاد حسین میرخانی، استاد حسن میرخانی و همینطور نظیره نویسی از آثار استاد کیخسرو خروش، در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ خلق شده است.
حجت الاسلام حسینی بیان نمود: آنچه بیشتر از هر چیزی در این نمایشگاه جلوه گری می کند، جوان بودن این هنرمند خوشنویس است. بی گمان این نمایشگاه نشان دهنده وجود چنین رویش های متعهد و آینده داری در عرصه های مختلف همچون هنر در کشورمان است.
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آستان مقدس حضرت رضا (ع) را جلوه بی بدیل و بی نظیر هنری برشمرد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) هم به خوبی فرمودند که این آستان مقدس، یک موزه زنده و پویا است.
وی اظهار داشت: این سازمان آمادگی آنرا دارد فضای نگارخانه موزه رضوی را در اختیار چنین هنرمندان جوان و خلاقی برای نمایش آثارشان قرار دهد و آنها را به جامعه هنری کشور معرفی نماید.
گفتنی است؛ نمایشگاه خوشنویسی چشمه خورشید تا پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن کوثر بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) پذیرای علاقه مندان است.


منبع:

1401/07/29
14:18:11
5.0 / ۵
574
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,839
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 33,869