وداع آخر با حمیدرضا حکیمی هنرمندی که برای ایده های خلاق آشیانه می ساخت

وداع آخر با حمیدرضا حکیمی هنرمندی که برای ایده های خلاق آشیانه می ساخت آتلیه دات کام: مراسم خاکسپاری پیکر حمیدرضا حکیمی هنرمند مجسمه ساز با حضور تعدادی از هنرمندان و نزدیکان آن مرحوم در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا شد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از خبرگزاری ایرنا مراسم خاکسپاری پیکر حمیدرضا حکیمی هنرمند مجسمه ساز بامداد چهارشنبه (۱۸ خرداد) در محوطه خانه هنرمندان انجام شد.
کامبیز صبری هنرمند مجسمه ساز در این آیین بیان کرد: این یک ضایعه بزرگ است باید بگویم یکی از افرادی که با از خودگذشتگی رفتار می کرد حمیدرضا بود، او یک مرد ساعی بود، هر فعالیتی که گروه هنرمندان داشتند وی در آن حضور فعال و خلاق داشت، شکل گیری زندگی حرفه ای اش هم مورد توجه است.
وی اظهار داشت: باور دارم که در صفحه زندگی نوشته می شود که در سالهای سخت انسان ها چگونه رفتار کردند و جایی که خودشان باید اسپانسر خودشان باشند چه کردند پس نوشته می شود عملکرد حمیدرضا به چه صورت بود. او هر کجا بود آشیانه ای درست می کرد تا ایده های خلاق را عملی کند، بعنوان یک دوست می گویم او جانش را بر سر این کار گذاشت.
صبری اضافه کرد: حمیدرضا شهید راه خودش بود و این امر برای ما باارزش است، او با این راهی که از خود بجای گذاشته همیشه زنده است، بطورمثال در همین محوطه(خانه هنرمندان) اگر قدم بزنید اثری از او را می بینید که عاشقانه است و معنای زندگی می دهد.
هنر مرحوم حکیمی زندگی کردن بود
سپس رامین صدیقی تهیه کننده موسیقی و از دوستان مرحوم حمیدرضا حکیمی اظهارداشت: یادم است در یکی از برنامه ها به او سر زدم و دیدم مشغول کار بر روی یک اثر حجمی است. به او گفتم چه ایده خوبی داری اما گفت این اثر برای من نیست و برای هنرمند دیگری است. با این وجود حمید با ذوق بسیار به آن هنرمند کمک می کرد. این شعف و ذوقی که برای همراهی در هر راهی داشت، زیبا بود.
وی اظهار داشت: مرحوم حکیمی همیشه دوست داشت شگفت زده شود، در مراودات همیشه توان شگفت زده شدن را داشت؛ چیزی که ما گاهی اوقات در زندگی فراموش می نماییم. این شیفتگی و ذوق زدگی خاصیت او بود. حمید خودش بود و این برای من وجه تمایزش با دیگران بود.
صدیقی اضافه کرد: حدود ۴۰ سال با حمید دوست بودم. باید بگویم هیچ بازیگری نمی تواند ۴۰ سال نمایشی بازی کند چون بالاخره یک جایی نشان میدهد این یک بازی است اما حمید خودش بود و بازی نمی کرد. هنر او زندگی کردن بود و این لذت جلو رفتن همیشه در روحیات حمید موج می زد.
این تهیه کننده موسیقی بیان کرد: مرحوم حکیمی یک بدهی بزرگ به من دارد؛ چهل سال است هیچ اتفاقی رخ نداد که یک لحظه از دست حمید دلخور باشیم. او یک کدورت به ما بدهکار بود. جای او خیلی خالی است اما باتوجه به خاصیت حمید باید بپذیریم زندگی در جریان است. این اتفاق هرچند ناگوار است اما او همیشه در یاد ما می ماند.
احمد سلیمانی هنرمند مجسمه ساز نیز در این آیین اظهارداشت: دشوار است در این مراسم بخواهیم از مرحوم حکیمی صحبت نماییم، به خانواده بزرگوار او و خانواده هنرمندان تسلیت می گویم. در این چند روزه به بچه های مجسمه ساز خیلی سخت گذشته است؛ این دومین نفری است که در چند روزه از دست می دهیم.
وی اظهار داشت: مرحوم حکیمی در پیشبرد سمپوزیوم برج میلاد نقش بزرگی داشت برای اینکه اولین سمپوزیومی بود که تیم اجرائی آن از مجسمه سازان تشکیل شده بود.
در اختتام این مراسم نماز میت بر پیکر مرحوم حکیمی اقامه و سپس به سمت خانه ابدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.
حمیدرضا حکیمی هنرمند مجسمه ساز ۱۶ خرداد در سن ۵۹ سالگی به سبب مبتلاشدن به سرطان درگذشت.
حکیمی متولد ۱۳۴۲ تهران و دانش آموخته رشته معماری بود. او بعد از چند سال فعالیت حرفه ای در رشته معماری در رشته های نقاشی و گرافیک نیز فعالیت حرفه ای کرده و نمایشگاه نقاشی برپا کرده است. حکیمی مجسمه های شهری متفاوتی برای تهران ساخته است.
وی همین طور بعنوان گرافیست سابقه همکاری با مجله های فیلم، آینه و صنعت حمل و نقل را در کارنامه کاری خود دارد. حکیمی مجسمه سازی را در کارگاه خصوصی شاهرخ قیاسی فراگرفته و سال ها برای ساخت مجسمه از سنگ استفاده می کرد.
حکیمی سال ها عضو انجمن هنرمندان مجسمه ساز بود و حتی بعنوان دبیر انجمن نیز فعالیت داشته است.


منبع:

1401/03/21
10:40:18
5.0 / ۵
586
تگهای خبر: گرافیك , مجسمه , مراسم , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,240
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 30,241