موزه ای كه محدودیت های كرونا را دور زد!

موزه ای كه محدودیت های كرونا را دور زد! آتلیه دات کام: مسئولان موزه طراحی لندن با تغییر کاربری فروشگاه سوغاتی این موزه، اولین سوپرمارکت هنری جهان را افتتاح کردند.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، لمس کردن آثار هنری برای بازدیدکنندگان در بیشتر موزه ها شدیدا ممنوع اعلام شده است، چه برسد به خریدن آثار هنری و بردن آنها به خانه های خودشان؛ اما موزه طراحی لندن از بازدیدکنندگان می خواهد دقیقا همین کار را انجام بدهند.
مسئولان این موزه فروشگاه سوغاتی را به اولین سوپرمارکت طراحی شده توسط هنرمندان تبدیل نموده اند.
برمبنای قوانین دولت انگلستان برای کاهش محدودیت های کرونا، موزه ها باید دست کم تا ۱۷ «می» تعطیل باقی بمانند؛ این درحالی است که باشگاه های ورزشی و سالن های آرایشی بازگشایی شده اند.
اما موزه طراحی لندن با تبدیل کردن فروشگاه سوغاتی موزه به فروشگاه کالاهای ضروری ناچار به تبعیت از قانون تعطیلی نیست.
بر این اساس، کالاهای متنوعی از برنج و قهوه گرفته تا کالاهای ضروری امروزی تری همچون ماسک درحالی در این فروشگاه هنری به فروش گذاشته شده اند که بسته بندی های آنها را ۱۰ هنرمند طراحی نموده اند.
عواید حاصل از فروش کالاهای این نمایشگاه پنج روزه بعنوان بودجه کمکی، به هنرمندان و طراحان اختصاص خواهد یافت.
در این فروشگاه شیشه ها و قوطی های رنگارنگ مرتب در قفسه ها چیده شده اند.
«تیم مارلو»، مدیر موزه طراحی می گوید: این نمایشگاه با هدف مورد توجه قرار دادن ماهیت ضروری ارزیابی شدن موارد مختلف در زندگی روزانه برگزار شده است.
«مارلو» بیان کرد: «آیا خلاقیت ضروری نیست؟ ما در فروشگاهی هستیم که در حقیقت یک اثر هنری است... ما متعجیم که مغازه های غیرضروری، باشگاه ها و سالن های آرایشی بازگشایی شده اند اما موزه ها باید تا ۱۷ «می» منتظر بمانند، اما خب کاری نمی توان کرد.»
موزه طراحی لندن سال قبل به سبب تعطیلات الزامی ۹۲ درصد از درآمد خودرا از دست داد اما بودجه کمکی ۳ میلیون پوندی از دولت دریافت کرد.




منبع:

1400/02/04
10:25:20
5.0 / ۵
983
تگهای خبر: خلاقیت , طراحی , موزه , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,883
بازدید دیروز: 6,081
هفته اخیر: 36,840