طراحی كابینت هایگلاس برای آشپزخانه كوچك

طراحی كابینت هایگلاس برای آشپزخانه كوچك رنگ سفید در تمامی ممالك و ادیان نماد روشنایی ، پاكیزگی و درخشندگی است. به همین دلیل از این رنگ در دكوراسیون داخلی منازل و بخصوص آشپزخانه و كابینت بسیار استفاده می‌شود.


مواد اولیه و اصلی کابینت هایگلاس ، همان ام دی اف خام است. با این تفاوت که روکش آن پلاکسی گلاس بوده و این روکش ، ظاهری براق و جذاب به کابینت داده است. پلاکسی گلاس، نمایی مانند شیشه داشته ولی پلاستیکی بوده و از شیشه سبکتر است. لازم است بدانید که پوشش پلاکسی گلاس مورد استفاده در کابینت هایگلاس قیمت بالایی دارد و به همین دلیل است که یک سمت ورق هایگلاس با این لایه روکش شده و سمت دیگر آن ، از روکشی ارزان تر تهیه می شود. پس اگر شرکتی کابینتی با این شرایط برایتان طراحی و نصب کرد ، دلیل بر کم کردن کیفیت نیست.

شرکت هستی با استفاده از متریال باکیفیت فوق العاده در کابینت آشپزخانه ، رضایت کاربران را به همراه داشته است. اگر به دنبال داشتن کابینت آشپزخانه مدرن و شیک هستید ، تیم مجرب و حرفه ای ما این گزینه را پیشنهاد میکنند. با اینکه کابینت هایگلاس گران بوده اما به دلیل صرفه‌جویی اقتصادی در سال های آتی ، این گزینه مناسب است.

 

کابینت  سفید

رنگ سفید در تمامی ممالک و ادیان نماد روشنایی ، پاکیزگی و درخشندگی است. به همین دلیل از این رنگ در دکوراسیون داخلی منازل و بخصوص آشپزخانه و کابینت بسیار استفاده می‌شود. رنگ سفید در آشپزخانه با هر دیزاینی ترکیب میشود و باعث خستگی صاحب خانه نمیشود. استفاده از کابینت مدرن سفید به دلیل درخشندگی و بازتاب نور سبب دلباز شدن و جلوه فضای بزرگتر در آشپزخانه شما می‌شود. طرح کابینت مورد نظر به دو صورت مدرن و براق می‌باشد. مزیت کابینت مدرن سفید براق ؛ بازتاب نور و دلباز شدن فضا بوده اما اثر انگشت و لک دست و آب روی آن باقی می‌ماند. مزیت کابینت سفید مات هم به دلیل سادگی بیشتر و جذب کمتر اثر انگشت مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است.



به چه دلیل  آشپزخانه مهمترین فضای منزل شما به حساب می آید ؟

کابینت ساز
اکثر آحاد جامعه  روز را با خوردن یک چای یا صبحانه در آشپزخانه شروع می کنند. این فضا مرکز اصلی زندگی خانوادگی مردم است .

کابینت سازی
شما عزیزان صبحانه،ناهار،عصرانه و شام را در آشپزخانه خود آماده می کنید و حتی شاید آن وعده را در همان آشپزخانه  میل کنید .

 

شما دوستان، خانواده و میهمانان شما غالبا برای حرف زدن ، صرف غذا و نوشیدنی و پخت و پز در مکان آَشپزخانه ، در کنار یکدیگر جمع می شوید .آشپزخانه نتنها مرکز برقراری ارتباطات در منزل ، بلکه محل پیوند عشق کلیه اعضای خانواده به یکدیگر است .



مزایای کابینت هایگلاس

همانطور که پیشتر اشاره شد ، این کابینت دارای هسته‌ای از جنس MDF بوده که روکش آن علاوه بر متریال ملامینه از جنس متریال پلکسی گلاس می‌باشد. پلکسی گلس همان ورق ‌های آکریلیک هستند که یکی از محکم‌ترین پلیمرهای موجود در بازار هستند. این روکش‌ها حدود ۵ برابر مقاومت بیشتر داشته و با وجود این ویژگی از قابلیت انعطاف بالایی نیز برخوردار است.

از مزایای کابینت آشپزخانه هایگلاس که سبب محبوبیت آن در بازار این روزها شده است موارد زیر را میتوان نام برد.

همانطور که اشاره شد ، یکی از ویژگی ‌های این کابینت سبب محبوبیت آن در بازار شده است ، خاصیت درخشندگی آن است. روکش هایگلاس با خاصیت شیشه ای و انعکاس نور  به خانه و به خصوص آشپزخانه حس زندگی می‌دهد. لازم است بدانید که درخشندگی کابینت هایگلاس نور موجود در خانه و آشپزخانهتان را دوچندان میکند. این ویژگی برای منازلی که از نور و پنجره کمتری برخوردار است ، مناسب می‌باشد.

 

مورد مهم و قابل توجه دیگر این کابینت ، تنوع در طرح و رنگ آن است. در کنار این تنوع ، قیمت مناسب این کابینت هم مطرح می‌باشد



خدمات کابینت  از خدمات گروه هستی میباشد .

طراحی و ساخت کمد دیواری به همراه نصب .

طراحی و ساخت جا کفشی شیک

طراحی و ساخت کتابخانه .

طراحی و ساخت تخت خواب تاشو (تخت کم جا)


دکوراسیون آشپزخانه



و تعمیرات کابینت آشپزخانه



انجام کلیه خدمات کابینت ام دی اف در سراسر شهر تهران با سرعت و خوش قولی و بهترین کیفیت  توسط گروه هستی .

برای مشاوره در مورد طراحی، ساخت و اجرای کابینت آشپزخانه و همچنین نصب کابینت آشپزخانه به صورت حرفه ای در خدمت شما شهروندان عزیز تهرانی هستیم .

کافیست دکمه تماس را فشار دهید تا از خدمات مشاوره ما بهره مند شوید .


09191374911
 

محیطی نسبتا آرام

ثابت شده است که گذران وقت بیشتری در آشپزخانه همچنین بر سلامت روانی شما و خانواده عزیزتان تاثیر میگذارد .

بهتر است و جالب  است بدانید بر اساس یکی از تحقیقات  در دانشگاه کمبریج ، آشپزی مداوم در منزل با افزایش طول عمر رابطه مستقیم دارد! اگر شما فرزندان کم سن و سال و جوان دارید، صرف غذا با آن ها در منزل، همراه با یک برنامه منظم، باعث افزایش سلامت روحی روانی و رفتاری آن ها می شود.

 


به چه دلیل  آشپزخانه مهمترین فضای منزل شما به حساب می آید ؟

کابینت ساز
اکثر آحاد جامعه  روز را با خوردن یک چای یا صبحانه در آشپزخانه شروع می کنند. این فضا مرکز اصلی زندگی خانوادگی مردم است .

کابینت سازی
شما عزیزان صبحانه،ناهار،عصرانه و شام را در آشپزخانه خود آماده می کنید و حتی شاید آن وعده را در همان آشپزخانه  میل کنید .

 

شما دوستان، خانواده و میهمانان شما غالبا برای حرف زدن ، صرف غذا و نوشیدنی و پخت و پز در مکان آَشپزخانه ، در کنار یکدیگر جمع می شوید .آشپزخانه نتنها مرکز برقراری ارتباطات در منزل ، بلکه محل پیوند عشق کلیه اعضای خانواده به یکدیگر است .

 

پیشنهاد هستی

طراحی یک آشپزخانه زیبا ، به نوعی می تواند تضمین کننده سلامتی و شادی در خانواده شما باشد . آشپزخانه شیک و زیبا و دلنشین ودر عین حال کارا ، می تواند محیطی بهتر و گرم تر و صمیمی تر برای خانواده شما و میهمان های شما  در منزل فراهم آورد .

 

طراحان ما در گروه هستی ، متعهد به طراحی و اجرای محیطی آرامش بخش و دلنشین در آشپزخانه شما هستند .(با سلیقه شما و پیشنهاد جدید ترین مدلها )

گروه هستی با استفاده از متریال برند های معروف و نوین، در کنار ساخت و اجرای فوق العاده با کیفیت ، با در نظر گرفتن بودجه شما عزیزان، آماده ارائه ی خدمات کابینت آشپزخانه به شما کارفرمای گرامی می باشد .

 

با گروه هستی کابینت ، آشپزخانه رویایی خود را بسازید ، شما عزیزان شایسته بهترین ها هستید.


09191374911  



کابینت آشپزخانه یکی از اجزای مهم هر منزل به شمار می‌رود. کابینت علاوه بر نظم بخشیدن به خانه، اگر شیک  و متناسب با دکوراسیون خانه طراحی شود ، میتواند نمای منزل را نیز جذاب‌ کند. طراحی داخلی منازل به طور کلی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود. این امر درمورد کابینت آشپزخانه نیز صدق میکند و  به دو صورت کابینت مدرن و کابینت کلاسیک طراحی میشود. به دلیل اینکه کابینت آشپزخانه مدرن با هر سلیقه و دیزاینی مطابقت دارد ، در سال های اخیر مورد توجه اغلب خانه ها قرار گرفته و موضوع مورد توجه در این مبحث  می‌باشد.

کابینت  آشپزخانه نقش موثری در جذابیت دکوراسیون داخلی خانه دارد. آشپزخانه محور اصلی هر خانه می باشد. وقتی فردی وارد خانه ای می شود در نگاه اول توجه اش به آشپزخانه معطوف می شود ، بنابراین در انتخاب کابینت آشپزخانه خود سهل ‌انگاری را کنار گذاشته و دقت کافی به خرج بدهید.

 

کابینت مدرن
 

به کابینتی مدرن گفته میشود که طراحی آن به طراحی سنتی کم تر شباهت دارد و بیشتر مطابق با مد روز می باشد. این طراحی در اوایل جنگ جهانی و با سطح صاف و بدون تزئینات اضافی و شکل هندسی آغاز شد. از مشخصه های اصلی کابینت مدرن به براقیت و سادگی در طراحی درب و چارچوب میتوان اشاره کرد و به عنوان کابینت ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل کابینت، جمع و جور بودن و سایز آن است. این کابینت بزرگ نیست و اغلب از کشو به جای درب در ساخت آن استفاده می‌شود. نکته قابل توجه دیگر در طراحی کابینت مدرن ، جنس آن است. متریال هایی که برای ساخت کابینت آشپزخانه مدرن استفاده می‌شود ، علاوه بر چوب شامل ام دی اف ، هایگلاس ، شیشه ، فلز و لمینت است.

گزارشات نشان میدهند که تقاضا و محبوبیت کابینت مدرن روز به روز در حال گسترش بوده ، تا جایی که صاحبان خانه‌ ی کلاسیک ایجاد تغییرات را در طرح کابینت خود و تبدیل آن به طراحی مدرن هستند.

 

به طور کلی ویژگی کابینت مدرن سفید که سبب تمایز آن با سایر انواع کابینت آشپزخانه شده است به صورت زیر است:

 

اولین ویژگی قابل توجه در این کابینت استفاده از مگنت به جای دسته است. مگنت مورد استفاده در این کابینت ها قوی بوده و با یک فشار کوچک به راحتی باز و بسته میشود. در بین قسمت‌ های مختلف این نوع کابینت هیچ فاصله ای نداشته و همین مساله به جذابیت آن افزوده است. کابینت مدرن به صورت تک رنگ ، متقارن و ساده طراحی شده و رنگ مورد استفاده اغلب سفید می‌باشد. ویژگی دیگر که بانوان را جذب آن کرده است ، راحتی در نظافت آن می‌باشد. این کابینت تا سقف کشیده شده و امکان استفاده بهینه از حداکثر فضای آشپزخانه برایتان فراهم می‌کند.

 

کابینت  آشپزخانه کوچک

به دلایلی که در قسمت قبل به آن اشاره شد ، پیشنهاد میشود رنگ مورد استفاده برای کابینت مدرن آشپزخانه کوچک نیز سفید باشد. کابینت هایگلاس ، گزینه پیشنهادی هستی کمابینت ، برای کابینت آشپزخانه کوچک شماست. هایگلاس نوعی از ام دی اف بوده که خام است و روکش پلاکس گلس روی آن پوشیده شده است. این روکش مانند شیشه براق بوده ولی سبک تر از آن است. به دلیل قیمت بالای این روکش ، فقط از یک لایه برای قسمت بیرونی استفاده میشود. قسمت داخلی از یک لایه دیگر که کیفیت بالایی داشته اما ارزان تر از پلاکسی گلاس است بهره می‌برد. اگر قصد خرید کابینت مدرن برای آشپزخانه کوچک دارید ، نگران نباشید ، صفر تا صد را به ما بسپارید. کابینت هایگلاس به راحتی تمیز میشود و سطح صاف و براق آن مانع جذب گرد و غبار و ذرات چربی میشود. یادتان باشد لبه کابینت هایگلاس تیز بوده و در برابر خط و خش آسیب پذیر است. اگر نظم و سلیقه برایتان مهم است و فرزند کوچک در منزل ندارید ، این کابینت انتخاب مناسبی است.

 

انواع کابینت ام دی اف

کابینت های ساخته شده از متریال ام دی اف انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:

 

ام دی اف طرح چوب یا مات؛ این نوع از ام دی اف که شباهت بسیاری به چوب دارد، از تنوع رنگی گسترده ­ای برخوردار است و به وسیله روکش یا رنگ­ های مخصوص به طرح چوب درمی­ آید. رنگ ­ها یا روکش استفاده شده در این نوع از کابینت ­های ام دی اف مات هستند.

ام دی اف هایگلاس یا براق؛ ام دی اف براق همانطور که از نامش پیداست، دارای رنگ ­های براق بوده که توسط رنگ و یا روکش پی وی سی به این شکل درمی­ آید. نوعی از ام دی اف های براق که توسط رنگ صیقلی می­شوند بسیار زیباتر و باکیفیت ­تر از نوعی هستند که توسط روکش صیقلی می­شوند. چرا که در روش صیقلی کردن توسط روکش پی وی سی، یک طرف ورق ام دی اف ملامینه (کاغذ نقش­دار آغشته به چسبی که با فشار و حرارت فشرده شده و بر روی تخته کشیده می­شود) شده و طرف دیگر توسط روکش پلاستیکی پوشانده می­شود. تنها اشکال این نوع از کابینت ام دی اف مقاوم نبودن در برابر خط و خش و مواد اسیدی، شیمیایی و الکل است و ممکن است در طولانی مدت تغییر رنگ دهند.

ام دی اف ممبران یا وکیوم؛ این نوع ام دی اف به علت دارا بودن روکش پی وی سی در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد. تنوع در طرح و رنگ این نوع کابینت ام دی اف باعث شده که مجبوبیت زیادی در بین مردم به دست بیاورد. هرچند که تغییر رنگ در اثر تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید می­تواند از معایب آن باشد. این نوع کابینت نیز با دستگاه CNC تراشیده و حکاکی می­شود و طرح­ ها و نقش ­های زیبایی بر روی آن ایجاد می­کند.

 

کابینت هایگلاس

یکی از کابینت‌ هایی که در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است کابینت ام دی اف بوده که روکشهای مختلفی برای آن استفاده می‌شود. روکشهایی که برای ساخت کابینت‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ، در حالت کلی به دو صورت مات و براق بوده است که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. کابینت آشپزخانه هایگلاس یکی از انواع کابینت براق می‌باشد. به صورت کلی روکشهای براق در انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند:

 

روکش هایگلاس

روکش اکریلیک

روکش یو وی

روکش پلی گلاس

روکش پی وی سی

روکش ملامینه

یکی از روکش های بالا که در ساخت کابینت های مدرن استفاده می‌شود ، روکش هایگلاس است. کابینت هایگلاس به دلیل قیمت بسیار مناسب و  ظاهر جذاب و براقی که دارد در سال‌ های اخیر طرفرداران بسیاری را جذب خود کرده است. عمده کاربرد کابینت هایگلاس به عنوان کابینت مدرن می‌باشد که طرحی ساده را می‌طلبد.

 

طراحی و انتخاب رنگ مناسب کابینت

یکی از مواردی که همیشه در خانه های کوچک باید به آن توجه کرد ، مساله نورپردازی است. نورپردازی خانه روی حس ما نسبت به فضا تاثیر گذار است. این عامل در خانه و آشپزخانه کوچک باید به گونه‌ای باشد فضا را بسیار بزرگتر از آنچه که هست، به نمایش بگذارد. این مساله را در طراحی کابینت آشپزخانه می توان اعمال کرد. برای این کار بهتر است موارد زیر رعایت شود:

 

استفاده از روشنایی و نور زیاد در آشپزخانه

 

استفاده از رنگ زرد و سفید در دکوراسیون به ویژه رنگ کابینت آشپزخانه

 

استفاده از سطوح براق (انعکاس نور توسط این سطوح سبب میشود نورپردازی فضا قوی بوده و فضا بزرگر بنظر برسد)

 

انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک

کابینت های ساخته شده از متریال ام دی اف انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:

 

ام دی اف طرح چوب یا مات؛ این نوع از ام دی اف که شباهت بسیاری به چوب دارد، از تنوع رنگی گسترده ­ای برخوردار است و به وسیله روکش یا رنگ­ های مخصوص به طرح چوب درمی­ آید. رنگ ­ها یا روکش استفاده شده در این نوع از کابینت ­های ام دی اف مات هستند.

ام دی اف هایگلاس یا براق؛ ام دی اف براق همانطور که از نامش پیداست، دارای رنگ ­های براق بوده که توسط رنگ و یا روکش پی وی سی به این شکل درمی­ آید. نوعی از ام دی اف های براق که توسط رنگ صیقلی می­شوند بسیار زیباتر و باکیفیت ­تر از نوعی هستند که توسط روکش صیقلی می­شوند. چرا که در روش صیقلی کردن توسط روکش پی وی سی، یک طرف ورق ام دی اف ملامینه (کاغذ نقش­دار آغشته به چسبی که با فشار و حرارت فشرده شده و بر روی تخته کشیده می­شود) شده و طرف دیگر توسط روکش پلاستیکی پوشانده می­شود. تنها اشکال این نوع از کابینت ام دی اف مقاوم نبودن در برابر خط و خش و مواد اسیدی، شیمیایی و الکل است و ممکن است در طولانی مدت تغییر رنگ دهند.

ام دی اف ممبران یا وکیوم؛ این نوع ام دی اف به علت دارا بودن روکش پی وی سی در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد. تنوع در طرح و رنگ این نوع کابینت ام دی اف باعث شده که مجبوبیت زیادی در بین مردم به دست بیاورد. هرچند که تغییر رنگ در اثر تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید می­تواند از معایب آن باشد. این نوع کابینت نیز با دستگاه CNC تراشیده و حکاکی می­شود و طرح­ ها و نقش ­های زیبایی بر روی آن ایجاد می­کند.

با توجه به نکاتی که در بالا اشاره شد ، بهترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک که تمامی ویژگی های مطرح شده را داشته باشد ، کابینت هایگلاس می‌باشد.



استفاده بهینه از فضای خالی آشپزخانه شما

اصلی ترین و اولین نکته برای طراحی مدل کابینت آشپزخانه کوچک ، این است که از فضای خالی آشپزخانه بیشترین استفاده را برد. مثلا کابینت های دیواری را تا سقف امتداد داد. شاید فکر کنید این کار از جذابیت آشپزخانه و کابینت می‌کاهد ، ولی مشاوران و طراحان هستی کابینت ، این کار را با به روزترین طراحی‌ ها و مدل ‌ها برای شما انجام خواهند داد. نکته دیگر در استفاده از فضای خالی ، طراحی خاص کشوی کابینت می ‌باشد. در این موارد بهتر است نمای ظاهری کشو باریک طراحی ولی به تمام قسمت های داخلی آن حداکثر دسترسی را تعبیه کرد. برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده از یراق‌آلات و اکسسوری‌های تاشو و حتی ریلی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. استفاده از این ابزار موجب میشود ، فضاهایی از کابینت که همیشه مورد نیاز نیستند ، به موقع باز و بسته شوند.
 


نکات مهم درباره دکوراسیون کابینت ها

این کابینت ها هستند که دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل میدهند و سبک طراحی آن را مشخص میکنند به همین دلیل است که میگویند کابینت ها در آشپرخانه حرف اول را میزنند، پس باید در انتخاب مدل و رنگ کابینت های آشپزخانه حسابی دقت کنید.

 

آشپزخانه قلب هر خانه است پس باید برای زیباتر شدن دکوراسیون قلب خانه سلیقه به خرج داد، کابینت های آشپرخانه در انواع مدل های مختلف و جدید وجود دارند که انتخاب آن ها کامل سلیقه است اما برای انتخاب آن ها بد نیست یک سری نکات را بدانید.

 

کابینت های مدرن و مینیمال انتخاب کنید

برای انتخاب کابینت بهتر است سراغ کابینت های مدرن و مینیمال بروید زیرا این سبک از کابینت هیچوقت از مد نمی افتد، کابینت هایی به سبک مینیمال دکوراسیون آشپزخانه تان را ساده مدرن میکنند. کابینت های کلاسیک امروه طرفداران کمی دارند زیرا خانه های مدرن امروزی نیازمند اجزای دکوراسیونی مدرن است به همین دلیل نمیتوان در آشپزخانه های مد روز و باکلاس از کابینت های کلاسیک استفاده کرد.

 

قفسه بندی باز کابینت ها

قفسه بندی های باز وظیفه نشان دادن وسایل و دکوری های آشپزخانه را دارند، درست است که باعث زیباتر به نظر رسیدن آشپزخانه میشوند اما تمیز کردن آن ها و از بین بردن گرد و غبار از روی آن ها زمان بر است.

 

انتخاب رنگ کابینت ها

انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه بستگی به سلیقه افراد دارد اما در کل کابینت هایی به رنگ روشن مناسب تر اند مثلا برای منزل عروس کابینت های سفید، کرمی، یاسی و ... بسیار عالی هستند. کابینت های به رنگ روشن فضای آشپزخانه را بازتر میکنند و بهتر است که اگر آشپزخانه تان کوچک است با استفاده از کابینت های رنگ روشن آشپزخانه را بزرگتر جلوه دهید.

 

کابینت هایی با درهای شیشه ای

کابینت هایی که درهای شیشه ای دارند نمای جالبی به دکوراسیون آشپزخانه میبخشند اما مشکلی که وجود دارد این است که کابینت هایی با درهای شیشه ای امروزه زیاد مد نیستند و باید همیشه ظروف داخل کابینت مرتب چیده شده باشند.

 

ترکیب دو رنگ کابینت

مجبور نیستید کابینت هایتان را یکرنگ انتخاب کنید، کابینت های دو رنگ چند سالی است حسابی بین ایرانی ها پرطرفدار شده اند مثل کابینت های سفید مشکی یا کرم قهوه ای و....

1400/01/16
23:30:43
5.0 / ۵
1247
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,187
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 30,135