آشنایی با مهارت گفتگوی اینترنتی

آشنایی با مهارت گفتگوی اینترنتی آتلیه دات كام: هر شخصی با هر عقیده‌ای موافق نیست، اما اینكه كمك بشود تا دیگران راحت و آزادانه حرفهایشان را بزنند بسیار به گفتگو كمك می‌كند.


چت روم ها فضایی مجازی بوده و مانند هر اجتماعی دیگر سو استفاده کنندگانی نیز وجود دارند .از نشر هر گونه شماره تلفن,اطلاعات شخصی و … حد الامکان خودداری کنید. برای چت نرم افزارهای زیادی مانند آی آرسی، یاهو! مسنجر، ام اس ان مسنجر، گوگل تاک، تلگرام، اسکایپ و پیام رسان ویندوز لایو وجود دارد.
نرم افزارهای چتروم هم اکنون در موبایل هم افزایش چشم گیری داشته اند و کاربران خاص خود را دارند.

ماهان چت نیز بعنوان یکی از قدیمی ترین و به روز ترین چتهای ایران و معروف به چت شلوغ ایران است. به ماهان چت سر بزنید و از محیط صمیمی و گرم آن لذت ببرید.

مهارت گفتگو

مهارت گفتگو اینست که کاری کنیم تا بانک مفاهیم مشترک رشد کند. یعنی اینکه هرکس آزادانه حرف‌ها و نظرات خود را بگوید، حتی اگر در ظاهر این نظریات، برای طرف مقابل بحث‌برانگیز و غلط باشد. بدیهیست که نهایتا هر شخصی با هر عقیده‌ای موافق نیست، اما اینکه کمک بشود تا دیگران راحت و آزادانه حرفهایشان را بزنند بسیار به گفتگو کمک می‌کند. زیرا وقتی بانک مفاهیم مشترک رشد کند افراد در معرض اطلاعات درست تر و مناسبتری قرار می‌گیرند و درنتیجه بهتر میتوانند تصمیم‌گیری نمایند. از طرف  دیگر مطمئنا بارها دیده اید که وقتی بانک مفاهیم مشترک کوچک یا تهی باشد، یعنی افراد عملا نظرات خود را از هم دریغ کنند و صحبت نکنند، مدام سوء تفاهم بوجود می‌آید و در نهایت به حرکت و رفتاری نادرست منجر خواهد شد.

 

حریم امن گفتگو

هر چیزی که مانع جریان آزاد مفاهیم شود، باعث از دست رفتن ایمنی می‌گردد. امنیت در گفتگو یعنی اینکه مطمئن شویم هرکسی آزادانه اجازه دارد مفهومی به بانک مفاهیم مشترک اضافه کند. وقتی امنیت در گفتگو وجود داشته باشد، می‌توان تقریبا در مورد هر موضوع سخت و چالش برانگیزی براحتی صحبت کرد.

 

1399/12/02
23:47:40
0.0 / ۵
1008
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,019
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 36,229