ارزیابی جشنواره فجر از منظر هنرمندان موسیقی ـ سرپرست گروه ایستم

در وضعیت كرونا چاره دیگری نداشتیم!

در وضعیت كرونا چاره دیگری نداشتیم! به گزارش آتلیه دات کام شاهین علیزاده ـ سرپرست گروه «ایستم» و نوازنده سازهای کوبه ای ـ درباره شرایط برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صورت مجازی، اظهار داشت: برگزار شدن جشنواره، جنبه حمایتی از هنرمندان را دارد و البته برگزاری آن بارها بهتر از برپا نشدنش است؛ چون موجب می شود موسیقی راکد نماند و جریان داشته باشد.


جشنواره موسیقی فجر در این دوره با اجرای گروه موسیقی «ایستم» از خراسان شمالی و شهر بجنورد آغاز شد که این گروه قطعاتی را از موسیقی محلی کرمانجی اجرا کرد.
علیزاده ـ سرپرست گروه «ایستم» و نوازنده سازهای کوبه ای ـ که امسال برای اولین بار به همراه گروه موسیقی «ایستم» در جشنواره شرکت کرده بود، درباره اینکه چه فضایی را در جشنواره مجازی تجربه کردند، اظهار داشت: قاعدتا این نحوه برگزاری هیچ وقت جذابیت اجراهای حضوری را نه برای مخاطب و نه برای هنرمند نخواهد داشت؛ ولی در این شرایط چاره دیگری نداریم. اگر مخاطب در سالن حضور داشته باشد هم خودش لذت بیشتری می برد و هم هنرمند با انرژی گرفتن از مخاطب اجرای پرشور و شوق تری را عرضه خواهد کرد.
این هنرمند که به موسیقی ایرانی می پردازد و بعد از موسیقی سنتی کار در حوزه نواحی را آغاز نموده است، درباره شرایطی که کرونا برایش رقم زد، بیان کرد: نمی توان اظهار داشت که کرونا روی کار من تأثیرگذار نبوده ولی بطور کلی تأثیر چندانی نداشته است؛ چون قبل از آن هم تدریس می کردم و با شروع شروع کرونا تنها روش کاری ام به تدریس آنلاین تبدیل شد. بطور کلی برای افرادی که کارشان تدریس بود، شرایط تغییرات چندانی نکرد.
او همین طور درباره شرایط هنرمندان نواحی از شروع پاندمی کرونا اظهار داشت: البته برای آن دسته از هنرمندانی که در حوزه موسیقی نواحی فعالیت می نمایند، شیوع ویروس کرونا اثرات مخرب زیادی داشته است؛ چون بخش اصلی کار این افراد اجرا در مجالس و جشنواره ها بود که با شروع پاندمی این امکان از آنها گرفته شد.
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر چهارم اسفند ماه تمام می شود.




منبع:

1399/12/01
13:55:16
0.0 / ۵
745
تگهای خبر: آنلاین , جشن , جشنواره , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 300
بازدید دیروز: 6,081
هفته اخیر: 33,674