سر انجام دوربین بدون آینه فول فریم سونی معرفی شد

پیشتر شایعاتی شنیده بودیم که شرکت سونی در پشت پرده به مشغول ساخت یک دوربین بدون آینه فول فریم است؛ ولی این شرکت در برابر کنجکاوی ها سکوت پیشه کرد تا در آرامش به تکمیل محصول خود بپردازد .سونی امروز سر انجام پرده ها را کنار زد و با رونمایی از دو دوربین، همه را غافل گیر کرد. اولی دوربین ۱،۷۰۰ دلاری Alpha 7 است که می تواند جایگزینی برای دارندگان دوربین های APS-C با لنز قابل تعویض باشد.

آلفا ۷ دارای سنسور CMOS فول فریم ۲۴.۳ مگاپیکسلی است. دوربین دوم، Alpha 7R نام دارد و ۲،۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده. این مدلِ پرچمدار، با سنسور ۳۶.۳ مگاپیکسلی خود توجه هر عکاس حرفه ای را جلب می کندپردازنده هر دو محصول BIONZ X است. امکان ذخیره تصاویر RAW با کیفیت ۱۴ بیت، ISO 25,600، سیستم بهبود یافته حذف نویز، فناوری به روز شده کاهش پراش و بازتولید جزئیات از دیگر مشخصات این دوربین ها است. به جز سنسورهای بزرگ، هر دو دوربین Alpha 7 و Alpha 7R (سونی عبارت NEX را از نام آنها انداخته) ویژگی منحصر به فرد دیگری نسبت به باقی دوربین های سری بدون آینه این شرکت ندارند. هر دو از لنز E-mount معمول سونی برای دوربین های سری NEX بهره می برندهر چند لنزهای همراه دستگاه بد نیستند ولی برای استفاده از همه پتانسیل سنسور جدید آن لازم است از لنز بهتری استفاده کنید. اگر قبلاً با یکی از دوربین های سری NEX سونی کار کرده باشید پس هیچ مشکلی با 7 و 7R هم نخواهید داشت. رابط کاربری مشابه است فقط کمی بهبود یافته. به جای عقب و جلو رفتن در منو برای جا به جایی بین هر قسمت، گزینه ها در صفحات جداگانه قرار داده شده اند تا به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر بروید. در این دوربین ها به منظور عکاسی از راه دور و انتقال اطلاعات توسط اپلیکیشن های اندروید و iOS سونی، قابلیت وای-فای وجود دارد. طبیعتاً پورت USB هم از ملازمان ضروری است. مدل 7 می تواند با سرعت ۵ فریم بر ثانیه عکاسی کند و 7R در هر ثانیه ۴ عکس می گیرد. در Alpha 7 قابلیت Auto focus با ۱۱۷ فاز و ۲۵ نقطه تشخیص کنتراست به همراه سیستم AF هیبرید سریع سونی به کار گرفته شده در حالی که مدل 7R فقط از ۲۵ نقطه تشخیص کنتراست بهره می برد. البته کیفیت کار هر دو خوب است فقط قدری Alpha 7 در این مورد سرتر است. در حالت فیلم برداری، 7 و 7R می توانند ویدیوی تمام اچ دی با سرعت های 60i و 24P ضبط کنند. پورت HDMI هم روی این دوربین ها وجود دارد. همچنین جک میکروفن ۳.۵ میلی متری این امکان را فراهم می کند که با اتصال یک میکروفن حرفه ای کیفیت ضبط صدا را افزایش دهید.

تاریخ:  1392/08/06
نوشته شده توسط : مدیر  سایت
برخی از نظرات شما:
هنوز نظری داده نشده.
بازگشت
09 اردیبهشت 1403 سایت آتلیه دات کام ... مسئولیت مطالب درج شده در هر آتلیه به عهده مدیر آن آتلیه بوده و سایت آتلیه دات کام هیچ مسئولیتی در قابل آن ندارد.