بوشهر میزبان نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد

بوشهر میزبان نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد به گزارش آتلیه دات کام، بوشهر نمایشگاه «تجسم هنر» شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی استان بوشهر راه اندازی شد.


عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین گشایش نمایشگاه «تجسم هنر» این استان بیان نمود: با عنایت به جایگاه و نگاه ویژه به هنر، هنرمند و انقلاب اسلامی، سالانه شاهد اجرای برنامه ها و جشنواره های گوناگونی با محوریت فجر و با همکاری انجمن های فرهنگی و هنری در استان هستیم.
او اضافه کرد: همزمان با سومین روز از بهار 45 انقلاب اسلامی نمایشگاه «تجسم هنر بوشهر» در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر افتتاح شد. در این نمایشگاه ۴۰ اثر فاخر و ماندگار از ۹ هنرمند برجسته استان به مدت پنج روز در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
او افزود: در دهه مبارک فجر و تا پایان این ایام فرخنده دو جشنواره ملی فرهنگی و هنری دیگر در استان برگزار خواهیم کرد. برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری فجر در دور افتاده ترین نقطه کشور اتفاق مهمی است که به برکت انقلاب اسلامی درحال اجراست و نشاط و امیدآفرینی را در جامعه ترویج می دهد.
این مدیر اظهار داشت: هنر بهترین ابزار و وسیله برای عرضه موضوعات پیرامونی است که می تواند زمینه ارتباط تمام حوزه ها با همدیگر را فراهم آورد.
افروغ، انتقال مفاهیم انقلاب را با زبان هنر گامی ضروری دانست و اظهار نمود: دهه فجر بعنوان نگینی درخشان در تاریخ ایران زمین است که باید در چارچوب هنر به آیندگان معرفی شود.
او خاطرنشان کرد: هنرمندان با نقش آفرینی پررنگ خود می توانند موضوعات مختلف را در چارچوب هنر به زیبایی هر چه بیشتر و بهتر به اقشار مختلف جامعه معرفی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن قدردانی از هنرمندان حوزه های مختلف جامعه در تولید آثار فاخر و زیبا، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با برگزاری این جشنواره ها هنرمندان را در زمینه های ملی و بین المللی معرفی نماییم.
سعیده حسنی دبیر هنری بخش «تجسم هنر» استان بوشهر هم در این آیین اظهار داشت: 40 اثر هنری در قسمت های کاریکاتور، رسانه های هنری دیجیتال، پوستر، نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکاسی و هایپررئال در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
حسنی اظهار نمود: آثار عرضه شده از هنرمندان سراسر استان مانند علیرضا احمدی خرم، علی جوانمرد، غزاله دنیوی، رخساره ملکی، فاطمه ابراهیمی، احمد عرب، زینب احمدی فرد، علی نازکسرایی و علی نصوری است.
او اضافه کرد: کارگاه آموزشی نقاشی مدرن با حضور مریم خلیفه و باغ چوبی با حضور نرجس نیکفرجام از دیگر برنامه های نمایشگاه «تجسم هنر» بوشهر است.
حسنی افزود: از اهداف برگزاری نمایشگاه میتوان به شناسایی استعدادها و ظرفیتهای جوان و نوجوان و تشویق به فعالیت در حوزه هنرهای تجسمی و معرفی آثار فاخر هنرمندان استان اشاره نمود.
دبیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان بوشهر و عضو انجمن هنرهای تجسمی این استان اظهار داشت: هنرمندان استان ما در حوزه هنرهای تجسمی از بهترین ها هستند که برگزاری این رویداد می تواند نقش به سزایی در معرفی آنها ایفا کند.
به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، نمایشگاه «تجسم هنر» استان بوشهر تا ۱۸ بهمن جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۱ پذیرای هنردوستان است.




منبع:

1402/11/17
09:14:20
5.0 / ۵
302
تگهای خبر: آموزش , پوستر , تصویر , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,642
بازدید دیروز: 4,745
هفته اخیر: 38,875