نمایشگاهی برای سفر به لحظه تولد امپرسیونیسم

نمایشگاهی برای سفر به لحظه تولد امپرسیونیسم به گزارش آتلیه دات کام، ممکنست مبالغه آمیز به نظر برسد که یک نمایشگاه دو قسمتی به یک رویداد تاریخی اختصاص پبدا کند، اما نمایشگاه، «پاریس 1874: ابداع امپرسیونیسم» در حقیقت یک مکاشفه است. «موزه اورسی» در این نمایشگاه، به یک نمایشگاه دیگر یعنی اولین نمایش آثار امپرسیونیست که 150 سال پیش برگزار گردید، می پردازد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، بخش اصلی نمایشگاه «پاریس ۱۸۷۴: ابداع امپرسیونیسم» که به سالگرد لحظه مهم تولد جنبش هنری «امپرسیونیسم» اختصاص دارد، با اجرای واقعیت مجازی هم راه است و این اولین باری است که فناوری غوطه ور شدن در آثار هنری تا این حد گسترده برای بهبود تجربه هنرهای زیبا به کار گرفته می شود. این نمایش واقعیت مجازی که «امشب با امپرسیونیست ها» نام دارد در فضایی در مجاورت با نمایشگاه اصلی برگزار می گردد.
نمایشگاه فیزیکی از یازدهم اوت درحال برگزاری است و در ماه سپتامبر در «گالری ملی هنر واشنگتن دی. سی.» بدون نمایش واقعیت مجازی انجام خواهد شد. از مجموع ۱۵۷ اثر هنری که در این نمایشگاه ارائه شده است، ۳۹ اثر از مجموعه «موزه اورسی»، هشت اثر از گالری ملی واشنگتن و سایر آنها از موزه ها و مجموعه های خصوصی سرتاسر جهان جمع آوری شده اند.
هدف از نمایش واقعیت مجازی این است که بازدیدکنندگان عصر ۱۵ آوریل ۱۸۷۴، ساعت هشت پس از ظهر زمانی که درها به روی اولین نمایشگاه امپرسیونیست باز می شود را تجربه کنند.
هیچ عکسی از آن نمایشگاه تاریخی که توسط خود هنرمندان ترتیب داده شده بود، بجای نمانده است. بدین سبب مسئولان برگزاری نمایش واقعیت مجازی «موزه اورسی» برای بازسازی نمایشگاه ۱۸۷۴ میلادی تحقیقاتی را شروع کردند که دو سال به طول انجامید.
در این نمایش مجازی، شخصیت خیالی به نام «رز» بازدیدکنندگان را با هدست های واقعیت مجازی در یک نمایش ۴۰ دقیقه ای واقعیت مجازی همراهی می کند. بازدیدکنندگان علاوه بر تجربه نمایشگاه پاریس، همین طور با قطار بخار به «بوگیوال» (Bougival)، در غرب پاریس، جایی که خیلی از هنرمندان در آنجا کار می کردند، سفر می کنند.
گروه تازه تاسیس امپرسیونیست ها از ۲۲ عضو تشکیل شده بود که در بین آنها چهره هایی همچون «کلود مونه» و «کامیل پیسارو» نیز حضور داشتند.
نمایشگاهی که این گروه از هنرمندان برگزار کردند که نه از نظر فروش و نه از جهت نظرات منتقدان یک نمایش موفق نبود، هیچ وقت باردیگر برگزار نشد و انجمن این هنرمندان نیز سال پس از برگزاری نمایشگاه منحل شد. با این وجود بعدها از این نمایشگاه به عنوان لحظه ای یاد شد که در آن جنبش امپرسیونیسم متولد شده است. با گذر زمان امپرسیونیسم محبوبیت بیشتری پیدا کرد تا این که در نهایت به اولین جنبش هنری جهان مدرن تبدیل شد. امپرسیونیسم به یکی از مهم ترین تِرندهای هنری و بنیاد هنر مدرن تبدیل شد. این جنبش به تولد ایده های همچون «بازی رنگ» و سادگی به تصویر کشیدن اشیاء منجر گردید. تکامل این جنبش، هنر قرن بیستم را تغییر داد.



1403/01/30
13:50:50
5.0 / ۵
148
تگهای خبر: تصویر , سفر , عكس , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 948
بازدید دیروز: 4,918
هفته اخیر: 35,725