نمایشگاه های آنلاین هنری

نمایشگاه های آنلاین هنری آتلیه دات کام: مدیرکل هنرهای تجسمی خطاب به گالری ها سفارش کرد باتوجه به شرایط ویژه قرنطینه و پاندمی ویروس کرونا از این روش بهره بگیرند و موجب فعال تر و پویا تر شدن حوزه تجسمی شوند.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار قهوه خانه ای در گالری آرتیبیشن اظهار داشت: در این دوره سخت پاندمی بیماری کرونا و قرنطینه های گسترده خانگی، خیلی از گالری ها به خوبی توانستند محیطی وابسته به شرایط را برای مخاطبان خود فراهم آورند. ما از تمامی گالری ها و هنرمندان حوزه تجسمی که در این دوره با رعایت تمامی پروتکل ها اهتمام در چرخاندن چرخ اقتصاد هنر و رونق کسب کار هنری را دارند و به هنر و مخاطبان خود ارزش می نهند، نهایت تقدیر و تشکر را داریم.
وی با اشاره به هدف راه اندازی گالری آرتیبیشن در نمایش و فروش آنلاین آثار هنری، بیان کرد: گالری آرتیبیشن در کنار نمایشگاه های دوره ای مجازی، شش دوره مزایده آثار هنری در رشته های آثار کلاسیک هنر ایران، آثار قهوه خانه ای، خوشنویسی، نقاشی خط و … در کنار تابلوهایی از هنرمندان صاحب نام مدرنیست ایران نظیر سهراب سپهری، رضا مافی، بهمن محصص، محمد احصایی، نصرالله افجه ای و… به صورت آنلاین نیز برپا کرده است. هماهنگ شدن محیط های هنری و هنرمندان عزیز حوزه تجسمی با شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا در جامعه از مهمترین دستاوردهای این دوران است.
مظفری با اعلان اینکه محیط های هنری در ابتدا تصور می کردند، نمایش آثار هنری تنها به صورت حضوری امکان پذیر است. اظهار نمود: خیلی از نگارخانه ها و فضاهای هنری در ابتدای شیوع ویروس کرونا و طرح قرنطینه تصور می کردند، نمایش و فروش آثار هنری تنها با حضور مخاطب در فضای گالری امکان پذیر است ولی تجربیات این دوره به خوبی نشان داد در صورت اعتماد متقابل مخاطب به گالری و بالعکس با برگزاری مجازی نمایشگاه ها و فروش های آنلاین نتایج بسیار خوبی به دست خواهد آمد.

نمایشگاه آنلاین هنری

مدیرکل هنرهای تجسمی در آخر اظهار داشت: من به فضاهای هنری که تا حالا تجربه برگزاری نمایشگاه های آنلاین را نداشته اند، سفارش می کنم باتوجه به شرایط ویژه قرنطینه و پاندمی ویروس کرونا از این روش بهره بگیرند و موجب فعال تر و پویاتر شدن حوزه تجسمی شوند. آنها باید باتوجه به تجربیات تمامی موزه ها و گالری مطرح داخلی و خارجی از برگزاری نمایشگاه مجازی و فروش آنلاین آثار هنری راهی را برای برون رفت از این شرایط بیابند تا همه با هم بتوانیم از این دوره سخت عبور نماییم.
 


منبع:

1399/09/16
12:46:25
5.0 / ۵
1357
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,107
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 34,405