لیلی گلستان در گفت وگو با آتلیه دات كام عنوان كرد:

صدمه كرونا به گالری ها و اقبال به نمایشگاه های مجازی

صدمه كرونا به گالری ها و اقبال به نمایشگاه های مجازی مدیر گالری گلستان با اشاره به اینكه تمام نمایشگاه های این گالری تا آخر سال فقط به صورت آنلاین برگزار می گردند، در ادامه این گونه عنوان نمود كه این تصمیم با عنایت به شرایط فعلی جامعه در ایام كرونایی و با در نظر گرفتن تجربه موفق برگزاری نمایشگاه های آنلاین، اتخاذ شده است.


لیلی گلستان در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت گالری ها در روزهای کرونا، اظهار نمود: به صورت کلی گالری ها محیط های کوچک هستند و گالری گلستان هم از کوچک ترین گالری های تهران محسوب می شود؛ به همین خاطر اغلب از پیشنهاد بسته شدن گالری ها استقبال و نمایش مجازی برگزار کردند یا اینکه ترجیح دادند نمایشگاه ها با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برگزار شوند.
او با اشاره به اینکه «گالری ها واقعاً ضربه وحشتناک از کرونا خوردند»، تصریح کرد: بعضی از گالری هایی که در این زمان باز بودند، حدودا تعطیل هستند و فروش و مخاطب چندانی نداشتند؛ البته در این میان گالری هایی که نمایشگاه آنلاین برگزار کردند و موفق بودند را می توان تا اندازه ای مستثنی کرد به شخصه زمانی که می خواستم نمایشگاه «۱۰۰ هنرمند، ۱۰۰ اثر» را مجازی برگزار کنم، اصلا فکر نمی کردم که با چنین استقبالی مواجه شویم. ما از آغاز نمایشگاه تابحال روزی حداقل هفت اثر می فروشیم. به همین خاطر هم با عنایت به این تجربه موفق و همینطور شرایط شیوع کرونا در جامعه، تصمیم گرفتم تا آخر سال نمایشگاه حضوری نداشته باشیم و فقط نمایشگاه آنلاین برگزار نماییم.
گلستان خاطرنشان کرد که بر همین مبنا با هنرمندانی که تمایل داشته باشند، نمایشگاه آنلاین برگزار کنند، همکاری می نماییم و هیچ تضمینی هم برای فروش نداریم. اما به هر حال از برگزاری نمایشگاه حضوری تا آخر سال معذوریم.
این مدیر گالری در عین حال خاطرنشان کرد: به صورت کلی گالری ها در این زمان صدمه بسیار زیادی دیدند و دیگر آن شور و هیجان سابق وجود ندارد. از طرفی باید این نکته را هم در نظر داشت که برگزاری یک نمایشگاه آنلاین خیلی سخت تر و پر زحمت تر از برگزاری یک نمایشگاه حضوری است.




منبع:

1399/08/14
14:16:36
5.0 / ۵
1576
تگهای خبر: آنلاین , گالری , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,431
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 33,053