شاهكار گمشده داوینچی هیچگاه پیدا نمی شود!

شاهكار گمشده داوینچی هیچگاه پیدا نمی شود! سال هاست كه محققان تلاش دارند شاهكار گمشده ی «لئونارد داوینچی» را كشف كنند و حالا بعضی از كارشناسان می گویند جست و جو برای كشف این اثر هیچگاه سرانجام نخواهد داشت؛ چونكه این اثر از همان ابتدا وجود نداشته است.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، در جریان میزگردی که هفتم اکتبر در «گالری اوفیتزی» واقع در فلورانس برگزار گردید گروهی از مورخان هنر نتایج تحقیقی را عرضه کردند که نشان داده است برخلاف فرضیه پیشین، اثر گمشده «لئوناردو داوینیچی» پشت دیوار یکی از ساختمان های تاریخی فلورانس پنهان نشده است.
نتایج تحقیقات این گروه که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در یک کتاب ایتالیایی زبان انتشار یافته است نشان داده است تابلو نقاشی «نبرد آنگیاری» که صحنه ای از یک نبرد بزرگ را به تصویر می کشد و گمان می رود توسط «لئوناردو داوینچی» در سال ۱۵۰۳ میلادی خلق شده باشد، زیر هیچ دیواری قرار ندارد چونکه این تابلو نقاشی از همان ابتدا توسط «داوینچی» خلق نشده است.
این محققان مدعی هستند به کار گرفتن تکنیکی که تشکیل لایه ای از روغن و بتونه هم بخشی از آن است سبب شده تا امکان خلق این تابلو وجود نداشته باشد.
«فرانچسکا فیورانی» مورخ هنری و نویسنده کتاب «چطور علم به لئوناردو نقاشی کردن را آموخت» می گوید: «این تکنیک که پیش تر گمان می رفت بخشی از مراحل خلق نقاشی باشد در حقیقت برای آماده ساختن دیوار قبل از خلق نقاشی بر روی آن به کار گرفته شده است... از آنجائیکه روند آماده سازی موفقیت آمیز نبوده، «لئوناردو» هیچ گاه روی آن نقاشی نکرد. این یعنی «نبرد آنگیاری» فقط تا مرحله طراحی پیش رفت و هیچگاه رنگ آمیزی آن روی دیواری انجام نشد.»
علاوه بر این، مورخان هنری در جریان میزگرد گالری «اوفیتزی» مدعی شدند بررسی دقیق رنگدانه های زیر دیواری در ساختمان «Vecchio» واقع در فلورانس نشان داده است زمانی نقاشی بر روی آن وجود داشته اما این مورد لزوما نشانگر وجود «نبرد آنگیاری» نیست.
بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ محققی به نام «مورزیو سراسینی» و برخی دیگر اعلام نمودند رنگدانه های سیاه رنگی که بر روی دیواری در آن ساختمان کشف شده است با رنگ مشکی به کار رفته در تابلو نقاشی «مونالیزا» مطابقت دارد.
اما «فروسینینی» یکی از محققان حاضر در میزگرد گالری «اوفیتزی» اعلام نمود این نوع رنگ سیاه در آن زمان به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گرفته و ازاین رو ثابت کردن وجود نقاشی «نبرد آنگیاری» بر روی آن دیوار با استناد به رنگدانه ها غیر ممکن است.
تصور امروزی از شمایل نقاشی «نبرد آنگیاری» از طراحی عظیمی نشات گرفته که توسط «داوینچی» خلق شده است و در آن مجموعه ای از مردان درحال نبرد سوار بر اسب و شمشیرهای در هم قفل شده به تصویر کشیده شده است. مبحث این طراحی نبردی در سال ۱۴۴۰ است.
طراحی از این اثر توسط «پیتر پل روبنس» در موزه «لوور» نگهداری می شود.




منبع:

1399/07/30
12:57:22
5.0 / 5
1203
تگهای خبر: تصویر , طراحی , كتاب , گالری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟