برگزاری جشنواره ملی عکاسی لاتون

برگزاری جشنواره ملی عکاسی لاتون به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از خبرگزاری شبستان سرپرست اداره میراث فرهنگی بندر آستارا از برگزاری جشنواره عکاسی بلندترین آبشار شمال ایران(لاتون) اطلاع داد.


«پردل امیری نژاد» اظهارکرد: جشنواره عکاسی لاتون با هدف شناساندن بیشتر این اثر طبیعی به مردم و گردشگران برگزار می شود. 
 
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با بیان اینکه شناساندن بیشتر آبشار لاتون بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این اثر طبیعی را افزایش می دهد، افزود: جذب گردشگران، رونق واحدهای اقامتی و پذیرایی و اشتغالزایی و درآمد را به دنبال دارد.
 
وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار و شرایط شرکت در این جشنواره متعاقبا طی فراخوانی اعلام می شود، تصریح کرد: ۶ شهریور سالروز ثبت آبشار لاتون در فهرست آثار ملی، زمان اختتامیه جشنواره است.
 
امیری نژاد گفت: پس از داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می شود.
 
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با بیان اینکه جشنواره عکاسی لاتون به مدت ۲ روز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در روز اول جشنواره عکس های ارسالی از آبشار لاتون و محیط پیرامون آن در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش در می آید و در روز دوم نیز پیاده روی در مسیر آبشار انجام می شود.
 
امیری نژاد گفت: برای روز دوم جشنواره برپایی نمایشگاه عکس های ارسالی در طول مسیر آبشار، برگزاری مسابقات ورزشی و عرضه تولیدات روستاییان پیش بینی شده است.
 
گفتنی است، آبشار لاتون که به شماره ۶۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده با ۱۰۵ متر ارتفاع در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا در ۶ کیلومتری روستای کوته کومه قرار دارد و در فاصله ۱۰ متری آن، آبشار دیگری با ۶۵ متر ارتفاع وجود دارد و سرریز آب آن نسبت به لاتون، بیشتر و پهن تر است.
1399/02/11
21:20:02
5.0 / ۵
2269
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 628
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 29,447