عکاسی از لحظات ثبت نشده سال های دفاع مقدس

عکاسی از لحظات ثبت نشده سال های دفاع مقدس به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از تسنیم انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با تصویرسازی و عکاسی صحنه آرایی شده ۲۰ موقعیت از دوران دفاع مقدس را بازآفرینی می‌کند.


انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس قصد دارد تا با تصویرسازی و عکاسی صحنه آرایی شده؛ 20 موقعیت از دوران دفاع مقدس را بازسازی و عکس آن را بازآفرینی کند.
 
مجتبی کوچکی مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره این پروژه گفت: ما در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس سعی داریم فضای مناسب برای تجربه و ورود ژانرها و قالب‌های متفاوت عکاسی را به موضوعات مرتبط با جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی باز کنیم؛ بدین ترتیب؛ این بار تصمیم گرفته‌ایم در قالب عکاسی صحنه‌آرایی شده تصاویری را بازآفرینی کنیم.
 
وی افزود: عکاسی صحنه‌آرایی شده در تاریخ عکاسی جهان علاوه بر سابقه، علاقه‌مندان زیادی هم دارد اما هم‌اکنون در فضای هنری معاصر علاقه‌مندان بیشتری یافته و اثربخشی بیشتری را بر مخاطب یا انسان امروزی به دنبال دارد.
 
کوچکی با اشاره به اینکه ما برای این کار تصمیم داریم عکسهای گرفته نشده در جنگ تحمیلی را دوباره ساخته و آنها را عکاسی کنیم، اظهار داشت: بسیاری از صحنه‌ها در جنگ وجود دارند که عکاس حرفه‌ای در آن‌جا حاضر نبوده و یا حتی هیچ عکس تأثیرگذاری از آن وجود ندارد. ما می‌خواهیم برخی از این خاطره‌ها و اتفاقات را برای حافظه تاریخی مردم دوباره بسازیم و آنها را با هم ببینیم.
 
مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در ادامه گفت: در طول سال‌های اخیر در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس متوجه شده‌ایم که در کدام یک از موضوعات، عکاس قادر به ثبت لحظه نبوده یا در صحنه حضور نداشته و تاریخ تصویری این سرزمین از تماشای آن اتفاق محروم شده است؛ در نتیجه تصمیم بر این است برای آغاز این حرکت حدود 20 عنوان از این فهرست را انتخاب و آنها را بازسازی و تولید کنیم.
 
وی در رابطه با تأثیرگزاری این فعالیت‌ها در جامعه عکاسی کشور گفت: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس همواره سعی کرده است در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی پیشرو باشد و برخی فعالیت‌های خود را غالباً برای الگوسازی انجام می‌دهد. بالا بردن استانداردهای متنها و اطلاعات کنار عکس‌ها، ارتقاء مسائل فنی چاپ کتاب‌ها از همین دست کارها است و انجمن اصرار دارد اکنون نیز بتواند فضای بازسازی و عکاسی صحنه آرایی شده را در جامعه رسمیت بخشد تا هنرمندان بیشتری وارد این حوزه شوند.
 
مجتبی کوچکی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف پیش روی ما در انجمن طی این روزها، تلاش برای هویت بخشی به هنرمند عکاس جنگ است؛ عکاس جنگ هنرمند مظلومی است که در مسیر هنرآفرینی و نمایش و روایت‌گری پس از جنگ، همیشه از اثر هنری خود دور مانده و آثارش به عنوان کالایی فرهنگی با مصرف بی‌رویه مواجه شده است؛ ما تلاش داریم با برگزاری این رویداد هنری تا حدی بتوانیم هویت عکاس جنگ را به او بازگردانیم.
1399/02/01
23:01:46
5.0 / ۵
2274
تگهای خبر: عکاسی , تصویر , عکس , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 6,074
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 44,678