محصولات ساختمانی پلاستوفوم و یونولیت

محصولات ساختمانی پلاستوفوم و یونولیت آتلیه دات کام: از آنجا که ساختار سلول بسته بلوک های پلی استایرن دارای پایداری خوبی نسبت به آب هستند، خود را در مقابل رشد باکتری محافظت می کنند.


در صنایع مختلف امروزه کالاهای مختلف نیاز به بسته بندی قوی و ایمن دارند. بنابراین از پلی استایرن(EPS) به خاطر داشتن مزایایی از قبیل استحکام، وزن سبک، قیمت مقرون به صرفه برای تولید یونولیت بسته بندی استفاده می شود.

پلاستوفوم همچنین یونولیت یا پلی استایرن انبساطی (EPS) نامیده م یشود. پلاستوفوم نوعی مواد عایق کاری سفید رنگ در برابر گرما، سرما، رطوبت و صدا می باشد که برای اولین بار در جنگ جهانی دوم توسط آلمان برای ساخت پل متحرک مورد استفاده قرار گرفت. این ماده یکی از محصولات پتروشیمی می باشد. کریستال های کوچک این ماده در مجاورت فشار و بخار منبسط می شوند.

از آنجا که ساختار سلول بسته بلوک های پلی استایرن دارای پایداری خوبی نسبت به آب هستند، خود را در مقابل رشد باکتری محافظت می کنند. پلی استایرن انبساطی(EPS) دارای کاربرد گسترده ای در ساختمان های مدرن می باشد و نقش ویژه ای در صنعت بسته بندی و خنک کننده ها دارد.

پلی استایرن انبساطی یک مواد ترمو پلاستیک سلول بسته و سبک می باشد. گاز موجود در این مواد بر اثر گرما مساعد و باعث رشد آن می شود.

ویژگی مواد پلاستوفوم ضریب انتقال حرارت پائین آن است که باعث وسعت دامنه مصرف آن گردیده است و آن را جهت عایق برودت، رطوبت حرارت و صوت در صنعت، ساختمان، سرد خانه ها، بسته بندی، یخدان، کلمن، گوی های ماهی گیری و امروزه در تشکل های طبی، مبلمان و صندلی نیز مصارف فراوان پیدا کرده است.

 

یونولیت ماده ای است سفید رنگ كه عايق رطوبت و صدا است که اولین بار توسط آلماني ها در جنگ جهانی دوم برای ساخت پل های شناور روی آب ساخته شد. فوم پلی استایرن یکی از فراورده های صنایع پتروشیمی بوده و شکل ظاهری آن از بلور های ریز تشکیل شده است که در مجاورت فشار و بخار منبسط می گردد به علت ساختار سلولی بسته در بلوک های پلی استایرن یونولیت مقاومت خوبی در مقابل آب داشته و نیز در مقابل فساد پذیری و رشد باکتری از خود محافظت می نماید.امروزه با رشد و ترقي صنايع پتروشيمي ميهن عزيزمان شاهد افزايش روز افزون كاربرد‌هاي متنوع مواد پتروشيمي در امورات مختلف هستيم.

بلوک یونولیت ساختمانی « پلي استايرن » مدتي است كه براي ساختمان سازي در کشور و در آپارتمان هاي بلند به دليل سبكي و كم هزينه بودن مورد استقبال انبوه سازان قرار گرفته است.

يونوليت جاذبه صوتي بهتري نسبت به بتن است و عايق صوت برتري محسوب نمي شود و به همين دليل يونوليت به تنهايي تاثيري در افت صوت ندارد. به گفته كارشناسان تنها در صورتي كه بين ديوار دو جداره يونوليت به كار رود، افت صوتي افزايش مي يابد. همچنين عايق هاي حرارتي هم به تنهايي عايق صوت نيستند و در صورتي كه داخل سيستم قرار بگيرند، مي توانند موجب كاهش صوت شوند.

 

اين بلوك ها در دو نوع «قابل اشتعال» و « غير قابل اشتعال » در بازار عرضه مي شوند. وزن هر قطعه بلوك سيماني كه در ساختمان سازي به كار مي رود، ۱۵ كيلوگرم است، در حالي كه وزن بلوك هاي یونولیت ساختمانی بسيار ناچيز است و تا اندازه بسيار زيادي موجب پايين آوردن وزن ساختمان مي شود. با وجود پوشش نسوزي كه زير و روي اين بلوك را محصور كرده است، در صورت آتش سوزي در ساختمان، اين بلوك ها تنهاتا ۲۰ دقيقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ايمني اماكن مسكوني در برابر حريق و حادثه از جمله مواردي است كه بايد از نظر ايمني شهري مورد توجه قرار گيرد. در ايمني يك ساختمان موارد زيادي نقش دارد كه مي توان به مصالح به كار رفته در آن به عنوان يكي از مهم ترين موارد اشاره كرد. بلوك هاي «پلي استايرن» به دليل سبكي وزن خود، وزن نهايي ساختمان را كم مي كنند، به همين دليل در ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرند. بلوك هاي مذكور نقش باربری ندارند و به همين دليل در برابر زلزله ايمن هستند. اما اين بلوك ها، در برابر آتش به راحتي حجم خود را از دست مي دهند و تنها اشكال اين بلوك ها، كمي مقاومت در برابر حرارت و شعله وري آنها است. در صورتي كه از جنس مرغوب اين بلوك ها در ساختمان سازي استفاده شود، در برابر آتش مقاوم تر خواهند بود. در ايران نه تنها اين نوع از مصالح ساختماني بلكه تعداد بي شماري از مصالح ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد كه از استانداردهاي اجباري برخوردار نيستند و همچنان در ساختمان سازي به كار مي روند. با توجه به بحران خيز بودن کشورمان در ساختمان سازي نبايد از بلوك هاي قابل اشتعال استفاده شود و نوع غيرقابل اشتعال اين بلوك ها نيز با رعايت ضوابط محدود شود تا از حريق هاي گسترده در ساختمان ها جلوگيري شود.

شرکت مادفوم عرضه کننده محصولات ساختمانی پلاستوفوم (یونولیت) استاندارد و با کیفیت تحت نظارت سازمان استاندارد ملی می باشد. در راستای تامین مصالح ساختمانی استاندارد و قطعات یونولیتی برای بسته بندی محصولات تا کنون با موفقیت عمل کرده است. شرکت مادفوم مجهز به آزمایشگاه کنترل کیفیت می باشد و تمام محصولات تحت نظارت و کنترل کیفیت تولید می گردد. هم اکنون نیز در حال راه اندازی خط توليد جديد و با استفاده از به روز ترین تكنولو‍ژی تولید مواد پلی استایرن ( نسل سوم ) می باشیم. در صنعت بسته بندی ، قالب سازی ، يخچال سازی ، صنایع ساخت كانكس ، ماكت ، دكورهای سينمائی و… را شامل می شود؛ تا کنون اقدام به صدور محصولات خود به اقصی نقاط كشور عزيزمان ايران و همچنین كشورها همسايه از جمله تاجيكستان و عراق نموديم مفتخریم که دراين راه سابقه همكاري با شركتهای معتبری همچون سينجر ، ايران پويا ، پارس سرام ، سينا كاشی ، نما سازان ، ونوس شيشه ، سرمايه گذاری مسكن تهران ، و را داشته ایم .

شرکت مادفوم تولیدکننده و عرضه کننده محصولات ساختمانی پلاستوفوم و یونولیت استاندارد و با کیفیت تحت نظارت سازمان استاندارد ملی می باشد. مادفوم با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تولید یونولیت ، یونولیت سقفی ، یونولیت بسته بندی ، فوم سقفی و پلاستوفوم در انواع و ابعاد مختلف آماده ارائه خدمات به کارفرمایان و انبوه سازان محترم در سراسر کشور می باشد.

1398/08/16
22:11:11
5.0 / ۵
3092
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 598
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 29,387