تغییرات در جدیدترین گوشی های گوگل

تغییرات در جدیدترین گوشی های گوگل آتلیه دات کام: گوشی های گوگل در بعضی زمینه ها از جمله عکاسی نجومی و استفاده از هوش مصنوعی پیشتاز هستند اما در حالت کلی در بخش سخت‌افزاری به دلیل داشتن رم کمتر در برابر برخی پرچمدارن اندرویدی ضعیف‌تر است و در برابر محصولات اپل هم از نظر پردازنده، این گوشی بر اساس بیشتر بررسی‌ها قدرت کمتری دارد.


در پیکسل چهار ایکس‌ال و پیکسل چهار که جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه گوگل هستند بالاخره این شرکت تغییراتی را در محصولات خود ایجاد کرده است.
 
گوشی‌های جدید گوگل دارای قابلیت دو سیم‌کارت و نمایشگر اولد هستند. مدل معمولی خانواده‌ پیکسل چهار، نمایشگری۵.۷ اینچی و پیکسل چهار ایکس‌ال دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی است.صفحه نمایش این گوشی ۹۰ هرتزی است قابلیتی که محصولات جدید وان پلاس که رقیب اصلی این گوشی در سیستم عامل اندروید است هم از همین نرخ بهره می‌برد.
 
یکی از ابتکارات گوگل در این محصول جدید استفاده از حسگر خاصی در حاشیه‌ بالایی گوشی است که قابلیت جدیدی را با نام «موشن سنس» ایجاد کرده است. این قابلیت بر اساس ژست‌های حرکتی کار می‌کند. با این قابلیت ازطریق ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس صفحه ‌نمایش می‌توان به گوشی فرمان داد. این قابلیت این محصول را فعلا نسبت به رقبای خود برتر کرده است.
 
این حسگر‌ها از طرفی می‌توانند با فناوری اختصاصی تشخیص چهره‌ گوگل، که این شرکت ادعا می‌کند از رقبا سریع‌تر و ایمن‌تر است، هم کار کند.
 
گوشی‌های پیکسل چهار از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کنند. در این محصول از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام بهره گرفته شده و از این نظر این گوشی مشابه بیشتر پرچمداران اندرویدی دیگر بازاراست.
 
از نظر رم نسبت به رقبای مستقیم خود در هواوی، سامسونگ و وان پلاس بسیار ضعیف تر است و رم شش گیگابایتی دارد. حافظه‌ ذخیره سازی هم نسبت به رقبا کمتر و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی است.
 
برای مقایسه گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی دارد.
 
البته گوگل می‌گوید به دلیل استفاده از سبک‌ترین نسخه اندروید، سرعت دستگاه بالاتر از رقبا است. با این وجود اندروید در گوشی وان پلاس هفت بسیار شبیه گوگل پیکسل است اما رم این دستگاه ۱۲ گیگابایت و دو برابر گوشی پیکسل گوگل است.
 
گوگل در نهایت قبول کرده که تنها با هوش مصنوعی نمی‌تواند با قابلیت ترکیبی چندین دوربین که رقبا استفاده می‌کنند رقابت کند.
 
در پنل پشتی پیکسل چهارمانند اپل، این شرکت از یک بخش مربعی استفاده کرده است. درون این مربع گوگل از دو دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و از لنز ۲۸ میلی‌متری با اندازه دیافراگم ۱.۷ بهره می‌گیرد.
 
دوربین دوم دارای حسگری ۱۶ مگاپیکسلی است و از لنز تله‌فوتو‌ی ۴۵ میلی‌متری استفاده می‌کند.
 
البته گوگل برای عکاسی در شب هم در این گوشی‌ها تغییرات اساسی را ایجاد کرده است آنگونه که این شرکت ادعا کرده پیکسل چهار و پیکسل چهار ایکس‌ال در زمینه عکاسی در شب بهبود یافته‌اند. گوگل می‌گوید با این ویژگی امکان عکاسی نجومی در این محصولات ایجاد شده است. پیکسل‌های جدید از نسل تازه دستیار صوتی گوگل هم استفاده می‌کنند که هوشمندتر از گذشته شده است.
 
با وجود این تغییرات برخی از سایت‌های فناوری به بررسی دوربین این گوشی با محصولات رقیب پرداخته‌اند و در این مقایسه گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس و هواوی پی ۳۰ پرو برنده شده‌اند.
 
در سری جدید محصولات پیکسل چهار از یک اپلیکیشن جدید استفاده شده که ریکوردر (Recorder) نام دارد. این سامانه توانایی آن را دارد تا به وسیله فناوری تشخیص گفتار گوگل، جملات صوتی را به متنی نوشتاری تبدیل کند.
 
در این محصولات از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی استفاده شده است و پیکسل چهار را می‌توان با شارژ‌ بی‌سیم شارژ کرد.
 
در طراحی کلی، این گوشی را نمی‌توان چندان در برابر رقبا مخصوصا محصولات اپل و سامسونگ جذاب دانست.
 
سال گذشته شرکت گوگل از بریدگی بالای نمایشگر در پیکسل‌ها بهره برده بود که گویا چندان مورد استقبال قرار نگرفت برای همین در پیکسل چهار دوباره این شرکت مانند گذشته حاشیه‌ زیادی را در بالای نمایشگر گوشی قرار داده است.
 
پیکسل چهار در مدل پایه ۷۹۹ دلار و پیکسل چهار ایکس‌ال در محصول پایه ۸۹۹ دلار است. اگر این دستگاه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشند پیکسل چهار و پیکسل چهار ایکس‌ال به‌ترتیب ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار قیمت دارند.
 
در مجموع می‌توان گوشی گوگل را در برخی زمینه‌ها مانند عکاسی نجومی و استفاده از هوش مصنوعی پیشتاز دانست، اما در حالت کلی در بخش سخت‌افزاری به دلیل داشتن رم کمتر در برابر برخی پرچمدارن اندرویدی ضعیف‌تر است و در برابر محصولات اپل هم از نظر پردازنده، این گوشی بر اساس بیشتر بررسی‌ها قدرت کمتری دارد.
1398/07/29
23:24:29
5.0 / ۵
2793
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 607
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 29,405