یك نگارگر پیشكسوت:

آیت الله رئیسی بدنبال ایجاد موزه ای برای هنر جمهوری اسلامی ایران بود

آیت الله رئیسی بدنبال ایجاد موزه ای برای هنر جمهوری اسلامی ایران بود به گزارش آتلیه دات کام، اصفهان یک پیشکسوت نگارگری با اعلان اینکه بهترین راه برای معرفی فرهنگ، موزه ها هستند، اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی قصد داشتند موزه ای برای مردم و هنرمندان معاصر ایجاد کنند که مکانی برای فعالیت در عرصه و سبک هنر جمهوری اسلامی ایران باشد، برای اینکه عرصه‌ی هنر در حفظ نظام و معرفی آن به جهان تأثیر عمیقی دارد.



رضا بدرالسما، در گفتگو با ایسنا ضمن تسلیت به مردم ایران برای شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان، بیان نمود: متأسفانه تقدیر، بهترین رئیس جمهور را از ما گرفت و همه از این خبرِ ناگوار متأسف شدند؛ اما امیدوارم خیرات و برکات او همچنان جاری باشد. فردی که برای مردم کشور خود کار کند و زحمت بکشد، خداوند محبت او را در دل همین مردم قرار می دهد. امید است ما هم لیاقت داشته باشیم و بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم.

او افزود: انجام خیلی از کارهای شهید آیت الله رئیسی، فرهنگی بود. ایشان با دلسوزیِ خود می خواستند مردم کشور ایران در رفاه، آسایش و بدون دغدغه زندگی کنند. همه دوست داشتند تا بتوانند از محضر ایشان استفاده کنند، اما متأسفانه تقدیر چنین شد.

این هنرمند پیشکسوت نگارگر اضافه کرد: همیشه دعای من، سالم بودن آیت الله رئیسی بود تا بتوانند نیّت خیرِ بیشتر و اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی را به سر انجام برسانند، چونکه لحظه ای از کار غافل نمی شدند و یک شخص فرهنگی بسیار خوبی به شمار می رفتند.

بدرالسما ضمن اشاره به فعالیتهای فرهنگیِ خود اظهار داشت: انجامِ کارِ فرهنگی و تلاش درجهت غنی تر شدن فرهنگ، چیزی است که من هم همیشه درجهتِ آن کوشیده ام و البته توفیقی بوده که نصیب من شده است. از این رو معتقدم که هرچه بیشتر به فعالیتهای هنری اقدام نماییم در ارائء فرهنگ اسلامی به مردم ایران و البته جهان پیشتر خواهیم رفت. حضرت آیت الله خامنه ای در اینباره گفته اند که معرفی و اهداف نظام جمهوری اسلامی مستلزم آن است که کار فرهنگی صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه خداوند تقدیری قرار داد که شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی را در روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به محضرش برساند، اضافه کرد: هنگامی که انسان اطراف خویش را مشاهده می کند که مردمان بسیاری به او علاقه مند هستند، خویش را مستلزم می داند که کارهای خویش را به نحو احسن و البته برای مردم انجام دهد.

بدرالسما با تاکید بر این که باید نیازهای مردم در اولویتِ فعالیتهای مسؤلان قرار داشته باشد، اظهار داشت: نیازهای اصلی ما زیرساخت ها است. ما باید برنامه ریزی دراز مدتی داشته باشیم تا کشورمان را برای آیندگان آماده و حفظ نماییم و نباید زمان را از دست بدهیم.

این نگارگر تاکید کرد: اگر آثار فرهنگی را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران خلق می نماییم، ازاین رو باید در معرض بازدید عموم هم قرار بگیرند و بهترین راه برای معرفی فرهنگ، موزه ها هستند. ما به گذشته‌ی خود افتخار می نماییم. شهید رئیسی هم قصد داشتند موزه ای برای مردم و هنرمندان معاصر ایجاد کنند که مکانی برای فعالیت در حوزه و سبک هنر جمهوری اسلامی ایران باشد، چونکه عرصه‌ی هنر در حفظ نظام و معرفی آن به جهان تأثیر عمیقی دارد.

او در انتها یادآوری کرد: هیچ اندیشه و تفکری ماندگار نمی ماند، مگر این که در چارچوب هنر ارائه شود ازاین رو از منافع و تأثیرات هنر نباید غفلت کرد.





منبع:

1403/03/06
13:11:00
5.0 / ۵
364
تگهای خبر: فرهنگ , موزه , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,294
بازدید دیروز: 4,415
هفته اخیر: 40,435