نکات ساده در عکاسی از کودکان

نکات ساده در عکاسی از کودکان آتلیه دات کام: عکاسی از کودکان (به خصوص اگر زیر پنج سال باشند) یک کار بسیار چالش برانگیز می باشد و هر کسی که این کار را انجام داده باشد می داند چگونه است. در این مطلب آتلیه نکاتی ساده برای عکاسی از کودکان به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.


بچه ها معمولا توجه طولانی مدت ندارند، و ممکن است با شما همکاری نکنند (مثلا در زمینه ژست دهی)، یا دمدمی مزاج و غیر قابل پیش بینی باشند (خلق و خوی آنها می تواند هر زمان از خوشحالی به بدخلقی تبدیل شود)، اما می توانند مثل فرشته ها و جادویی نیز باشند!
 
با این حال، اگر می خواهید از بچه ها عکس بگیرید، باید بسیار صبور بوده و یک استراتژی ایجاد کنید که بتوانید از آن در طول جلسات عکاسی از کودکان استفاده کنید.
 
پنج نکته ساده برای گرفتن عکس های بهتر از کودکان :
 
۱- با بچه ها دوستانه رفتار کنید
 
 
این مهمترین وظیفه شماست و اگر موفقیت آمیز باشد، به اندازه کافی خوش شانس خواهید بود تا بتوانید چند عکس خوب بگیرید. در مورد بچه ها، تنها شروع به عکاسی کردن کارساز نخواهد بود و بنابراین شما باید کمی وقت بگذارید و با آنها حرف بزنید، به عنوان مثال درباره چیزهایی که مورد علاقه آنها هستند، در نتیجه بچه ها می فهمند که شما رفتار دوستانه ای دارید و بدون ترس به شما نزدیک می شوند.
 
همچنین باید بخندید یا تبدیل به دلقک شوید، چون آموزش لبخند زدن به بچه ها گاهی اوقات می تواند باعث واکنش منفی شود. بنابراین شما یا هر بزرگسال دیگری در خانه «کودک» می توانید بخندید یا جوک بگویید تا لبخند طبیعی کودک را ببینید یا اداها و حرکات خنده دار درآورید تا به آن لبخند برسید. حتی می توانید از آنها بخواهید «لبخند نزنند» و آنها عمدا لبخند خواهد زد!
 
 
 
۲- تا حد ممکن سریع باشید
تمرکز بر روی هر چیزی به مدت طولانی برای کودکان دشوار است، بنابراین چند دقیقه اول بهترین زمان برای به دست آوردن تصاویری با بهترین ژست دهی است. هنگامی که آنها تمرکز خود را از دست می دهند، سعی نکنید آنها را کنترل کنید، بلکه در عوض اجازه دهید در آن اطراف بدوند و بازی کنند و از خلاقیت خود برای به دست آوردن تصاویر جالب استفاده کنید.
 
۳- تا سطح جهان آنها پایین بیایید
شما باید تا سطح کودکان پایین بیایید تا تصاویر خوبی به دست آورید، چون عکاسی از یک پرسپکتیو بالاتر باعث می شود آنها کوچکتر از آنچه واقعا هستند به نظر برسند. همچنین، پایین آمدن تا سطح آنها به شما کمک می کند تا با سوژه خود تعامل برقرار کنید، پس زمینه بهتر و جزئیات بیشتری به دست آورید و همه چیز را از دید بچه ها ببینید.
 
 
4- نگاه کردن به لنز
ایجاد پرتره های قدرتمند مهم است و این در مورد بچه ها نیز صادق است. شاید اگر والدین بچه ها یا بستگان دیگر آنها خیلی نزدیک یا درست در پشت دوربین بایستند (مثلا در حین بازی دالی)، بتواند کمک کند تا بچه ها مستقیم به لنز نگاه کنند.
 
۵- به بچه ها جایزه بدهید
 
 
این مورد را فراموش نکنید، چون این در واقع راهی برای تشکر کردن از همکاری آنهاست. شما می توانید در پایان جلسه به آنها جایزه بدهید، یا در حین کار که می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.
 
اگر در وسط جلسه به آنها آب نبات یا اسباب بازی مورد علاقه شان را بدهید، ممکن است خوش شانس باشید و چند لحظه کاندید (تصادفی – بدون ژست دهی) از بچه های هیجان زده که از جایزه هایشان لذت می برند را ثبت کنید (اینها ممکن است بهترین تصاویر باشند).
 
 
چند نکته سریع:
 
- بهتر است در فضای باز عکس بگیرید چون بچه ها هم از آن لذت خواهند برد.
- سعی کنید در طول ساعت طلایی یا در نور پخش شده (روز ابری یا به کمک دیفیوزر) یا در سایه هنگامی که نور شدید است، عکس بگیرید. اگر در فضای داخلی هستید، نور پخش شده (به کمک پرده) از پنجره را انتخاب کنید.
- اگر بچه ها دائما در حال حرکت هستند استفاده از مُد ردیابی ۳D را امتحان کرده و از یک سرعت شاتر سریع برای متوقف کردن حرکت استفاده کنید.
- اگر بچه ها حرکت می کنند مقادیر f را هوشمندانه انتخاب کنید، چون دیافراگم خیلی باز می تواند تصویر را خارج از فوکوس کند.
- استفاده از یک لنز زوم می تواند یک فاصله اطمینان به کودک بدهد، به طوری که احساس ترس نکند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا پس زمینه های مات به دست آورید.
- بچه ها را مجبور نکنید کاری انجام دهند، در عوض با جریان پیش بروید.
- در آخر، عکس های زیادی بگیرید. به عنوان مثال اگر چند بچه (دو یا سه) در عکس ها باشند، حالت چهره هر کدام ممکن است در هر عکس متفاوت باشد، بنابراین به عکس های زیادی نیاز دارید تا از بین آنها بهترین ها را انتخاب کنید.
 
نویسنده: داهلیا آمبروس (Dahlia Ambrose)

 

1397/03/25
12:46:45
5.0 / ۵
4120
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,226
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,213