چشمانتان را ببندید و ببینید این موسیقی شما را کجا که نمی برد!

چشمانتان را ببندید و ببینید این موسیقی شما را کجا که نمی برد! به گزارش آتلیه دات کام، در صندلی خود فرو رفته و آوای پیانو و کمانچه فضا را پر کرده است. گاه موسیقی اوج می گیرد و گاه فرود می آید. ترکیب جالبی است. حس و حال عجیبی دارد. کافی است چشمان خویش را ببندیم و ببینیم موسیقی ما را کجاها که نمی برد.


نوای کمانچه حس و حالی ایرانی دارد و همانگونه که از کمانچه انتظار می رود سوزی در فریادهای گاه و بیگاهش به گوش می رسد؛ مادامی که اوج می گیرد گویی که روح را نوازش می کند و آنرا به پرواز در می آورد.
نوای پیانو اما مدرن است و چندان خبری از حس و حال پیانوی ایرانی نیست، ولی جالب است چونکه ترکیب این دو ساز عجیب با هم عجین شده و گوش نواز است.

موسیقی که نواخته می شود چنین است که از همان ابتدا مخاطب را وا می دارد که لحظه ای دست از گوش دادن برندارند.
اتفاقا ترکیبی که نواخته می شود هم بسیار ساده است، یک کمانچه با اجرای حسام اینانلو و پیانوی پیمان یزدانیان؛ فضا گوش نواز است، پیانیست با طمانینه انگشتان خویش را روی آکورد می رقصاند و دیگری آرشه کمانچه را با سبک بالی به حرکت در می آورد.


گاه شاهد پیشروی پیانو و گاه کمانچه هستیم در جایی هم این دو با هم متصل می شوند و آوایی شگرف را به گوش می رسانند.
به هر جهت این موسیقی که کلام ندارد، اما پر است از حرف ها و آوازها؛ چونکه با همان زبان حقیقی موسیقی با مخاطب خود سخن می گوید و این گونه تک تک مخاطبان می توانند برداشت متفاوتی از اثری که اجرا می شود داشته باشند.



منبع:

1403/02/22
14:07:03
5.0 / ۵
354
تگهای خبر: پیانو , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,540
بازدید دیروز: 4,415
هفته اخیر: 44,927