دیدار وابسته اقتصادی، فرهنگی سفارت مجارستان با مدیر عامل بنیاد رودکی

دیدار وابسته اقتصادی، فرهنگی سفارت مجارستان با مدیر عامل بنیاد رودکی آتلیه دات کام: مدیرعامل بنیاد رودکی روز گذشته با وابسته اقتصادی و فرهنگی سفارت مجارستان در ایران دیدار نمود.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، محمد اله یاری فومنی (مدیرعامل بنیاد رودکی) به همراه سیدامیر عباس ستایشگر (معاون آفرینش های فرهنگی هنری) و اردوان جعفریان (مشاور امور بین الملل) این بنیاد با روبرت نَمت وابسته اقتصادی و فرهنگی سفارت مجارستان در ایران دیدار و پیرامون گسترش کارهای فرهنگی هنری دوجانبه گفت و گو کردند.
مدیرعامل بنیاد رودکی در آغاز این جلسه ضمن معرفی بنیاد رودکی، درباب تنوع برنامه های فرهنگی هنری این مجموعه و امکانات فنی تالارها و ظرفیتهای بنیاد رودکی در میزبانی از جشنواره های فجر و هنرمندان بین المللی توضیحاتی داد.
اله یاری فومنی همین طور با اشاره به مدیریت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران توسط بنیاد رودکی اظهار داشت: تا حالا رهبران مطرح بین المللی به عنوان رهبر میهمان با این دو ارکستر همکاری داشته اند و این ارکسترها اجراهای بین المللی مختلفی را در کشورهای مختلف روی صحنه برده اند.
مدیرعامل بنیاد رودکی افزود: با بهره مندی از ظرفیتهای موجود می توانیم نگاه مردم مجارستان را متوجه فرهنگ و تمدن چندهزار ساله ایران نماییم. اساسا حضور شما و برگزاری برنامه های مشترک به تحقق این هدف کمک می نماید تا پیام صلح دوستی و انسان دوستی ایران به مجارستان و سایر کشورها برسد.
روبرت نَمت (وابسته اقتصادی فرهنگی سفارت مجارستان) نیز با ابراز خوشی از حضور در مجموعه بنیاد رودکی به خاطرات خوش هنرمندان از حضور در تالار وحدت اشاره نمود و اظهار داشت: ما از برقراری همکاریهای دوجانبه به ویژه در عرصه هنر و موسیقی استقبال می نماییم و همانطور که می دانید این حوزه ها ساده تر از سایر حوزه های اقتصادی و سیاسی قابل همکاری هستند. از پخش کنسرتهای موسیقی ایرانی از شبکه های رسمی تلویزیون مجارستان استقبال می کنیم؛ چونکه پخش تلویزیونی پوشش بزرگ مردمی را برای ما خواهد داشت و می توانیم از آن به عنوان یکی از دریچه های برقراری گفت و گوهای بینا فرهنگی میان دو کشور بوسیله هنر موسیقی بهره برده و با عموم مردم مجارستان ارتباط برقرار نماییم.
همکاری ارکسترهای بنیاد رودکی با ارکستر سمفونیک بوداپست و پیشنهاد امضای تفاهم نامه مشترک میان دو مجموعه از دیگر مواردی بود که در این گفت و گو عنوان شد.





منبع:

1403/02/19
10:42:04
5.0 / ۵
174
تگهای خبر: جشن , جشنواره , فرهنگ , قاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,323
بازدید دیروز: 4,950
هفته اخیر: 31,923