اولویت دیپلماسی فرهنگی ایران برای انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره ها

اولویت دیپلماسی فرهنگی ایران برای انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره ها آتلیه دات کام: به گزارش آتلیه دات کام، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از اولویت های دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما کوشش برای انزوای کامل رژیم صهیونسیتی از جشنواره ها است.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ در این نشست شورای هنر که امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد، اظهار داشت: سال قبل بر اساس گزارش دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، شورای هنر جزء شوراهای بسیار فعال است که باید به علت اهتمام بر این کار از اعضای این شورا تشکر کرد.
وی ادامه داد: دستاورد مهم این شورا ابلاغیه های مختلف در زمینه پشتیبانی از هنر و اسناد بالادستی مثل ایجاد سند موسیقی است که سال قبل صورت گرفت.
رئیس شورای هنر تصریح کرد: ابلاغ ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق اتفاق مبارکی است. استانداران قزوین و یزد، شهرداری مشهد و مسؤلان اصفهان طرح هایشان را برای ایجاد مجموعه هایی در این حوزه عرضه کردند، البته باید در نظر داشت دستورالعمل این کار برعهده شورای هنر قرار دارد و درحال تنظیم است.
وی ادامه داد: در ایام گذشته جهت شرکت در اجلاسی به باکو رفته بودم، برآوردم از این سفر اینست که زمینه حضور جمهوری اسلامی در همه عرصه ها وجود دارد و این ضعف ماست که نتوانستیم از این فرصت ها استفاده نماییم.
وی در مورد نشان خیرین هنر، اظهار نمود: هرچه این امر گسترش یابد می توانیم از فضای عمومی جهت کمک به جریان هنر و زیرساخت های هنری استفاده نماییم.
وزیر فرهنگ با تکیه بر اهمیت دوسالانه ونیز، اظهار داشت: همیشه در زمینه های فرهنگی هنری این اشکال را داشتیم که ایرانِ دو هزار سال پیش را ترسیم می کردیم که باید به این مسأله پرداخته شود؛ اما امروز بحمدالله هنرمندان اصیل جریان انقلاب در این حوزه حضور دارند و انشاالله سبب خیر و برکت بیشتری خواهند شد.
وی ضمن اشاره به نامه هشت هزار هنرمند تجسمی ضد رژیم صهیونسیتی برای تحریم صهیونیست ها، اضافه کرد: دانشگاه های دنیا هم به این جنایات واکنش نشان دادند؛ یکی از اولویت های دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما کوشش برای انزوای کامل رژیم صهیونسیتی از جشنواره ها است.
وزیر فرهنگ اظهار داشت: به علت جنگ اکراین، روسیه را از جام جهانی فوتبال و المپیک محروم کردند، حتما باید دستگاههای دیپلماسی ورزشی پیگیری این مسأله را در دستور کار قرار دهند؛ باید فضای افکار عمومی دنیا را بر سر این قضیه، حساس نگه داریم و این رویدادها به محلی برای اعتراض به رژیم صهیونسیتی تبدیل گردد.
وی در مورد پشتیبانی از موسیقی اصیل ایرانی هم خاطرنشان کرد: بنیاد رودکی موظف شده در تالار وحدت و رودکی صرفاً از موسیقی های سنتی حمایت کند.
بررسی «سند هنرهای نمایشی(تئاتر)» در دستور کار این جلسه از شورای هنر قرار گرفت.
در قسمت دیگری از این جلسه محمدمهدی دادمان - رئیس حوزه هنری با اشاره به برگزاری دوسالانه ونیز، اظهار داشت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد پرارزش بود چونکه پس از سال ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.
وی ادامه داد: دوسالانه ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. این که در چنین رویدادی آن چه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می شود تبیین و عرضه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه است پرارزش به حساب می آید و این نخستین نکته پرارزش است.
رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود، این آثار دیماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که ارزش سوم به حساب می آید.
وی با اشاره به اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی قابل اعتنا بود، اضافه کرد: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق نامه ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ ولی دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس حوزه هنری تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش دستانه پاویون خویش را (احتمالا به علت واکنش های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی پرارزش به حساب می آید.
دوسالانه ونیز، نمایشگاهی از آثار هنری معاصر است که هر دو سال یکبار در شهر ونیز ایتالیا برگزار می گردد. این رویداد فرهنگی از سال ۱۸۹۵ با هدف حمایت هنرهای تجسمی معاصر در ایتالیا افتتاح شد. شصتمین دوره بینال ونیز از ۲۱ آوریل با شعار «خارجی ها همه جا» با حضور ۹۵ کشور شروع شد و این تعداد حضور کشورها از زمان پس از همه گیری کووید19 بی سابقه بوده است.




منبع:

1403/02/18
08:57:00
5.0 / ۵
204
تگهای خبر: جشن , جشنواره , دستگاه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,779
بازدید دیروز: 4,950
هفته اخیر: 30,835