حج ایرانیها کی تمام می شود؟

حج ایرانیها کی تمام می شود؟ به گزارش آتلیه دات کام، معاون سازمان حج و زیارت ایران با بیان شرایط حضور ایرانیها در عربستان و برنامه بازگشت آنها به کشورگفت: همکاری و برخورد خوبی را از مسؤولان عربستانی شاهد می باشیم و امیدواریم ثمره این روابط خوب و مثبت، بهره بردن بیشتر زوار از حج باشد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، به دنبال ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان بعد از حدود هفت سال و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور، غلامرضا رضایی در رابطه با تاثیر این شرایط جدید بر حج ایرانی ها، اظهار نمود: هم اکنون تمام شرایط و خدمات اجرایی برای حج شایسته و در خور شأن زائرین فراهم است و پروازهای زائرین ایرانی به جده هم همانند مدینه منوره شروع شده است.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت رباره شرایط کلی زائرین اظهار داشت: همه زائرین در سلامت هستند و با عنایت به برنامه ریزی با طرف های قرارداد عربستان برنامه های اجرایی در حال انجام می باشد و حال و هوای معنوی خوبی را هم در بین زائرین شاهدیم.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در رابطه با پروازهای حج اظهار نمود: پروازهای زائرین از سوم خردادماه به مقصد فرودگاه مدینه آغاز شد، پروازهای فرودگاه جده هم از صبح سیزدهم خرداد کلید خورد و زائرین «مدینه بعد» هم وارد سرزمین وحی شدند.
رضایی با یادآوری اینکه سال جاری ۸۷ هزارو ۵۵۰ نفر از زائرین کشورمان از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی وارد می شوند، اظهار داشت: مقصد زائرین «مدینه قبل» فرودگاه مدینه و زائرین «مدینه بعد» فرودگاه جده است، زائرین «مدینه بعد» بمحض پیاده شدن از هواپیما با وسایل نقلیه تدارک دیده شده به «جحفه» انتقال داده می شوند که بعد از محرم شدن وارد شهر مکه خواهند شد.
به قول معاون سازمان حج و زیارت، زائرین ایرانی در حج سال جاری، پنج شب در مدینه حضور خواهند داشت.
او خاطرنشان کرد: تمام پروازهای رفت حاجی ها تا یکم تیر ماه درنظر گرفته شده و پروازهای بازگشت هم از سیزدهم تیرماه صورت می گیرد.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از آغاز پروازهای زائرین ایرانی به مدینه، روزانه ۱۰ پرواز با ظرفیت حدود دو هزار تا دوهزار و پانصد نفر وارد عربستان شده اند، اظهار داشت: با آغاز پروازهای جده که در روز نخست ۷ پرواز زائرین ایرانی را پذیرا بوده، شاهد حضور پرشتاب تر و بیشتر زائرین خواهیم بود.
رضایی همینطور اظهار داشت: عملیات بازگشت زائرین در نهایت ۲۳ روز طول می کشد و حدود چهارم محرم (۳۱ تیرماه) تمام زائرین عزیز به ایران بازگشته اند.




منبع:

1402/03/14
13:23:50
5.0 / ۵
506
تگهای خبر: خدمات , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,933
بازدید دیروز: 4,256
هفته اخیر: 40,551