آب پاکی بر دست برادران لیلا، نامه نعمت الله گرجی و گویندگی علیمردانی

آب پاکی بر دست برادران لیلا، نامه نعمت الله گرجی و گویندگی علیمردانی آتلیه دات کام: احوالپرسی از بازیگر پیشکسوت، اظهارنظری درباره ی اکران فیلم «برادران لیلا»، نقل قولی از استاد نی نواز، گویندگی محمدرضا علیمردانی در یک مجموعه و مرور ماجرای نامه نعمت الله گرجی به امام، از تازه ترین رویدادهای فرهنگی هنری کشورمان است.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، اسماعیل سلطانیان بواسطه بازی در قسمتی از مجموعه های تلویزیونی برای عموم مخاطبان، چهره ای آشناست. کسی که دهه شصت و هفتاد نیز در بعضی آثار شاخص سینمایی حضور داشته است. او اما فعلا ترجیح می دهد در منزل استراحت کند.
ایسنا همزمان با نوروز جویای حال این هنرمند باسابقه شد و سلطانیان که همچنان در منزلش استراحت می کند و باوجود این که میل زیادی دارد تا باردیگر مقابل دوربین برود اعلام نمود که فعلا ناتوان است و باید ببیند خدا برایش چه می خواهد. سلطانیان اصرار کرد که از ۱۲ سالگی وارد حرفه بازیگری شده است و علاقه زیادی به کارش دارد اما ناراحت است که فعلا نمی تواند کار کند.
اظهار نظری از استاد نی در آستانه انتشار کتابش
نهمین روز فروردین را با یادی از حسن ناهید، استاد نی نواز کشورمان سپری می نماییم. هنرمندی که زمستان گذشته درگذشت و مقرر است به زودی کتاب تاریخ شفاهی او توسط مؤسسه هنرمندان پیکشسوت منتشر شود. در قسمتی از این کتاب که به مناسبت چهلم این هنرمند در اختیار ایسنا قرار گرفته، استاد نی نواز درباره ی اینکه از بین هنرمندان امروز، کار چه کسی را می پسندد، گفته است:
«واقعیت این است که در میان هنرمندان معاصر و جوان، سبک تازه ای به وجود نیامده، شاید به این خاطر که اغلب جوانان مقلدند. معتقدم، نوازنده با تاکید بر ذوق و قریحه ای که در عرصه موسیقی دارد می تواند به سبک های شخصی و دلخواه خود برسد. نکته بعدی این است که اغلب نوازندگان جوان که به نواختن سازهای مختلف می پردازند، فقط ساز می زنند ولی شور و احساسی را در شنونده ایجاد نمی کنند. خاطرم هست وقتی استاد شهناز یک زخمه به تار می زد، آدم تا مدت ها دگرگون می شد. بدین جهت معتقدم ایجاد حس در نوازندگی و انتقال آن به شنونده مسئله مهمی است که امروز نزد اغلب هنرمندان جوان نادیده گرفته می شود و جوانان بیشتر به مهارتهای نوازندگی تکیه می کنند که کافی نیست.»
«تعمیرکاران ماشین های فرسوده» با صدای علیمردانی
محمدرضا علیمردانی، مجری و بازیگری که بواسطه گویندگی اش در مجموعه «دیرین دیرین» نزد مخاطبان شناخته شده است، بتازگی در مجموعه «تعمیرکاران ماشین های فرسوده» گویندگی کرده است.
این مجموعه با دوبله اختصاصی و بصورت رایگان در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.
ماجرای نامه نعمت الله گرجی به امام چه بود؟
اما یادآوری خاطره ای زنده یاد نعمت الله گرجی همزمان با سالروز تولدش، از دیگر خبرهای فرهنگی ایسناست.
رضا کرم رضایی در کتاب خاطرات خود با نام «همه دوستان من» یکی از ماجراهای زندگی او را روایت و عنوان کرده که پس از پخش سریال «شاه دزد» که امام به آن علاقه داشت، قرار شد دیداری صورت بگیرد و از آنجاکه در آن مقطع دختر گرجی زندانی سیاسی بوده، پدرش در نامه ای به امام، خواهان آزادی دختر می شود و...
تکلیف «برادران لیلا» یکسره شد؟
روح الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی در تازه ترین اظهار نظر خود درباره ی اکران فیلم برادران لیلا گفته است که این فیلم در همان شورا بعد از دریافت چند سفارش درباره ی ضرورت رعایت حرمت پدر و مادر و هم چنین صیانت از جایگاه خانواده به تصویب رسیده و ابلاغ گردیده است.
وی در حاشیه انتشار غیرقانونی نسخه سینمایی «برادران لیلا »با اشاره به این که فیلمنامه برادران لیلا در شورای پروانه ساخت دولت قبل بررسی شده است، اظهار داشت: فارغ از مضمون کلی و محتوای فیلم که به هر حال مثل هر فیلم دیگر موافقین و مخالفین خودرا دارد اما آنچه این فیلم را وارد حاشیه کرد رفتار غیرحرفه ای و مغایر با قوانین و بخشنامه های مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرف عوامل اصلی این فیلم بود که سبب شد شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی از دیدن این فیلم و ارزیابی آن خودداری کند.
تازه ترین خبر وزیر ارشاد برای خبرنگاران و پیشکسوتان
وزیر ارشاد آگاهی داد که برای نخستین بار مساله امنیت شغلی خبرنگاران مرتفع می شود و هنرمندان پیشکسوت هم صاحب خانه خواهند شد.
به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی، با حضور در برنامه «هلال بهار» شبکه خبر درباره ی پیشنهادهای دولت برای بهبود وضعیت معیشت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار داشت: صندوق هنر موظف است هر خبرنگاری را که بیمه نیست، بیمه کند. همین طور لایحه جامع روزنامه نگاری به صحن دولت آمده و بعد از برطرف شدنِ مشکلات آن، به مجلس خواهد رفت و برای نخستین بار موضوع امنیت شغلی خبرنگاران، برطرف می شود.
او اضافه کرد: برای هنرمندان پیشکسوت نیز اقداماتی مانند تامین مسکن انجام شده است و دست به کار شده ایم و می توانیم تا سال آینده، خانه ای در اختیار این افراد قرار دهیم.
برگزیده عصر جدید آهنگ های آذری را بازخوانی کرد
هنرمندان همچنان در کار جمع آوری کمک برای هم وطنان زلزله زده خوی هستند. این اقدامات از اولین روزهایی که خوی درگیر زلزله شد، شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.
بتازگی پارسا خائف، از خوانندگان برگزیده برنامه استعدادیابی «عصر جدید» که طی روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ کنسرت خیریه «سَسله مَنی» (صدا کن مرا) را در مرکز همایش های بین المللی خاوران تبریز به نفع زلزله زدگان شهر خوی برگزار کرد، آثار معروف آذربایجانی را همچون «آیریلیق» بازخوانی کرده است.
اعلام رسمی یک رکورد سینمایی
و سرانجام این که سازمان سینمایی اعلام نموده که سینمای ایران در روز سه شنبه هشتم فروردین ماه، موفق شد با جذب ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب، رکورد مخاطب روزانه را بشکند. آخرین باری که سینماها توانستند مخاطبان روزانه بیشتر از این مقدار را تجربه کنند، مربوط به ۲۲ شهریورماه سال قبل است که ۱۷۷ هزار نفر مخاطب سینماها بوده اند.




منبع:

1402/01/11
15:05:35
5.0 / ۵
1160
تگهای خبر: دوربین , سینما , فرهنگ , قاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 355
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 28,901