برگزیده مسابقات كشوری قرآن كریم:

مدارس، مهم ترین ایستگاه توسعه فرهنگ قرآن و معارف اسلامی هستند

مدارس، مهم ترین ایستگاه توسعه فرهنگ قرآن و معارف اسلامی هستند به گزارش آتلیه دات کام، قم برگزیده مسابقات بخش معارف قرآن کریم بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس کشور تاکید نمود.


علیرضا جاوید یکی از برگزیدگان و مسابقات ملی قرآن کریم در قسمت معارف قرآن کریم است.
وی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: بنده سال ۱۳۵۹ در تبریز و در خانواده ای متوسط و سنتی به دنیا آمده ام.
وی ادامه داد: دوران تحصیلات مدرسه ای را در تبریز گذرانده ام. زیباترین و پرخاطره ترین دوره تحصیلی ام دوران دبیرستان (دوره دوم) بوده که در دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز سپری شد. بعضی از اساتید فرهیخته آن دبیرستان تأثیر زیادی در شکل گیری شخصیت اجتماعی و دینی بنده داشته اند و بنای علاقه مندی من به دین و آیینم در همان دبیرستان و هم مسجد و هیأت محله مان نهاده شد.
این فعال قرآنی بیان نمود: پس از دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در رشته ریاضی و فیزیک با عنایت به علاقه ای که به خلبانی داشتم از راه آزمون کنکور در رشته خلبانی دانشگاه شهید ستاری ارتش جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شدم اما به علت مشکلاتی نتوانستم عملا وارد این رشته مورد علاقه اغلب پسرها شوم.
وی ادامه داد: ازاین رو در یکی از دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کرده و موفق به دریافت مدرک کارشناسی شدم.
جاوید بیان نمود: در همان ایام نوجوانی و دانشجویی یعنی اواخر دهه هفتاد، با دو شخصیت اثرگذار در جریان زندگی ام آشنا شدم. اولی پیرمردی با چهره نورانی بنام مرحوم استاد ابوالفضل غمگسار که در هیأت چهارده معصوم جوانان خیابان قدس تبریز سخنرانی می کرد و قرآن و احکام دینی آموزش می داد که بعدها به بنده پر و بال داده و تشویقم نمود تا زیر نظر ایشان آیات قرآن را مطالعه کرده و پیش از سخنرانی وی چند دقیقه ای به ترجمه آیات بپردازم که واقعا بنای علاقه مندی به معلمی را در من ایجاد کرد. و شخصیت دیگر، جوان فاضلی بنام آقای وهاب دانش پژوه، که فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق ضد السلام بود.
وی ادامه داد: ایشان در مسجد برای چند نفر معدود کلاس تخصصی انس با قرآن گذاشتند و بعد از چند جلسه به من گفتند که تو استعداد خاصی در حیطه معارف قرآنی داری با تشخیص و ترغیب ایشان بنده در کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث تحصیل کردم.
وی اظهارکرد: حال هم به لطف پروردگار متعال و راهنمایی این دو بزرگان، دبیر معارف اسلامی و مربی پرورشی آموزش و پرورش هستم و با انگیزه و علاقه خاصی در زمینه معارف اسلامی به خصوص قرآنی در مدرسه، مسجد و هیأت فعالیت می کنم.
این فعال قرآنی اظهارکرد: با عنایت به مبحث رساله ارشد بنده که در حیطه ادعیه معصومین علیهم السلام بود و مطالعات اندکی که در این حوزه داشته ام، اعتقاد دارم ما شیعیان هم که بهره مند از این گنجینه های عظیم معرفتی هستیم مانند سایرین که دستشان از این معارف کوتاه است، گرفتار غفلت و بی توجهی نسبت به ادعیه معصومین هستیم.
وی اظهار داشت: با اعتقاد راسخ و از روی مطالعه و تجربه می گویم اگر در مدارس، مساجد و هیآت مذهبی بتوانیم معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و مخصوصاً دعاها، مناجات و زیارتنامه های منقول از حضرات ائمه علیهم السلام را در جان و دل جوان ها و متن زندگی شخصی و اجتماعی وارد نماییم جامعه ما اساسا به مدینه فاضله و بهشت واقعی تبدیل خواهد شد.
وی با تقدیر از سازمان اوقاف نسبت به برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم بیان نمود: خوشبختانه این مسابقات با برنامه ریزی مناسب و با درایت خاصی برگزار می گردد. با عنایت به تجربیات گرانبهایی که از برگزاری این رقابت ها به دست آمده شاهد برگزاری هرچه بهتر این مسابقات هستیم.
وی اظهارکرد: خوشبختانه یکی از فعالیتهای موثر سال جاری، اضافه کردن رشته های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بود. چونکه و از راه برگزاری این مسابقات، زمینه آشنایی و ای بسا تحول در عموم مردم، و همینطور بستر عمیقتر شدن افرادی که از قبل در این وادیها بوده اند را فراهم نموده اند.
وی اظهار داشت: بنده هم که سال جاری در رشته صحیفه سجادیه شرکت کردم و توفیق یافتم تا مروری نسبتاً عمیقتر نسبت به گذشته به این زبور آل محمّد (ص) داشته باشم و از چشمه گوارای آن لبی تر کنم، خواسته ای که از مسئولین اداره امور قرآنی اوقاف دارم اینست که از سال آینده، تبلیغات و آگهی دهی مسابقات را خیلی بیشتر از گذشته انجام دهند تا جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان آگاه گشته و در این مسابقات شرکت نمایند.
چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در قسمت معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم ۱۴۰۱ در سالن همایش امامزاده شاه سید علی ضد السلام درحال برگزاری است.




منبع:

1401/11/08
11:30:40
5.0 / ۵
417
تگهای خبر: آموزش , باتری , تخصصی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,922
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 31,605