نمایش ۶۰ اثر از ۳۵ هنرمند با مبحث بصیرت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در موزه شهدا

نمایش ۶۰ اثر از ۳۵ هنرمند با مبحث بصیرت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در موزه شهدا به گزارش آتلیه دات کام، دومین نمایشگاه «بصیرت سلیمانی» روز دوشنبه ۱۲ دیماه با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه مرکزی شهدا راه اندازی شد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: نقش هنر در پیشبرد آرمان های یک جامعه کاملاً عیان است و در پیشگاه هنرمندانی که خود دستی بر آتش دارند، در این خصوص صحبت کردن چندان هنرمندانه نیست اما باید توجه کرد هیچ اقدامی نباید بدون هدف باشد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هدف هنر در محدوده نیاز و تعالی بخشی به انسان است، تاکید کرد: هدف هنر متعالی، بلندمدت، عمیق و مستمر است، گاهی هم اهداف از بالا به زیر کشیدن است که مشخصه آن سطحی نگری و کوته بینی و ظاهرسازی است بنابراین هنرمندی که دوراندیش است به جهت اینکه بتواند آرمان هایی را بیان کند، اسطوره سازی و الگوسازی می کند. در مقابل الگو اسطوره قرار دارد که بخش اعظم اسطوره مبتنی بر خیال پردازی و پروبال دادن به جزئیات است که اثر آنچنانی در بیان راه و اندیشه ندارد، همه اسطوره ها در یک امر متفق هستند و آن اینست که مافوق حقیقت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شکری افزود: هنگامی که الگوسازی و اسوه سازی می کنید حتما باید منطبق بر حقیقت باشد و بنابراین در فرهنگ دینی ما برای تاریخ خصوصیت های خاصی قائل هستند که قابل پیروی بوده و اغراق، دروغ و جعل در آن نباشد، بنابراین اگر خارج از دسترس باشد دیگر الگو نیست. در اسوه سازی باید حتما آنچه واقع شده بیان کنید که در این صورت موفق خواهید بود، اگر تمام زوایای زندگی یک شخص را نشان دهید از او یک الگو می سازید.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه اگر الگویی زیبایی واقعی و باطنی داشته باشد دیگران جذب او می شوند، خاطرنشان کرد: یک هنرمند باید وسیع نگر باشد و از عمق مبحث برای پیشبرد هدفش استفاده نماید و باید هنرمندان در این خصوص گام بردارند.
رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در ابتدای این مراسم اظهار داشت: گفتمان فرهنگ و هنر برای ترسیم قهرمانی و اسطوره سازی شهید سلیمانی در این نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته و عمده شرکت کنندگان نمایشگاه جوانان هستند و این مورد نشان داده است که ایجاد شکاف بین نسلی با وجود تمام دسیسه ها و مشکلات به وجود آمده و مکر دشمنان بی اثر بوده است.
نریمانی با اشاره به اینکه مردم و بخصوص هنرمندان کشور ما قدرشناس قهرمانان ملی و بین المللی خود هستند، تاکید کرد: در چرخه ایجاد نظم نوین جهانی و در عرصه بین الملل، بعضی از کشورها به شیوه استعمار نوین به دنبال این هستند که برای خودشان تاریخ سازی کنند، باید گفت سردار رشید اسلام با شکست دسیسه بزرگ قرن که ثمره آن داعش بود، نه تنها برای کشور ما امنیت به ارمغان آورد بلکه رشادت طلبی این شهید بزرگوار که دانش آموخته دانشگاه دفاع مقدس بود نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.
نمایشگاه بصیرت سلیمانی در آستانه سومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی با ۶۰ اثر از ۳۵ هنرمند از ۱۲ استان در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکس، طراحی، کوئیلینگ، اینستالیشن، پوستر، دیجیتال پینت و موشن راه اندازی شد و کارگاه زنده هنری توسط هنرمندان بنفشه اسدالله زاده، مرجان اسفندری میلاجردی، پریا امیری، الهام برجی، اکرم بیاتانی، علی پیرانی، یونس چناری، فاطمه سادات حاجی شریفیا، عماد ربیعی، حسین شیرکوند، زینب شیخی، امیرحسین طاسباز، نازآفرین نادری، کبری نوروزی و اشرف کمانکش برپا شد.
در نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» آثار رضا بدرالسما، سمیه ولیان، ناصر تقی زاده، بنفشه اسدالله زاده، مرجان اسفندی میلاجردی، پریا امیری، مهدی بایمانی، الهام برجی، عفیفه بهادری مقدم، اکرم بیاتانی، محمدپورقدیمی، علی پیرانی، بهاره جامی خواه، یونس چناری، فاطمه سادات حاجی شیریفیا، سید علی اصغر حسینی، معصومه حیدرپور، آیلار خلیلی زاده، سید ماهان دبیری، سمیه ریوندی، عماد ربیعی، سید علیرضا شوشتری، الهه زلفی، فاطمه سامی، حسین شیرکوند، زینب شیخی، مریم صابری، علیرضا صمیمی، امیرحسین طاسباز، مراد فتاحی، عباس عباسی، محسن فرجی، ملیحه کمانی، نازآفرین نادری و امین نیک خو با مبحث بصیرت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به نمایش درآمده است.
در حاشیه این مراسم کتاب پرارزش «شکوه لاله ها» با آثار اساتید و هنرمندان نمایشگاه شکوه لاله ها با گردآوری دکتر «سمیه ولیان» با مبحث آثار هنرمندان در رابطه با سوم خرداد سالروز عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر و نسخه جدید نشریه شاهد یاران، ویژه ‎نامه مادر شهید «محمد بابایی»، خانم کونیکویامامورا» رونمایی گردید.




منبع:

1401/10/13
14:48:04
3.8 / ۵
608
تگهای خبر: پوستر , دیجیتال , زیبایی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(3)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
دکتر گلزاری:
با سلام و احترام
لطفا در خبر فوق نام دبیر نمایشگاه خانم سمیه ولیان را درج فرمایید.
با تشکر
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,383
بازدید دیروز: 4,256
هفته اخیر: 35,451