در گزارش آتلیه دات كام مطرح شد؛

نمایش کارتون های خلاق در رابطه با جام جهانی

نمایش کارتون های خلاق در رابطه با جام جهانی آتلیه دات کام: آتلیه دات کام: محمدحسین نیرومند معتقد می باشد نمایش آثار نمایشگاه کارتون و کاریکاتور جام جهانی نباید محدود به یک گالری و مجموعه شود و بوسیله رسانه ها، تلویزیون و بیلبوردها باید به زندگی مردم راه پیدا کنند.



محمدحسین نیرومند هنرمند طراح و کاریکاتوریست و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با نمایشگاه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ که در حوزه هنری برپاست، در رابطه با خلاقیت در آثار این نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت: نخستین بار نیست که چنین نمایشگاهی برگزار می گردد اما قبلی ها به این گستردگی نبوده اند؛ میزان خلاقیت را در نسبت به میزان حضور هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند، باید سنجید چونکه اغلب هنرمندان خارجی که در این نمایشگاه بین المللی حضور دارند، می شناسم و اینها هنرمندانی خلاق هستند و تلاش می کنند آثاری بدیع و نو را برای یک نمایشگاه بفرستند.
وی خاطرنشان کرد: ضمن این که آثار تکراری در قسمت کارتون که موضوعش آزاد بوده، بسیار کم دیدم چون مهم ترین المان خلاقیت، نوآوری و اورجینال بودند اثر است و اکثریت آثار اورجینال برای این نمایشگاه ارسال شده اند. از این جهت، این نمایشگاه، نمایشگاهی قابل اهمیت است و فکر می کنم هم اکنون مهم ترین رویداد هنری در کشور، نمایشگاه حاضر است.
نیرومند همینطور اضافه کرد: امیدوارم مردم هم از این نمایشگاه بازدید کنند، چونکه در شرایط کنونی، این نمایشگاه لبخند بر لب های مردم می نشاند و این موضوع، نیاز جامعه امروز است.

وی در پاسخ به این که آیا آثار این نمایشگاه قابلیت اکران شهری دارند و این که چه تمهیدی پیشنهاد می دهد، اظهار داشت: حتما باید چنین اتفاقی بیفتد و این آثار در سطح شهر در چارچوب بیلبورد و تابلوهای تبلیغی، به نمایش درآیند. کار آقای شجاعی طباطبایی و همکارانش در حوزه هنری اینست که چنین نمایشگاهی برپا کنند اما این نمایش آثار نباید محدود به یک گالری و مجموعه شود و از راه رسانه ها، تلویزیون و بیلبوردها باید به زندگی مردم راه پیدا کنند، چون هنر کاریکاتور و کارتون اساساً هنر مردمی است و اگر میان مردم رفت، معنا پیدا می کند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قسمت دیگری از گفتگو در رابطه با دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) و نمایش طرحی از بازیکنان تیم ملی همراه با اسطوره ها و این که آیا آثار این نمایشگاه قابلیت نمایش در این مدیوم را دارند، بیان نمود: دیوارنگاره های شهری بخصوص دیوارنگاره میدان ولیعصر ماهیت منحصر به خویش را دارند و از جدیتی برخوردار می باشند که اتفاقاً مؤثر هستند اما آثار این نمایشگاه و بخصوص کاریکاتور در عین حالی که جدی هستند، لبخند را همراه دارند و ازاین رو فکر می کنم باید شهرداری در این حوزه همت کند و در سطح شهر این آثار را به نمایش بگذارد.
وی تصریح کرد: شهرداری باید متوجه باشد که آثار این نمایشگاه از هنرمندان بزرگ جهان گردهم آمده اند و برای امروز جامعه ما (تا پایان جام جهانی فوتبال) قابلیت اکران دارند.
نیرومند در انتها اظهار داشت: آثار نمایشگاه بین المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ هم خیلی خوب و کمیک هستند و به اعتقاد من مدیریت شهری باید به این مقوله توجه کند و بگذاریم مردم در این زمان یک ماه خوش باشند و لبخندی بر لب هایشان بیاید.


منبع:

1401/09/05
20:02:22
5.0 / ۵
442
تگهای خبر: خلاقیت , شركت , قاب , گالری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,829
بازدید دیروز: 3,533
هفته اخیر: 25,522