موسیقی نواحی پانزدهم در آینه مهر؛

وقتی با هم برادر می شویم

وقتی با هم برادر می شویم به گزارش آتلیه دات کام، عاشیق احد ملکی که یکی از چهره های برجسته پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران است، از لذت کنار هم بودن اقوام ایران در این رویداد سخن گفت.



عاشیق احد ملکی در گفتگوبا خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت بخش پژوهشی این جشنواره که هر روز در جهت اجراهای صحنه ای برگزار می گردند، توضیح داد: بحث های پژوهشی و بخش علمی جشنواره، بخش مورد علاقه من است و من این را خیلی دوست دارم. بنده با این سن و سال و با این که سالهاست در زمینه موسیقی فعالیت می کنم اما هنوز دوست دارم دنبال تحقیقات بروم و هنوز دوست دارم چیزهای جدیدی یاد بگیرم.
این هنرمند پیشکسوت در رابطه با بخش اجراهای صحنه ای جشنواره پانزدهم هم اظهار نمود: اجرای صحنه ای هر هنرمند در جشنواره به حدود ۱۰ دقیقه محدود می شود و طبیعتاً برای هر موسیقی نیاز است که ساعتهای زیادی هنرمندان در کنار یکدیگر باشند و بگویند و بشنوند اما آنچه در این رویداد مهم تر است حضور اقوام ایران در کنار یکدیگر شمرده می شود.
وی افزود: فضای جشنواره را دوست دارم و با هنرمندان زیادی در همین جشنواره رابطه دوستی پایدار پیدا کردم و با آنها رفت و آمد دارم و حتی به خانه شان می روم. احساس می کنم این افراد خانواده ام هستند. با برخی از هنرمندان احساس عمیق تری دارم و یک جورهایی با هم برادر می شویم. ترک، لر، کرد اینجا هستند و این کنار هم بودن اتفاق مبارکی است.
عاشیق احد ملکی در قسمت دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: مشکلات و مسائلی که هنرمندان موسیقی نواحی با آن دست و پنجه نرم می کنند، تنها با برگزاری جشنواره حل نمی شود و واقعاً به حمایت صدا و سیما هم نیاز است. تلویزیون باید بتواند یک عاشیق را به مردم نشان دهد که برای شان ساز بزند و حکایت تعریف کند. آن وقت دیگر وقتی یک بچه ساز قوپوز را در دست ما ببینید، فکر نمی کند که این گیتار است.


منبع:

1401/08/27
13:32:19
5.0 / ۵
1356
تگهای خبر: جشن , جشنواره , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 858
بازدید دیروز: 3,533
هفته اخیر: 23,580