موسیقی نواحی پانزدهم در آینه مهر؛

موسیقی نواحی ایران از شمال تا جنوب

موسیقی نواحی ایران از شمال تا جنوب آتلیه دات کام: آتلیه دات کام: سومین شب از پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اجرای هنرمندانی از شمال تا جنوب کشور همراه بود.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از مهر، سومین شب از پانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی شامگاه چهارشنبه با اجرای هنرمندانی از شهرستان رامیان استان گلستان، خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان غربی، تالش گیلان، لرستان همراه بود.
در این شب ابتدا گروه بانوان قزلباش رامیان به اجرای برنامه پرداختند. هنرمندان این گروه محمد نعیمی (دوتارنواز و سرپرست)، ربابه بای، جمیله بای، مریم بای، صدیقه کاغذلو، ملینا صادقلو، نگار مطلبی نژاد، مهسا کاغذلو، عبدالله نکویی، حسن بسطامی و حسین رجبلو بودند که دو قطعه زیبای «حالنا قوربانم من» و «ساناما» را اجرا کردند.
دومین برنامه توسط حمید هواشمی، اهل خوزستان اجرا شد که دو قطعه «یا عناب» و «الوانیه» را اجرا کرد.
سومین اجرا هم توسط استاد محمود صادقی، نوازنده دوتار اهل شیروان انجام شد که حضار را به وجد آورد.
اجرای چهارم هم توسط عاشیق مناف رنجبر و عاشیق غلامرضا اژدری انجام شد که بصورت دو طرفه قطعاتی را اجرا کردند.

در ادامه هم آرمین فریدی هفت خوانی و سهراب ظهیری ناو، خواننده و تنبور نواز تالشی روی صحنه آمده و موسیقی این خطه از کشور را اجرا کردند.
آخرین اجرا هم به گروه چهار نفره لری با نام «یوتاب» تعلق داشت که سرپرست گروه و نوازنده تنبک، علیرضا سهپوند، محسن کیهان نژاد (نوازنده سُرنا)، علی صحرایی (نوازنده مانچه) و مهدی کاکاوند (نوازنده دهل) بود. آواز این گروه هم مورد استقبال مخاطبان واقع شد و در آخر این گروه را ایستاده تشویق کردند.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری محمدعلی مرآتی در دو بخش «نشست های پژوهشی» و «اجراهای صحنه ای» با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی درحال برگزاری است.

1401/08/26
12:15:24
5.0 / ۵
547
تگهای خبر: جشن , جشنواره , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,164
بازدید دیروز: 3,533
هفته اخیر: 26,192