در گزارش آتلیه دات كام مطرح شد؛

هدیه موسیقایی یک گروه آیینی به مناسبت میلاد رسول مهربانی ها

هدیه موسیقایی یک گروه آیینی به مناسبت میلاد رسول مهربانی ها به گزارش آتلیه دات کام، گروه هم آوایی الغدیر تهران در آستانه فرارسیدن میلاد حضرت محمد(ص) از تازه ترین پروژه موسیقایی خود به همین مناسبت رونمایی نمود.


دریافت 9 MB
هادی نصیری سرپرست گروه هم آوایی الغدیر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیتهای این گروه موسیقایی – آیینی از تولید یک قطعه جدید به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اطلاع داد و اظهار داشت: بر مبنای برنامه ریزی هایی که در مناسبت ها و برنامه های مختلف مذهبی داریم، سعی کردیم تا قطعه جدیدی را به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت ختمی مرتبت آماده نماییم که به اعتقاد من اثر جدید و متفاوتی است.
وی اضافه کرد: این اثر موسیقایی «مصطفی» نام دارد که به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این قطعه با کلیدواژه های وحدت آفرین و ضمن اشاره به وجه رحمت للعالمین بودن پیامبر ساخته شده است. در حوزه انتخاب سازها هم شرایط را بگونه ای طراحی کردیم تا از سازهایی چون عود، دف، نی استفاده نماییم. سازهایی که نوع صدا دهی آنها با ملودی های مذهبی و آیینی قرابت بیشتری دارند. در این حوزه آرش صمیمی نوازنده نی و فلوت و مرتضی خسروی بعنوان نوازنده دف حضور دارند.
سرپرست گروه هم آوایی الغدیر تهران در معرفی دیگر اعضای گروه اجرایی این اثر بیان نمود: احسان جاودان شاعر، محسن فرحی آهنگساز، علی غلامی تنظیم کننده، حسن پورمحمدی صدابردار، مهدی نوری میکس عوامل اجرایی این اثر موسیقایی را می سازند که ضبط آن در استودیو کوثر صورت گرفته است.

این خواننده در بخش دیگری از صحبت خود اظهار داشت: گروه هم آوایی الغدیر تهران از آغاز فعالیتهای موسیقایی خود در عرصه های مذهبی تمام تلاش خویش را انجام داده تا به واسطه تلاش و برنامه ریزی که صورت می دهد، فضایی را به وجود آورد طیف بیشتری از مخاطبان با کرامات خاندان (ع) آشنایی پیدا کنند. شرایطی که اساسا توجه به ذائقه نسل جوان متناسبت با حال و هوای محتوایی قطعه همچون آن هاست و امیدوارم هر روز هم تا رسیدن به نقطه ایده آل بتوانیم به در خدمت دوستداران و شنوندگان چنین آثاری باشیم.
گروه هم آوایی بین المللی «الغدیر» تهران از گروههای هم خوانی ممتاز در عرصه تولید آثار موسیقایی ملی و مذهبی است که تابحال بیشتر از ۵۰ قطعه تولید و منتشر نموده است. این گروه همچون مجموعه هایی است که با هدف ترویج فرهنگ آیینی و ملی تولیدات خویش را در فضای مجازی به صورت کامل منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار می دهند.


منبع:

1401/07/23
08:51:53
5.0 / ۵
563
تگهای خبر: استودیو , ایده آل , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 299
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 28,789