تازه های موسیقی؛

چشم انتظار وحید تاج تا لعبت سالار عقیلی

چشم انتظار وحید تاج تا لعبت سالار عقیلی به گزارش آتلیه دات کام، آلبوم های موسیقی «چشم انتظار»، «زهره»، «بمون با من»، «بی انتها» و قطعه های «نفسی با تو»، «شِکِسِ روزگار»، «بیدار شو» و «لُعبت» منتشر گردید.


به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، آلبوم چشم انتظار به آهنگسازی رامین صفایی و خوانندگی وحید تاج در سبک موسیقی ایرانی انتشار یافته است.
این اثر شامل ۱۱ قطعه موسیقی؛ پیش درآمد: چشم انتظار، تکنوازی تار و دکلمه: ناله شبانه با شعری از سیدمحمدحسین شهریار، قطعه ضربی (تار و تمبک): دل افروز، تصنیف سفرکرده با شعری از شهریار، تکنوازی سنتور و دکلمه: مرهم نامه با شعری از ابوالقاسم فردوسی، تکنوازی نی و دکلمه: دل ناسازگار با شعری از شهریار است.
همچنین چهارمضراب (سنتور و تمبک): سرگشته، گفت و گوی سنتور و نی: خیال، چهارمضراب (گروهی): پرواز، تکنوازی سنتور و دکلمه: مهر و ماه با شعری از مهرداد اوستا و تصنیف همنشین دل با شعری از حافظ از دیگر قطعات آلبوم چشم انتظار است، دکلمه اشعار توسط نصرالله مدقالچی انجام شده است.
مهران توکلیان (تمبک)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، حسین رضایی نیا (دف)، معتمد سامانی (عود و بم تار)، رامین صفایی (سنتور)، شهریار ظریفی (تار)، شاهو عندلیبی (نی) و مهرداد ناصحی (قیچک) نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند.
مهران توکلیان صدابردار، میکس و مسترینگ، رامین صفایی ناظر ضبط و سپهر سعیدی کارشناس تولید و گرافیست از دیگر عوامل آلبوم چشم انتظار هستند. این اثر توسط مرکز پخش موسیقی رها با شماره مجوز ۱۹۵-۹۵ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته است.




در معرفی آلبوم چشم انتظار آمده است: «سخن از زندگی است و بالاترین تجلی آن؛ عشق، چه زیباست اگر آدمی بتواند: «بی چشمداشتِ پاداشی شیرین و زود، انسانیت خودرا پاس دارد و نقش های زمانه دشمن خوی و محیل را بر آب ریزد. در زندگی و مرگ از پای ننشیند و اگر در زندگی نتوانست، در مرگ دست از ستیزه باز ندارد که این موهبتی دردناک و سزاوار انسان است. زمانه بر آدمی پیروز است اما امکانات انسان بی نهایت است و می تواند به بهای نفی خود بر آن چیره گردد، تا در مرگ تواناتر از زندگی باشد.»»
«و چه بسیارند عاشقانِ معشوق و معشوقانِ عاشق، پاک بازانی که اسیر زندان عشقند و در آرزوی بی نهایت و به جهت تضاد درمان ناپذیر میان دنیای خشن و زشت واقعیت و جهان بی کرانه و دلفریب رویا، نه با یکدیگر سازگارند و نه حتی با خویشتن خود، پس ناگزیر با درد و افسوس، سراچه دل را به سیل فراق می سپارند: جدایی دلگزای دلدادگان در عشق، که انسان خوب تر و زیباتر از آن چیزی نیافریده است. بیهوده نیست که آدمی پیوسته در تلاش بوده و هست. عوامل جدایی بی نهایت است.» شاهرخ مسکوب: از کتاب مقدمه ای بر رستم و اسفندیار
«زهره»
آلبوم بی کلام زهره اثری از مهرزاد اعظمی کیا نوازنده کمانچه و همایون جهانشاهی نوازنده تنبک در سبک کلاسیک ایرانی شامل پنج قطعه موسیقی؛ بیات ترک، شکسته، سه گاه، تمبک و ماهور است.
آرزو صادقی طراح گرافیک، فرح کریمی عکاس و مهدی خدابخش ضبط- استودیو آوای ققنوس سپاهان از دیگر عوامل این اثر هستند. آلبوم زهره توسط شرکت فرهنگی هنری آیین پارسی با شماره مجوز ۸۶۸-۹۶ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته است.




«بمون با من»
آلبوم بمون با من با آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی سیروان حق شناس شامل هفت قطعه موسیقی؛ دنیام، هوای تو، دورت بگردم، به امید دیدار، فوق العاده، دلتنگیام و ادعا (به آهنگسازی شهراد امیدوار) است که ترانه های آن توسط سیروان حق شناس، فرهنگ روشنی، ندا پارسایی، میترا مهری پور، محمد مولایی و لیلا مهاجرانی سروده شده است.
سیروان حق شناس (ساکسوفون)، زینب فتح الله زاده (گیتار الکتریک)، میترا مهری پور (پرکاشن) و فرهنگ روشنی (گیتار آکوستیک) نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند. همین طور میکس و مسترینگ اثر برعهده سیروان حق شناس بوده است.
آلبوم بمون با من توسط موسسه فرهنگی و هنری هشت بهشت سبز با شماره مجوز ۲۰۲-۱۳۹۹ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته است.




«بی انتها»
آلبوم بی حد با آهنگسازی و تنظیم احسان حیدری و آرتین شهبازی و خوانندگی احسان حیدری شامل هفت قطعه؛ آرامشم، برگرد، دوست من خداست، پلاک، حوصلت گرفت، جبهه و زلف است. این اثر اولین آلبوم حیدری در سبک آر اند بی، پاپ و در قطعات پایانی متمایل به راک و سبک راک است.
آرتین شهبازی، سهیل عبدی، زهرا قرانی و عطاالله میرشرف الدین ترانه سرایان آلبوم بی حد هستند و در قطعه زلف از شعر حافظ بهره گرفته شده است. فیروز ویسانلو (گیتار)، هومن نامداری (ساکسیفون و کلارینت)، علی الله وردی و مجید امیری (گیتار الکتریک) نوازندگان این آلبوم هستند. بی حد توسط موسسه نهال شیروش با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته است.




«نفسی با تو»
قطعه موسیقی نفسی با تو با آهنگسازی و تنظیم ساسان تیموری و خوانندگی مهدی تفکری منش منتشر شده است، این اثر در دستگاه همایون بصورت ارکسترال بر روی کلام فخرالدین عراقی نوشته و تنظیم شده است.
مرسده فرخی (ویولن، ویولا و ویولنسل)، آرش شرقی (تنبک)، احسان انوریان (سنتور)، محمدرضا مشیری (سه تار) و ساسان تیموری (کمانچه، ویولن و ویولا) نوازندگان قطعه نفسی با تو هستند.
امید اصغری میکس و مستر، محسن جعفری طراح کاور، رامتین کریمخان ساخت تیزر و ضبط؛ استودیو آوای پردیس، استودیو سام- حمید شاهمیرزایی، حجت حسینی و جواد سام نژاد از دیگر عوامل این قطعه موسیقی هستند.


«شِکِسِ روزگار»
تابلوموزیکال شِکِسِ روزگار با آهنگسازی و نوازندگی تار میدیا فرج نژاد با شعری از مسلم غفاری و آواز وحید موسوی در قالب پروژه تار و تاریخ در کاروانسرای چمشک استان لرستان ضبط و انتشار یافته است.
ضبط موسیقی این اثر برعهده پویا پایور-استودیو ۵۴ بوده و میکس و مسترینگ اثر را احمد میرمعصومی انجام داده است، مرتضی حاج محمدی تصویربردار، کارگردان و تدوینگر و امیرفرزامی فر تصویربردار هوایی از دیگر عوامل این اثر هستند.
فرج نژاد درباره ی تابلوموزیکال شِکِسِ روزگار بیان کرده است: «لرستان زیباست! بی نظیر و بکر... مردمش با طبیعت چنان دوست شده اند که انگار آن دشت ها، کوه ها و کوه پایه ها قسمتی از هویتشان است. سخت کوشند و مهربان، غیورند و دل رحم و شریف.
لرستان زیباست! اما محروم... این محرومیت را در تک تک شهرهای استان می شود حس کرد و دید. همین محرومیت در بخش میراث فرهنگی و اماکن تاریخی به وضوح قابل مشاهده می باشد. به شدت غمگینم از آنچه به سر تاریخ و میراث فرهنگی استان آمده و «تار و تاریخ» طی چند هفته این مظلومیت را روایت خواهد کرد!
در پنجاه کیلومتری جنوب خرم آباد، در شهرستان زیبای پل دختر، کاروانسرایی در منطقه چمشک واقع شده که قدمتش به دوره صفوی بازمی گردد. بنایی با دوازده اتاق و سه حیاط بزرگ و منحصر به فرد. بنایی بی نظیر، بدون نظارت، بدون نگاهداری و کاملا رها شده... انواع و اقسام اشیاء و اجسام مربوط و نامربوط را روی زمین و در اتاق هایش می شد دید.
فکرم این بود که چه کلامی باید موسیقی شود تا روایت این کم توجهی باشد که بواسطه ذوق و سلیقه وحید موسوی با شعری از مسلم غفاری آشنا شدم و الحق عین حقیقت بود.»
تابلوموزیکال در پروژه های مختلف تعاریف متفاوتی دارد اما در پروژه تار و تاریخ بر طبق پدیده ای مانند یک بنا یا تاریخ یک منطقه در نقطه ای مشخص، موسیقی ایجاد می شود تا روایتگر آن بنا یا روایتگر بخش مشخصی از تاریخ به زبان موسیقی باشد.


«بیدار شو»
قطعه موسیقی بیدار شو با شعری از مولانا، با آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی همایون شجریان منتشر گردید.
علی قمصری (تار)، مصباح قمصری (سازهای کوبه ای)، مهرداد عالمی (ویلنسل) و حسین رضایی نیا (دف) نوازندگان و مریم ابراهیم پور، سهیل رجب، محمدرضا صفی، شهرام رکوعی، صابر جعفری، جمیله پولادیها، فریبا اسدی و شیما حکیمی هم آوایان این قطعه موسیقی هستند.
مصباح قمصری (ضبط سازها و کر)، استودیو صبا- رضا عابدینی و غلامرضا صادقی (ضبط آواز)، غلامرضا صادقی (میکس و مسترینگ)، از دیگر عوامل قطعه موسیقی بیدار شو هستند، عکاسی و طراحی کاور توسط الکت استودیو انجام شده است.
«لُعبت»
‎قطعه موسیقی لُعبت با شعری از خیام، با آهنگسازی و تنظیم امیرحسین طریقت و خوانندگی سالار عقیلی منتشر گردید.
‏محمد طریقت (دف)، امیرحسین طریقت (تمبک)، سایوری شفیعی (کلارینت)، امیرحسین مختاری (قانون)، فرنوش باقری (عود)، نگین محمدی (کمانچه)، آرش سعیدیان (هنگ درام)، فرید الهی (گیتار بیس) نوازندگان و آناهیتا دری، سروش سوخته سرایی هم آوایان این اثر هستند.
‏علیرضا صفرنژاد، امیررضا رعیتی (ویدیو و کاور)، حمید عسگری-استودیو پارس (صدابردار) و آموزشگاه موسیقی طریقت (تهیه کننده) از دیگر عوامل قطعه موسیقی لُعبت هستند.


منبع:

1401/05/23
15:18:21
5.0 / ۵
568
تگهای خبر: آرامش , آلبوم , آموزش , استودیو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,793
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 36,116