در گزارش آتلیه دات كام مطرح شد؛

برگزاری یک رویداد در رابطه با سرود در آستانه جام جهانی فوتبال

برگزاری یک رویداد در رابطه با سرود در آستانه جام جهانی فوتبال برخی از گروه ها و هنرمندان فعال حوزه موسیقی و سرود در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در چارچوب پروژه هم صدا با تیم ملی فوتبال ایران در یک رویداد موسیقایی شرکت می کنند.



محسن طهرانی مدیر مؤسسه فرهنگی هنری کساء و از مجریان برگزاری جایزه بزرگ سرود با محوریت حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی فوتبال قطر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه برگزاری این رویداد موسیقایی توضیح داد: رویداد «جزیره فوتبال» همچون برنامه هایی است که با موضوع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در جزیره کیش برگزار می گردد و قرار بر این است که تعدادی رویداد فرهنگی هنری ورزشی در قالب های ملی و بین المللی در قالب «جایزه بزرگ موسیقی جام جهانی»، «جایزه بزرگ سرود جام جهانی»، «جایزه بزرگ فیلم و عکس جام جهانی» و «جایزه بزرگ هنرهای تجسمی جام جهانی» با حضور هنرمندان شناخته شده این عرصه اجرا شود.
وی اضافه کرد: تلاش بر این است تا علاوه بر جوایز قابل توجهی که به برگزیدگان اهدا خواهد شد، شرایطی را فراهم نماییم که قطعه برگزیده جایزه بزرگ موسیقی به عنوان موسیقی ویژه تیم ملی فوتبال کشورمان بوسیله مراجع ذی ربط به فیفا برای جام جهانی معرفی شود. این در حالیست که دیگر آثار برگزیده در قالب مجموعه ای ویژه همراه با آثار ستاره های موسیقی ایران به شکل گسترده ای پخش خواهد شد. کما این که در این چارچوب تصور می کنم حضور آثار برگزیده ستاره های جوان موسیقی در کنار آثار خوانندگان شناخته شده و مطرح موسیقی کشورمان می تواند نقش بسیار مؤثری در معرفی آنها به بازار موسیقی داشته باشد. این در حالیست که تولید آلبوم و برگزاری کنسرت برای این هنرمندان از دیگر برنامه هایی است که برای برگزیدگان مسابقه موسیقی در نظر گرفته ایم. باتوجه به برنامه ریزی هایی که دراین زمینه انجام شده پس از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی فراخوان بخش جایزه بزرگ موسیقی رویداد «جزیره فوتبال» منتشر می شود و ما جزییات بیشتری از برنامه های خودرا برای مخاطبان اطلاع رسانی می نماییم.

طهرانی در ادامه با اشاره به بخش سرود رویداد «جزیره فوتبال» اظهار داشت: خوشبختانه با انتشار فراخوان بخش سرود حدود ۴۰۰ گروه اعلام آمادگی کرده و تولیدات خودرا در قالب موضوعات جشنواره آغاز نموده اند. در این بخش که به دبیری مجتبی ذبیحی از فعالان بخش سرود برگزار می شود، برنامه های بسیار ویژه ای تدارک دیده شده که طی روزهای آینده با تکمیل شدن سامانه ثبت نام درباره آن توضیحات لازم ارائه خواهد شد.
مدیر مؤسسه فرهنگی هنری کساء در بخش دیگری از صحبت های خود درباره دیگر جزییات جایزه بزرگ سرود جزیره فوتبال بیان کرد: «نوجوان با نشاط ایرانی»، «فوتبال»، «بازی سرگرمی نشاط»، «جام جهانی»، «ما یار دوازدهم هستیم»، «همسایه جام»، «مهمان نوازی ایرانیان»، «دعوت از توریستهای خارجی برای سفر به ایران»، «اینجا خلیج فارس است» و «صلح و دوستی» موضوعات اصلی جایزه بزرگ سرود پروژه «جزیره فوتبال» است که در بخش های «تولیدات»، «مناطق محروم»، «اجراهای خلاقانه»، «لیگ اجراهای پاتوقی» و «رقابتی» شامل گروههای کُر، سرودهای محلی و سرودهای تلفیقی، «سرود همگانی (ویژه مدارس)» شامل مقطع ابتدایی، مقطع متوسطه اول و مقطع متوسطه دوم و «موزیک ویدئو» پیش روی مخاطبان قرار می گیرند.


منبع:

1401/05/11
10:09:28
5.0 / ۵
573
تگهای خبر: آلبوم , جشن , جشنواره , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,576
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 30,913