افتتاح گالری استخر با نمایشگاه اسپات

افتتاح گالری استخر با نمایشگاه اسپات به گزارش آتلیه دات کام نمایش گروهی آثار گرافیتی از ۱۴ هنرمند با عنوان اسپات روز جمعه ۳۱ تیر در گالری استخر برگزار می گردد.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از روابط عمومی گالری، گالری استخر روز جمعه ۳۱ تیر برای آغاز کار، میزبان نمایشگاه گروهی آثار گرافیتی با عنوان «اسپات» می شود.
این نمایش گروهی با ۶۳ اثر گرافیتی بر بوم شکل گرفته است. مجموعه آثار توسط هنرمندان همچون هشوار، گویان، غار، مین، نیروان، پدرام، راوین، ساحر، بم بم، آبی، خاموش، فرکول، اکوان و بتل وان خلق شده است. هر یک از آثار این مجموعه با حفظ ماهیت گرافیتی و تاکید بیشتر بر وجه آرتیستی و نقاشانه شکل گرفته است.
در بخشی از استیتمنت «اسپات» درباره تاریخچه گرافیتی نوشته شده است: «نمی توان مفهوم آزادی را از گرافیتی جدا دانست. هنری که از اوایل دهه ۶۰ تا امروز در فرم و مضمون به فضایی تازه دست پیدا کرد و تنها آزادی و خلاقیت را به رسمیت شناخت. گرافیتی، دیوارهای شهر را به مانند آینه ای از زندگی، اندیشه و آرمان رهگذران خود بدل می کند. در این نمایش گروهی هنرمندان تلاش بر انتقال اثر از روی دیوارها به داخل گالری داشته اند، چونکه این اتفاق منجر به ارتباط هنرمندان مختلف در حوزه گرافیتی با جامعه هنری و شناخته شدن آنها می شود. نمایش چنین آثاری در گالری ها فرصتی جهت بررسی ماهیت و تأمل بر آثار را فراهم می آورد. این نمایش گروهی با حضور ۱۴ آرتیست و ۶۳ اثر بر روی بوم در مکانی متفاوت از آنچه تا امروز گالری خوانده شده، برپا می شود».
«اسپات» در گالری «استخر» و زیرمجموعه گالری آرتیبیشن با نگاهی به هنر معاصر و توجه به هنرمندان جوان و نوجو شکل گرفته است. این مکان داخل استخری بازسازی شده و داخل محوطه مجموعه «ربط» واقع شده است.
این نمایش گروهی از روز جمعه ۳۱ تیر تا یکشنبه ۱۴ مرداد در گالری «استخر» به آدرس شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ برگزار می گردد.


منبع:

1401/04/31
13:10:28
5.0 / ۵
579
تگهای خبر: خلاقیت , گالری , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,889
بازدید دیروز: 4,131
هفته اخیر: 39,592